rare/irritante gewoontes van je vriend/vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:41

Solaria_Liz schreef:
Wat ik het meest irritant aan mijn man vind is zijn communicatie tijdens gamen.

We zitten dan beide op de bank, zijn game tv staat op wieltjes dus die zet hij naast de normale tv. En dan heeft hij een headset op om te praten met zijn 'game matties'.

Allemaal heel leuk, alleen als hij die headset op heeft, verstaat hij dus geen woord van wat ik zeg. Het komt belachelijk vaak voor dat ik hem wat vertel en hij geeft antwoord, later blijkt dat hij me niet verstaan heeft en vraagt hij dus precies wat ik hem eerder heb verteld. Grrrr geef dan geen antwoord als je niet weet wat ik zeg !

Of ik moet het 10x herhalen en hem aantikken zodat hij doorkrijgt dat ik tegen hem praat.

Deze. Alleen zit vriend dan achter zijn computer met zijn vrienden via Skype en gamen.
Ik moet echt bijna op schoot gaan zitten wil ik aandacht hebben om wat te kunnen zeggen :')
Aan de andere kant, hij is dan wel lekker rustig. Hij kan soms enorm vervelend zijn...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:42

Ik heb het erg getroffen als ik het zo lees :D
Hier doet mijn vriend vaak al het schoonmaak, afwas en kookwerk! Maar toch zijn er altijd een paar dingetjes:

- ninja zijn in bed (dus mij er soms letterlijk uit schoppen ^) ) verder het hele bed innemen of zelfs op me gaan liggen

- zich alleen maar ergeren aan en klagen over het verkeer, terwijl er niets aan de hand is en iedereen zich gewoon aan de regels houd

- Zinnen niet afmaken! Ik vraag hem iets, hij begint met zijn antwoord en midden in zijn zin raakt hij afgeleid en maakt t niet af of begint over heel iets anders... Ja dan weet ik nog niets :roll: en vervolgens geirriteerd worden als ik het later nog een keer vraag, want ja dat zei hij net toch ook al >;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:43

Mijn man:
- Doet alles tien keer zo traag als de gemiddelde mens en is hierdoor altijd te laat. Behalve schoonmaken, dat doet hij razendsnel, maar ook maar half :')
- Doet in de auto de gordel pas om na 300mtr rijden. Dat irritante piepje gaat dan heel lang piepen
- Is net een kleuter als ik wil overleggen over het avondeten. Verder dan patat, pannenkoeken of pizza komt hij niet
- laat alle zooi achter zich slingeren en is vervolgens alles kwijt

Maar gelukkig heeft hij ook heel veel goede kanten :)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:43

Ivy_ schreef:
Solaria_Liz schreef:
Wat ik het meest irritant aan mijn man vind is zijn communicatie tijdens gamen.

We zitten dan beide op de bank, zijn game tv staat op wieltjes dus die zet hij naast de normale tv. En dan heeft hij een headset op om te praten met zijn 'game matties'.

Allemaal heel leuk, alleen als hij die headset op heeft, verstaat hij dus geen woord van wat ik zeg. Het komt belachelijk vaak voor dat ik hem wat vertel en hij geeft antwoord, later blijkt dat hij me niet verstaan heeft en vraagt hij dus precies wat ik hem eerder heb verteld. Grrrr geef dan geen antwoord als je niet weet wat ik zeg !

Of ik moet het 10x herhalen en hem aantikken zodat hij doorkrijgt dat ik tegen hem praat.

Deze. Alleen zit vriend dan achter zijn computer met zijn vrienden via Skype en gamen.
Ik moet echt bijna op schoot gaan zitten wil ik aandacht hebben om wat te kunnen zeggen :')
Aan de andere kant, hij is dan wel lekker rustig. Hij kan soms enorm vervelend zijn...

Ow daar heb je geluk mee dat hij lekker rustig is.

Die van mij begint luider te praten en zo te giechelen als een klein meisje, dat ik zelfs de tv niet meer kan verstaan.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:09

Tijdens een serieus gesprek uit t niks aan mn borsten voelen en dan compleet afgeleid zijn... daaag gesprek.

Tijdens het auto rijden heel hard BOEM roepen als er verderop 2 autos elkaar niet laten invoegen.. waardoor ik me dood schrik en spastisch achfer het stuur zit, en dan presteerd ie t om me uit te lachen.

