Kinderen 'willen' maar lichamelijk te zwaar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:43

2misty2 schreef:
Dank jullie wel allemaal!
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik wil geen risico lopen en ook voor het kind niet. Ik denk dat ik het niet aan kan. We gaan dus uit elkaar..

Tjonge wat een dappere beslissing! Je bent bij je gevoel gebleven maar dit leidt nu wel tot het feit dat hij bij je weg gaat. Ik hoop dat je een man tegen komt die geen behoefte heeft aan kinderen krijgen. Die zijn er. En die heb je ook bij vrouwen. Ik ben er ook een. En dan eentje die sowieso jou het belangrijkst vindt, belangrijker dan het krijgen van kinderen. Heel verstandig. Levert voor nu veel verdriet op maar in de toekomst alleen maar verademing.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:45

Dapper en eerlijk inderdaad. heel veel sterke! Hopelijk kom je een fijne levenspartner tegen die je mbt het hebben van geen kinderen gaat steunen.

:(:)

Ragdollcat

Re: Kinderen 'willen' maar lichamelijk te zwaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:49

Heel veel sterkte toegewenst.

Geloof mij.........je gaat na deze verdrietige periode een hele mooie en fijne toekomst krijgen met een hele lieve man die jouw welzijn belangrijker vind dan het krijgen van kinderen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:02

Waarom kan men gewoon niet de beide partijen sterkte wensen maar wel de man een sneer verkopen dat die zijn vrouw niet belangrijker vind/vond.
Het hebben van een kinderwens of geen kinderwens is toch gelijk en moet even respectvol behandeld worden?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:05

chanel1985 schreef:
Waarom kan men gewoon niet de beide partijen sterkte wensen maar wel de man een sneer verkopen dat die zijn vrouw niet belangrijker vind/vond.
Het hebben van een kinderwens of geen kinderwens is toch gelijk en moet even respectvol behandeld worden?

Helemaal mee eens.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:17

Sterkte! zal geen makkelijke beslissing zijn geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:21

Sterkte, toch wel heftig dat een kinderwens een relatie uit elkaar kan krijgen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:38

Jeetje.. Wat erg.. Maar wat een kracht heb jij. Ik heb heel veel respect voor je. Je hebt het welzijn van een onbestaand kind op nummer 1 gezet. Je hebt al een moederlijke beslissing genomen, voordat je daadwerkelijk moeder bent. Ik vind het knap. Je laat hiervoor een relatie gaan. Dat is zwaar. Ik kan me voorstellen dat er nu veel verdriet is. Maar in mijn ogen heb je de juiste beslissing genomen, hoe moeilijk ook, en daar heb ik echt heel veel bewondering en respect voor. Heel veel sterkte.

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:43

Heel veel sterkte, verdrietig maar wel heel eerlijk.

Ik vind kinderwens trouwens wel degelijk iets waar je relatie op stuk loopt als je daar beide anderen wensen/dromen voor hebt. Dat is juist iets wat je leven en je relatie enorm bepaald.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:50

Evelijn, dat denk ik dus ook. Daar valt zelden over te "onderhandelen". Ik heb zelf nog helemaal geen kinderwens, maar ik heb wel al gezien bij anderen dat zo'n verlangen vaak dieper kan gaan dan welk ander verlangen ook.

Ts, heel veel sterkte, dit moet ontzettend zwaar zijn.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:43

Ik wil jou heel veel sterkte toewensen voor deze ontzettend dappere beslissing ts! :+:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:06

Dappere beslissing.
Maar als je er beide totaal anders in staat kan het ook niet goed gaan in de toekomst.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:11

Wat erg TS :(:) Ik heb stil meegelezen... je zou denken dat kinderen de kers op de taart van een gelukkige relatie zijn, geen doel op zich.... er blijven toch ook veel koppels ongewild kinderloos, zou wat zijn als je partner enkel voldoet als hij kinderen kan "maken" en anders niet... sterkte.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:41

chanel1985 schreef:

Toch vind ik het een verschil of het om wel of geen kinderwens gaat, of om het feit dat de partner chronisch ziek is en daardoor ervan afziet.
Dan vind ik de keuze toch minder respectvol.

