Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb haar rustig uitgelegd dat ik het oprecht vervelend vind voor haar dat zij overlast ervaart, maar dat ik niet mijn hobby ga stop zetten voor haar, omdat ik ook woongenot wil hebben en dit is voor mij o.a. af en toe muziek maken. Nogmaals gevraagd naar een moment op de dag wanneer zij er het minst last van heeft, maar ze wil me écht niet tegemoet komen hiermee. Ik kreeg nogmaals het argument dat zij hier al 14 jaar woont en ik niet. Toen heb ik haar maar een fijne dag gewenst en ben ik terug naar binnen gegaan.PureSG schreef:Toevallig stond mijn buurvrouw net weer bij mij aan de deur.
Iemand anders was aan het zingen -wat ik ook kon horen maar geen hinder van ervaar- en ze kwam bij mij aan de deur.
Ik heb haar verteld dat ik het niet was en direct gevraagd wanneer zij het wel oké vindt als ik muziek maak. Ze wilt dat ik het helemaal niet doe.Ik heb haar rustig uitgelegd dat ik het oprecht vervelend vind voor haar dat zij overlast ervaart, maar dat ik niet mijn hobby ga stop zetten voor haar, omdat ik ook woongenot wil hebben en dit is voor mij o.a. af en toe muziek maken. Nogmaals gevraagd naar een moment op de dag wanneer zij er het minst last van heeft, maar ze wil me écht niet tegemoet komen hiermee. Ik kreeg nogmaals het argument dat zij hier al 14 jaar woont en ik niet. Toen heb ik haar maar een fijne dag gewenst en ben ik terug naar binnen gegaan.
Om eerlijk te zijn zit ik met de handen in het haar momenteel, ik wil geen slechte verstandshouding krijgen met mijn buurvrouw, maar op deze manier gebeurt dat al. Misschien toch maar de woningbouw inschakelen.

PureSG schreef:Toevallig stond mijn buurvrouw net weer bij mij aan de deur.
Iemand anders was aan het zingen -wat ik ook kon horen maar geen hinder van ervaar- en ze kwam bij mij aan de deur.
Ik heb haar verteld dat ik het niet was en direct gevraagd wanneer zij het wel oké vindt als ik muziek maak. Ze wilt dat ik het helemaal niet doe.Ik heb haar rustig uitgelegd dat ik het oprecht vervelend vind voor haar dat zij overlast ervaart, maar dat ik niet mijn hobby ga stop zetten voor haar, omdat ik ook woongenot wil hebben en dit is voor mij o.a. af en toe muziek maken. Nogmaals gevraagd naar een moment op de dag wanneer zij er het minst last van heeft, maar ze wil me écht niet tegemoet komen hiermee. Ik kreeg nogmaals het argument dat zij hier al 14 jaar woont en ik niet. Toen heb ik haar maar een fijne dag gewenst en ben ik terug naar binnen gegaan.
Om eerlijk te zijn zit ik met de handen in het haar momenteel, ik wil geen slechte verstandshouding krijgen met mijn buurvrouw, maar op deze manier gebeurt dat al. Misschien toch maar de woningbouw inschakelen.
Zou het overwegen. Maar wellicht dat ene uurtje dan ook de bel afkoppelen, anders wordt je spel nog gestoord door het aanhoudende bellen. Verder zoekt ze het maar uit.
Tcm62 schreef:Ik vind het wel apart dat iemand behoorlijk harde geluiden want dat is het als je muziek maakt en zingt, maar moet accepteren..alsof dat iets is wat er vij hoort als je ergens woont..
Als het maar redelijk geluid is en dat geldt voor alle uren op een dag. Anoniem schreef:Je mag hopen dat je buurvrouw niet bij de woningstichting gaat klagen over dat jij haar woongenot ernstig verstoord, dan kun je op zoek gaan naar een geschikte oefenruimte.
Ik zou proberen onderling goede afspraken te maken.
) en zou niet weten wat ze daar dan tegen wil gaan doen. Blue_Eyes schreef:Tcm62 schreef:Ik vind het wel apart dat iemand behoorlijk harde geluiden want dat is het als je muziek maakt en zingt, maar moet accepteren..alsof dat iets is wat er vij hoort als je ergens woont..
Oh, kom op. Een enkele persoon die zingt en een enkel akoestisch gitaartje. Dat kun je toch moeilijk harde geluiden noemen. En ja, ik heb twee jaar in een flat gewoond met een buurman die regelmatig met zijn band (!) repeteerde in de woonkamer direct boven de onze. Honderd keer op een avond hetzelfde nummer, kan het nu nog dromen. Met een parketvloer en ramen zonder gordijnen, dus ik weet hoe het klinkt. Maar je moet ook iets kunnen hebben van elkaar. TS probeert de buurvrouw tegemoet te komen, dan moet buurvrouw ook een klein beetje meegeven.
Tcm62 schreef:Niemand kent de situatie ter plekke en de buuf is al veroordeelt......heel apart...
Plus betrek je ook nog eens veelsteveel je eigen situatie erbij, alsof het krek hetzelfde is. En dat weet je ook niet.
Helemaal nooit is inderdaad gewoon echt geen redelijk uitgangspunt.