Overal een sexueel iets van maken.
Bijv ik: 'Schat dat brood is hard en oud kan je nieuwen halen?"

Hij: "ik heb ook een harde en ben ook oud. (Lees 31jaar) daar hoor ik je nooit om zeuren!

En dan giegelen als een kind.

RoosDeG

Re: rare/irritante gewoontes van je vriend/vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:18

Bij mijn man:

- na 2 happen eten geven van onze jongste zoon er mee stoppen, want hij eet niet snel genoeg..
Dan kan ik het dus afmaken.

- zijn zooi niet opruimen.

- de was niet in de wasmand doen en dan zeuren dat hij geen kleding heeft. (Jup ik was alleen de was die in de wasmand ligt ;)).

- vergeten de honden uit te laten, waardoor ik 's nachts mijn bed uit kan om de honden nog even snel te doen.

- heel lang blijven liggen terwijl zijn wekker Door blijft blèren (om 4.00).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:25

Mijn vriend is een echte 'gamer' zoals hij dat noemt, en laat vaak enthousiast zien waar hij nu weer mee bezig is. Geen probleem, ik wil best interesse tonen! Echter als ik hem dan vraag of hij die-en-die nog even wil bellen want daar gaan we morgen langs, dan duurt dat maar. Als ik dan een keer iets wil laten zien gaat hij spontaan diegene bellen |o Ik denk dan; als je het al 2 uur uitstelt maken die 5 minuten ook niet uit!

Hij is eigenlijk nooit met zijn telefoon oid. bezig maar ik kom vandaag terug uit het buitenland en ik heb al een dag niks van hem gehoord. Misschien leuk als je weet hoelaat ik land? :')
Edit: 'Ja sorry maar 2 vrienden waren hier en ik had mn telefoon aan de lader gelegd en er niet meer naar gekeken!'
Ja dat heeft ook wel de prioriteit natuurlijk...

Of iets kleins doen waar ik wat van zeg voor de volgende keer (afval naast de prullenbak ipv er in, vaatwasser is leeg maar de vaat gaat op het aanrecht). Dan maakt hij er een big deal van en dan voel ik me schuldig, want ja ik had het ook zelf even kunnen doen. Maar aan de andere kant, waarom moet ik het doen, waarom doet hij het zelf niet!

Verder is hij wel heel erg lief en doet altijd zijn best, maar wel onzeker. Erg spontaan, gaan vaak leuke dingen doen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-16 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:27

Musiess schreef:
Tijdens een serieus gesprek uit t niks aan mn borsten voelen en dan compleet afgeleid zijn... daaag gesprek.

Tijdens het auto rijden heel hard BOEM roepen als er verderop 2 autos elkaar niet laten invoegen.. waardoor ik me dood schrik en spastisch achfer het stuur zit, en dan presteerd ie t om me uit te lachen.

Overal een sexueel iets van maken.
Bijv ik: 'Schat dat brood is hard en oud kan je nieuwen halen?"

Hij: "ik heb ook een harde en ben ook oud. (Lees 31jaar) daar hoor ik je nooit om zeuren!

En dan giegelen als een kind.

Over die laatste: terug antwoorden dat hij dan als die brood aan het halen is die leuke bakkersknul ook wel voor je mee mag nemen :+ :')

Mijn irritatiepuntje, hij kan niet tegen reclame op tv... zapt dan weg, en vergeet wat we aan het kijken waren, waardoor die de helft mist omdat we pas halverwege naar het volgende reclameblok weer op dezelfde zender is. Gelukkig luistert hij wel naar me al ik zeg dat ie ff terug moet zappen om te kijken of reclame al afgelopen is. Kijkt voor mij ook een stuk fijner :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:34

verootjoo schreef:
Mijn man:
- Doet in de auto de gordel pas om na 300mtr rijden. Dat irritante piepje gaat dan heel lang piepen

Echt precies dit _O-

Verder irriteer ik me niet zo vaak aan mijn vriend.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:37

- De wc niet napoetsen/lucht verfrisser gebruiken. Ik vraag hem dan ook standaard of hij dit heeft gedaan als hij naar het toilet is geweest. Meestal loopt ie terug om het toch nog even te doen. :')

- Geen nieuwe rol toiletpapier ophangen

- Te pas en te onpas scheetjes laten en dan heel hard giechelen (maak ik me ook schuldig aan :o )

- Zijn eeuwige interesse in spelletjes die ik moet aanhoren

Verder kan ik eigenlijk niks bedenken, het is een schatje :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:47

Wc niet na poetsen... Agh hij maakt m altijd zelf schoon! (Dus wat dan aangekoekt zit mag hij dan zelf hard boenen ~~}> ) dus daar stoor ik niet zo aan inmiddels.