Heel veel sterkte TS! :(:)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:52

pinto_1 schreef:
chanel1985 schreef:

Toch vind ik het een verschil of het om wel of geen kinderwens gaat, of om het feit dat de partner chronisch ziek is en daardoor ervan afziet.
Dan vind ik de keuze toch minder respectvol.

Heel veel sterkte TS! :(:)

Het gaat er toch om dat je gelukkig kunt zijn in dit leven? Maar dan ook dat beide partners gelukkig kunnen zijn in een relatie? Stel dat je kinderwens zo groot is, en je partner wil / kan je geen kinderen geven. Dan kan ik me echt wel voorstellen dat het dan beter is dat je elk je Eigen weg naar geluk gaat zoeken. TS naar een partner die geen kinderwens (meer) heeft, en die haar geluk vergroot. En de (ex-)partner van TS bij een vrouw die samen met hem ook kinderen wil hebben.

Je kunt dan nog wel tien jaar samen blijven en hopen dat die kinderwens van de een vermindert OF dat de situatie van TS zich verbetert en ze toch aan kinderen kan / durft te beginnen. Maar dat is koffiedik kijken.

Ik vind het echt onwijs dapper van TS en haar partner dat ze deze stap hebben genomen.

Ik wens dan ook beiden sterkte en nog veel meer geluk in de toekomst

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:58

Een kinderwens kan een heel sterk gevoel zijn wat deel uitmaakt van je hele wezen. En als je in dit leven kans wilt hebben om gelukkig te worden, moet je bij je gevoel blijven.

Het ontbreken van deze kinderwens maakt ook deel uit van je hele wezen. Maar je fysieke beperkingen ook, of je wil of niet. En dit was een onverenigbare situatie. Het is wel mooi als mensen zoveel van iemand houden dat ze boven zichzelf uitstijgen en dan toch bij hun partner blijven. Maar ik denk dat je deze onder mannen niet zoveel kunt vinden. En ik denk daarom dat de ts ergens goed af is. Ze komt ooit wel weer iemand tegen die beter bij haar past.
Sommige dingen in het leven daar moet je hetzelfde in staan in een relatie, zoals kinderwens, hondenwens, willen wonen op platteland of juist in stad....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:07

Kan je daar in volgen, Desiree, enkel je stukje over mannen niet. Er zullen evengoed vrouwen zijn die niet boven zichzelf kunnen uitstijgen en bij hun partner blijven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:15

Ts heel veel sterkte.
Behalve verdriet van afzien van kinderen heb je nu het verdriet van het einde van je relatie.

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:17

je kan ook zeggen dat je zoveel van elkaar houdt dat je elkaar loslaat/vrij laat om de kinderwens wel invulling te kunnen geven bij een andere partner

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:55

Evelijn schreef:
je kan ook zeggen dat je zoveel van elkaar houdt dat je elkaar loslaat/vrij laat om de kinderwens wel invulling te kunnen geven bij een andere partner

:j

Ts, sterkte!moedige en moeilijk beslissing.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 21:17

Ik heb voor mezelf het besluit genomen dat het medisch voor mezelf en risico voor het kind niet verstandig is. Ook kwa opvoeden. Mijn vriend heeft de beslissing genomen toch graag voor kinderen te willen gaan. Ik gun hem het geluk. Je leeft maar 1x. We zijn dus feitelijk samen tot de conclusie gekomen uit elkaar te gaan.
Dank jullie voor al jullie lieve woorden! Doet me heel goed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:32

chanel1985 schreef:

1. De man leest niet mee
2. Ik zie geen sneren naar de man? (Zit wel mobiel dus mss overheen gekeken
3. TS is chronisch ziek en zet haar gezondheid en welzijn én die van het potentiële kind op één. Geen kwestie van niet willen maar van nadenken en besluiten wat verstandig is voor jezelf en het mogelijke kind. Dat is nog iets anders dan gewoon geen kids willen.

Moeilijke sterke beslissing TS. Veel sterkte en succes gewenst. Het klinkt alsof jullie op een 'goede' manier uit elkaar gaan (voor zover dat kan) en dat zegt veel over jullie gevoelens voor elkaar. Moeilijk maar mooi tegelijk. :(:) ik hoop dat jullie beide geluk vinden.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:44

Ik vind het van beide partijen een dappere beslissing. Een kinderwens wel of niet hebben kan zo ontzettend sterk zijn en met dit soort dingen vind ik niet dat je als man of vrouw water bij de wijn moet doen. Je moet er beide 100% voor (kunnen) gaan.

