Snorlex schreef:Drempel studiekosten is 250 (iig vorig jaar).
Dit jaar voor het eerst: bij studie met stufi geen aftrek!
Best raar. Aangezien stufie helemaal geen stufie meer is maar een lening.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
JustLizz schreef:Reiskosten naar je werk met privevervoer zijn niet aftrekbaar als je in loondienst bent, als je met het OV naar je werk gaat dan onder voorwaarden wel. .
Shiloh schreef:JustLizz schreef:Reiskosten naar je werk met privevervoer zijn niet aftrekbaar als je in loondienst bent, als je met het OV naar je werk gaat dan onder voorwaarden wel. .
Ik kan op mijn werk anders wel degelijk een deel van mijn vakantie geld en een mijn 13e maand inruilen voor zover mogelijk voor een belastingvrije reiskosten vergoeding a 19ct/km. Hoe dat zit als die regeling niet via je werk gaat geen idee. Maar wat dat betreft is mijn prive vervoer dus wel degelijk aftrekbaar.
JustLizz schreef:Brillen etc. zijn inderdaad al een paar jaar niet meer aftrekbaar.
Voor een overzicht van de aftrekbare kosten: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _2014_2016
Reiskosten naar je werk met privevervoer zijn niet aftrekbaar als je in loondienst bent, als je met het OV naar je werk gaat dan onder voorwaarden wel.
Ik adviseer ook om niet te veel af te gaan op mensen die op een forum wat plaatsen. Ik zie nu in die paar pagina's al een aantal dingen gezegd worden die gewoon echt niet kloppen. Als je er niet uit komt met je aangifte check dan goed de hulppagina's of bel de belastingtelefoon of schakel een deskundige in die je tegen een kleine vergoeding kan komen helpen met je aangifte.
Ik werk dagelijks met belastingen en kom helaas nog vaak mensen met problemen tegen omdat ze verkeerd of helemaal niet geïnformeerd zijn.
), op één punt na; let wel op met de informatie die je van de belastingtelefoon krijgt, ze scoren niet bijster goed qua het geven van de goede antwoorden. Shiloh schreef:Ja nee op die fiets. Reiskosten zijn niet aftrekbaar. Een reiskostenvergoeding is aftrekbaar/belastingvrij.
Shiloh schreef:Snorlex schreef:Drempel studiekosten is 250 (iig vorig jaar).
Dit jaar voor het eerst: bij studie met stufi geen aftrek!
Best raar. Aangezien stufie helemaal geen stufie meer is maar een lening.

Celiien schreef:En dan uiteraard alleen de kosten die in 2015 vallen, echt de uitgaven. Voorheen kon t ook niet mét stufi overigens, wat hierboven wel gezegd is.
Aedema schreef:Kan iemand me uitleggen hoe dit in zijn werk gaat? Ik moet dit jaar voor het eerst zelf aangifte doen en zou bij god niet weten hoe ik dat moet doen
Celiien schreef:Ja onder bepaalde voorwaarden, waar 90% van de studenten niet aan voldoen. Maar t klonk even alsof t altijd wel mocht
eilleen333 schreef:Aedema schreef:Kan iemand me uitleggen hoe dit in zijn werk gaat? Ik moet dit jaar voor het eerst zelf aangifte doen en zou bij god niet weten hoe ik dat moet doen
Vanaf 1 maart kan je op de site van de belastingdienst je aangifte invullen. Of via een app die je kan downloaden.
Als je geen bijzondere aftrek posten hebt (huis etc) dan is hij vooraf ingevuld en hoef je eigenlijk alleen maar te ondertekenen (en hem ff checken). Kind kan de was doen:)