Wat hij wel vaak doet; Computer aan, tv aan, licht aan en dan met zijn telefoon spelen.... Net heeft ie ook weer alle lichten aan gelaten toen hij ging voetballen (in de keuken, woonkamer en badkamer!) en dat gebeurt eigenlijk dagelijks. Als ik erbij ben, stuur ik m altijd terug :o .

Maar verder inderdaad ook de standaard dingen die al genoemd zijn; zijn troep niet opruimen, niet luisteren (of doen alsof) als ik wat vertel, hij vergeet altijd alles, hij kan nooit serieus reageren op serieuze vragen.

Maar verder houd ik wel van hem hoor! :+:

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:55

Mijn vriend heeft een beetje OCD :))
- Als hij z'n broek neerlegt, klopt hij er altijd 10 keer op en telt 1-2-3-4-5-6-7-8-100-1000 8)7 Om te controleren of er niets in de zakken zit, haha
- De auto sluit hij met de sleutel, dan trekt hij eens aan de deur, sluit nog 3x terwijl hij naar de voordeur loopt en vanuit de hal drukt hij nog eens op sluiten
- OVERAL knoeien. Een boterham eet hij van tafel, pasta ligt de helft naast z'n bord (de saus en kaas ook), tabak ligt ook meer op de tafel en op de grond dan in z'n stinkpeuk. Als hij kookt, is ook standaard het HELE aanrecht smerig. Ik krijg het er niet in dat de tafel vies is van de tabak en katten die erop lopen als hij een boterham erop klaar maakt. En dat je best kan roeren in een pan zonder de helft eruit te gooien.. |o

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:06

'Vroeger' had ik ergenissen tegenwoordig bedenk ik er oplossingen voor. (op 1 na, tips?)

* Ik zeg altijd dat we ergens een half uur vroeger moeten zijn. Dan weet ik dat we er op tijd zijn.

* Eten is standaard 10 min. eerder klaar. Dan is hij aan het idee gewend is als het eten echt klaar is. Dat hij niet op het laatste moment gaat plassen, opruimen, drinken pakken of weet ik wat hij verzint. Voorkomt koud eten :P

* Vijf minuten extra tijd in mijn hoofd nemen als ik een vraag stel. Of het nou een 'ingewikkelde' vraag is of een 'simpele' er moet altijd over nagedacht worden. En net als ik denk hij hoort me niet, rolt er ineens zomaar een antwoord uit.

* Het eeuwige 'weet ik niet' of 'waar heb jij trek in' als ik vraag wat we 's avonds willen eten heb ik nog geen oplossing voor. Ik verzin het eten 9 van de 10 keer maar ja soms ben je nou eenmaal inspiratieloos. Dat 'waar heb jij trek in' is echt een killer _-:( . Als ik dat wist zou ik niet aan hem vragen of hij een idee voor het eten heeft. Tips hoe daar wat relaxter mee om te gaan? Overigens voorstellen om dan uit eten te gaan werkt niet. Dan lopen we een half uur doelloos langs restaurantjes (want er kan niet besloten worden) en wordt de sfeer er, op zijn zachts gezegd, ook niet gezelliger door.

Eigenlijk zijn dat de enige dingen. Hij is netjes, houdt gelukkig al zijn wc perikelen lekker voor zichzelf, wc rolletje herkenbaar maar stoort me niet. Weinig te klagen :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:08

Een voorliefde voor kroonluchters :=
Mij alcohol inschenken als hij zelf ook neemt (ik drink al 3 jaar geen alcohol 8)7 )
Halverwege een gesprek opeens iemand bellen omdat hij opeens bedacht dat dat nog moest.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:15

Hahaha geniaal topic! Ik zou hier over mijn ex 3 paginas vol kunnen schrijven.. :o

Mijn huidige vriend daarentegen heeft weinig minpuntjes haha.