TS wil het beste voor zichzelf en dat is zeer ws ook het beste voor het kindje dat er niet komt. Eigenlijk kun je geen betere "moeder" zijn en kiezen voor het kindje.

Vaak is de vrouw diegene die zo'n sterke wens heeft en de man "gaat er voor haar dan in mee" en dan is de kans gewoon groot op "ellende".

Hier zit dan een heel medische geschiedenis/toekomst bij.

Vind het ook knap van de man dat hij voor zijn keuze durft te gaan.

En wat iemand hierboven al zei, houden van is ook loslaten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:55

Ayasha schreef:
chanel1985 schreef:

1. De man leest niet mee
2. Ik zie geen sneren naar de man? (Zit wel mobiel dus mss overheen gekeken
3. TS is chronisch ziek en zet haar gezondheid en welzijn én die van het potentiële kind op één. Geen kwestie van niet willen maar van nadenken en besluiten wat verstandig is voor jezelf en het mogelijke kind. Dat is nog iets anders dan gewoon geen kids willen.

Moeilijke sterke beslissing TS. Veel sterkte en succes gewenst. Het klinkt alsof jullie op een 'goede' manier uit elkaar gaan (voor zover dat kan) en dat zegt veel over jullie gevoelens voor elkaar. Moeilijk maar mooi tegelijk. :(:) ik hoop dat jullie beide geluk vinden.

1: Wat maakt dat uit?
2: Zeggen dat ze wel een man zal vinden die haar wel op de 1ste plaats zet, vind ik een sneer.
3: Wat de reden ook is, maakt niet uit, de kinderwens van een man kan evengoed zo sterk zijn, dat het niet te onderdrukken valt. Even bepalend.

TS: Vind het heel sterk van jullie beide dat jullie zo eerlijk zijn naar mekaar toe. Dat is eigenlijk echte liefde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:00

1. wat niet weet, niet deert. Wat de man niet leest, kan hem ook niet kwetsen. Doordat de man hier niet mee leest staat die voor veel bokkers een stukje verder af. Netjes is het nog steeds niet maar daardoor is het wel "makkelijker" om de man te sneren dan de TS waarmee men mee geleefd heeft. :)

2. Tja, je kan dat een sneer vinden maar in wezen is dat gewoon de harde waarheid. Net zo goed als dat het andersom zo zou zijn dat als TS de kinderwens had maar de man niet, dat de TS dan haar man niet op de 1e plaats zet en die een vrouw verdient die dat wel doet. Het staat er hard, dat ben ik met je eens, maar in feite is het gewoon waarheid dat de man zijn kinderwens boven TS stelt. Óf dat een schande is/gemeen is/smerig is, dát is een heel andere discussie. :) In mijn ogen niet. (geen schande) als die man niet gelukkig kan worden zonder kinderen dan zal hij zich nooit gelukkig voelen in een relatie met TS hoe veel hij ook van haar houdt en dat "gemis" gaat altijd tussen hen blijven staan dus dan kan je beter, zoals TS en ex gedaan hebben, op een "fijne" (voor zover dat kan) manier uit elkaar gaan. Iedereen verdient een beste kans op geluk. In de ex zijn geval houdt dat in dat hij hopelijk een vrouw vindt die ook kinderen kan krijgen. In TS haar geval houdt dat in dat ze iemand vindt die geen kinderen wil of iig haar liever wil waardoor het niet krijgen van kinderen niet iets is dat tussen hen in blijft staan. :) Tis maar net hoe je het wil bekijken wsl. :) Over kinderen is geen compromis te sluiten, je kan beide zonder leven of je wil ze beide, eentje wel en de ander niet, dat werkt niet. :) Dus hopelijk vindt TS iemand wiens kinderwens niet zo sterk is dat het hen belemmerd. Of zelfs afwezig.
3. Klopt, zie punt 2. Dat maakt nog steeds geen verschil in het feit dat hij zijn kinderwens boven haar gesteld heeft. (anders waren ze nog samen) dus in wezen is die "sneer" gewoon botte waarheid. :)

Met je opmerking naar TS ben ik het geheel eens. :) Liefde is ook elkaar durven "loslaten"... :(:) Hoe pijnlijk dat ook is.