Naamloos1 schreef:Bedankt voor al jullie reacties. Ik zie toch nog een hoop wisselende reacties helaas..
Wat me wel duidelijk is geworden, is het feit dat het vrachtwagenvervoer met varkens dus niet zo zielig is als ik had verwacht, en dat op elkaar gepropte, is ergens ook wel logisch natuurlijk. Dus dat is een 'fijne' gedachte.
Echter blijkt het wel uit de reacties dat de koeien een redelijk goed leven hebben, maar de kippen en varkens dus niet..
Ik ga eens kijken naar een slager of boerderij die aan huis verkoopt..
Buren van mijn ouders hadden ook plofkippen, komen als kleine donzige kuikentjes binnen en 6 weken later zijn het grote kippen die niet meer kunnen staan/lopen.. Zij zijn nu over op diervriendelijkere manier van opfokken, krijgen ze er nu ook meer geld voor (dat was dus in het verleden niet zo..) de kuikens blijven langer, mogen niet meer dan zoveel gram per week groeien (anders ten koste van de prijs), minder kippen in 1 schuur en ze hebben meer daglicht. Echt een hele verbetering
dood gemaakt, is niet leuk voor het dier...
Wij hebben geen vlees nodig om te overleven, maar we fokken wel dieren voor de slacht.. Dan kan je wel zeggen dat de dood de enige zekerheid is, maar is het dan alsnog niet ontzettend cru om een beestje in slechte omstandigheden te houden (want eerlijk is eerlijk, geen enkel vleesdier heeft hetzelfde leven als een dier dat als hobby of huisdier wordt gehouden), en hem dan uiteindelijk dood te maken?