Het enige dingetje waarvan ik denk: ok had niet gehoeven, is dat hij me graag vertelt hoe zijn wc bezoek is verlopen. Heeft soms last van verstopping dus dan krijg ik mooie omschrijving van hoe het ging enzo. :') Nouja daar kan ik wel mee leven!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:19

Haha dit topic is Te herkenbaar.
Mijn puntjes:
- Altijd met plezier allerlei klusjes doen voor anderen, terwijl het thuis een chaos is en er van alles in het huishouden gedaan moet worden, wat ik dan weer alleen kan doen.
- Gamen, dat doe ik ook wel, en savonds als onze dochter slaapt kan dat me ook echt niet schelen. Dan maar ff geen aandacht. Maar hij doet het ook als hij in het weekend met onze dochter eruit gaat, zodat ik nog ff kan tukken. Gaat ie zitten gamen terwijl zij al haar speelgoed door het hele huis en bij mij in bed komt stoppen. Dan kom ik er ook maar uit en zegt ie: Oh ben je nu al wakker? die kleine was lekker de hele tijd zelfstandig aan het spelen hoor...
- Hij valt altijd binnen een minuut in coma als we gaan slapen. Ik slaap een stuk moeilijker in en moet echt rustig worden. Als hij dan een keer niet meteen in slaap valt gaat ie gefrustreerd liggen woelen en aan de dekens trekken, echt zo hard dat het hele bed staat te shaken. Vervolgens valt hij alsnog een minuut later in slaap en lig ik helemaal druk nog een tijd wakker.
- Als we eens woorden hebben en ik wil hem zeggen dat hij niet zus of zo moet doen. Gaat ie het altijd zo draaien dat de rest van de ruzie gaat over wat ik allemaal niet goed doe. Gelukkig komt ie nadien bijna altijd wel zeggen dat ik wel een punt had en hij eraan zal proberen te werken.
- idd zijn huishoudtaken altijd al zuchtend maar half doen en dan 3 weken volhouden dat ie gister nog de hele wc heeft schoongemaakt...
Maar verder is het een schatje hoor.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:32

Het enige wat ik zo kan bedenken is dat weet ik niet en maakt niet uit, dat is zo ontzettend vervelend!
En verder is mijn vriend echt een softie, hoogtevrees, vliegangst, wagenziek, bang van achtbanen en zelfs van vissen :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:19

SANEX schreef:
-De afwas op het aanrecht laten staan terwijl de vaatwasser onder het aanrecht zit

-Na het laatste wcpapiertje niet even een nieuwe rol ophangen maar gewoon beginnen aan een nieuwe rol die nog op de voorraadhouder zit

-Weglopen tijdens een gesprek, omdat hij ineens bedenkt dat hij wat van boven moet halen ofzo

-Niet sprayen na grootschalig toiletbezoek, ik roep standaard 'Die spraybus staat daar niet ter decoratie!!'

-De kleppen van de schoenenkast open laten staan in het toch al veel te kleine halletje waar dat ding staat

-Niet horen wat ik zeg, 'hummen' als antwoord en dan later vragen naar datgene dat ik allang verteld heb

-Zeggen dat hij iets zal regelen met z'n pa mbt oppas voor onze zoon, of wat dan ook,(regel is ik overleg met mn ma en jij met je pa) en het dus niet doen waardoor ik het dan uiteindelijk maar weer doe

-Bestek weggooien met etensresten, let niet op de inhoud van vieze borden, heb al diverse keren bestek moeten aanvullen omdat er nog maar 1 lepel en 2 vorken waren ofzo

Meest irritante: Nieuwe producten die nog niet geopend zijn en nog niet over datum zomaar weggooien.bv een pak koeken wat ik ooit eens in een actie kocht en nog gewoon bruikbaar is, mikt meneer zo in de kliko. Daar kan ik dus echt niet tegen, vind ik doodzonde. 'Ja want dat ligt er al zo lang' zegt hij dan... 'Ja jij bent hier ook al heel lang, ik flikker jou nog eens in de kliko!' is meestal mijn antwoord

Tsja, eigenlijk alle clichematige mannendingen denk ik hier :D
Zijn 15 jaar samen waarvan 8jaar samenwonend... ik heb het opgegeven :-p

_O- _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:19

Met stip op 1, snurken.
Gruwelijk irritant vind ik dat.

En als hij kookt heb ik flink het fornuis te poetsen en de aanrecht.

Hij wast, strijkt en dweilt.
Kan heerlijk koken en bakt bijzonder lekker brood.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:24

Rintah schreef:
Mijn irritatiepuntje, hij kan niet tegen reclame op tv... zapt dan weg, en vergeet wat we aan het kijken waren, waardoor die de helft mist omdat we pas halverwege naar het volgende reclameblok weer op dezelfde zender is. Gelukkig luistert hij wel naar me al ik zeg dat ie ff terug moet zappen om te kijken of reclame al afgelopen is. Kijkt voor mij ook een stuk fijner :)

Dat doet mijn vriend ook altijd, alleen hij luistert niet zo goed naar mij helaas ;( . Vind dat eeuwige gezap zo vervelend haha.

Mijn vriend verteld zijn verhalen altijd honderd keer. Hij praat best veel en vergeet daardoor altijd of ie een verhaal al verteld heeft en zo ja, tegen wie. Nu vind ik het echt niet erg om, als hij ergens enthousiast over is, dat twee of drie keer aan te horen. Maar 10 keer per week wordt wel erg veel.
En inderdaad dat 'maakt niet uit' en 'weet ik niet,' maar zelf zeg ik dat ook altijd dus daar mag ik eigenlijk niet over klagen :D .

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:31

Mijn vriend smakt in zijn slaap. Ik kan daar echt intens chagrijnig van worden als ik probeer te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:39

Jolien87 schreef:
Mijn vriend smakt in zijn slaap. Ik kan daar echt intens chagrijnig van worden als ik probeer te slapen.

Je onderschrift past er perfect bij! :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:40

Sleeper schreef:
* Eten is standaard 10 min. eerder klaar. Dan is hij aan het idee gewend is als het eten echt klaar is. Dat hij niet op het laatste moment gaat plassen, opruimen, drinken pakken of weet ik wat hij verzint. Voorkomt koud eten :P

* Het eeuwige 'weet ik niet' of 'waar heb jij trek in' als ik vraag wat we 's avonds willen eten heb ik nog geen oplossing voor. Ik verzin het eten 9 van de 10 keer maar ja soms ben je nou eenmaal inspiratieloos. Dat 'waar heb jij trek in' is echt een killer _-:( . Als ik dat wist zou ik niet aan hem vragen of hij een idee voor het eten heeft. Tips hoe daar wat relaxter mee om te gaan? Overigens voorstellen om dan uit eten te gaan werkt niet. Dan lopen we een half uur doelloos langs restaurantjes (want er kan niet besloten worden) en wordt de sfeer er, op zijn zachts gezegd, ook niet gezelliger door.

Precies dit ja!! Zo herkenbaar!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:40

En, als je dan heel boos bent, gaan lachen... -:(-

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:44

S_imonee schreef:
Dit topic heb ik even nodig haha. Ik heb ook een aantal dingen waar ik mij vreselijk aan kan irriteren :P
In het topic zijn al een aantal herkenbare dingen genoemd. Zal wel een mannending zijn dan hahaha.

- Ik ken heel slecht tegen eetgeluiden. Laat ik nou net een vent hebben die met heel veel geluid eet... :\
Vooral met pasta's en etc. Brrrr. Ik zet dan tijdens het koken de radio al aan en het liefst tijdens het eten ook, maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Hij weet dat ik het vervelend vindt, dus doet het vaak ook expres nog met extra geluid.

- Flessen frisdrank na gebruik niet terug in de koelkast zetten en het liefst met de dop er half op zodat de prik eruit gaat.

- Als hij qua huishouden iets gedaan heeft (bijv. stofzuigen, was ophangen/opvouwen) kan ik het daarna meestal nog een keer doen omdat het gewoon afgeraffeld is.

- Afwas op het aanrecht laten staan, terwijl de vaatwasser leeg is en onder het aanrecht zit (is al vaker genoemd hier haha)

- Scheten laten en er zelf mega hard om lachen. (soms denk ik echt dat hij een darmprobleem heeft door de hoeveelheid scheten die hij op een dag laat)
En het meest vervelende is scheten laten als wij in de winkel lopen. Zo van de week nog: wij waren een badmeubel aan het uitzoeken en opeens ruik je van die fijne aroma's en staat meneer naast je zijn lach in te houden... -O-

Ik houd verder wel van hem hoor hahaha.

Dat laatste doet mijn vriend ook; ik vind dat vreselijk gênant!! Wat is dat toch met die mannen en scheten?!!

Daarnaast is dit topic toch wel fijn, een soort van bevestiging dat het gros dus zo z'n dingetjes heeft en wij als vrouwen aan veel overeenkomende dingen storen, lol!