Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:42

Ik heet Sindy en veel mensen schrijven Cindy :\
Zelf hier op bokt terwijl je kan zien dat er in mijn gebruikersnaam Sindy staat. Echt stront vervelend

LadyMadonna

Re: Naam (bijna altijd!) verkeerd gespeld. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:45

Ik snap ook niet echt waarom ouders voor aparte spellingswijze kiezen.
Zo kende ik een Kee-Lee (geen Chinees ;) )
En een Candra (gewoon Sandra dus qua uitspraak)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:45

Annet, maar altijd is het:

Anet
Anette
Annette
Annete

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:48

Lou-elle word
Noëlle loëlle noëlla etz

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:49

Lindy word vaak
Indy :\
Lyndi
Lindie
Lindi
Lindey :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:51

Toen mijn moeder geboren kreeg had ze 3 namen en als roepnaam Moniek. Mijn opa naar de kaartjesmaker wat er op moest. Had die kaartjesmaker er Monique van gemaakt, omdat hij dat mooier vond. Mijn opa was not amused en heeft toen ook niet bepaald :') Maar wel vaker wordt het als Moniek geschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:51

Danique...

Dat wordt dus
Daniek
Dannic,
Daniqeu
Dominic/Dominiek/Dominique
Monique/Moniek
De Starbucks meneer maakte er Danny van...

Mijn ex-verzorgpaard heet Izza, wat je uitspreekt als Ieza. Dat wordt dus vaak Isa, Ieza, Iza, Ilse...

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:52

Ik heet XiaoNa ... spreek je uit al: 'sjou-na' maar men zegt 'ksou-na' ..
Moet je nagaan hoe mensen het schrijven

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:53

SusanH schreef:
Hier ook, de s in het midden wordt een z, en ik krijg er vaak gratis 2 letters bij doordat mensen -ne op het eind schrijven. De naam van mijn dochter eindigt op een -e, daar maken mensen vaak een -a van. En onze achternaam kent ondanks dat het maar 4 letters zijn en ik ook altijd duidelijk de letters uitspreek als ik het spel, heel veel variaties :j

Ik heb t juist andersom :=
Ik heet Suzanne
Wordt vaak Susanne of Suzan/Susan

xniieeenke

Nienke wordt altijd Nynke, en mijn achternaam de Jonge word door alles en iedereen als de Jong geschreven. Zelfs school ooit een keer en iets met mijn fnrs ruiterpaspoort ook :')

Tilmar

Hier nog een |(
Mijn meisjesachternaam werd altijd verkeerd gespeld, toen heb ik met mijn trouwen de naam van mijn man aangenomen.
Dat wilde ik ook hoor, maar hoopte ook dat het qua spelling beter zou gaan. Niet dus! Zelfs als ik het spel gaat het soms niet goed.
Sterker nog de naam van mijn man wordt ook nog eens vaak verkeerd uitgesproken, terwijl het echt niet exotisch is hoor. Dan reageer ik gewoon niet :o Beetje flauw misschien, die mensen kunnen er ook niks aan doen.

En tot overmaat van ramp heeft mijn adres een lastige straatnaam die altijd verkeerd geschreven wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:55

Om mijn vriend moeten we wel altijd lachen, die heet Christiaan maar om redenen noemen we hem Matt. :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:57

Ik het Esmée, opties die mensen gebruiken:

Esmee
Esmé
Esmeé
Esmay

Vaak laat ik voor het gemak het streepje maar weg als mensen mijn naam vragen zodat ze hem op kunnen schrijven :+

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:58

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:01

Nooit last van.... :')
Vrijwel altijd dus. Zijn wel eens mensen geweest die de vreemste vormen gaven; noanimi ^)
Verder is het dus Naomi, Naomie, Nayomi en Ranomi.
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 27-01-16 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:03

Ik ook.. Jeanine

Janine
Jaenine
Jannine
Jeannine

And so on.....

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:04

Eigenlijk echt altijd, en het wordt ook bijna altijd verkeerd uitgesproken.

Ik heet Bronté en heb zelfs in brieven van bijvoorbeeld de tandarts, er hele rare varianten op gezien zoals: Bronta, Brunto, Bronnie (Ja echt :')), Bronte (als in bron-tuh zeg maar), Brotte, Brante, Bente en echt nog heel veel meer.

Als ik bij de starbucks ben gebruik ik toch altijd voor het gemak maar even een nepnaam. :+

ingeb0rg

Jahoor. Ik het Ingeborg. Het word of Ingeborgh met een H op het einde.

Of Inge en dan Borg als achternaam. :D als ik dan zeg dat ik Rolloos heet van mijn achternaam wordt dat vaak Rolo's :D Ja naar het snoepje...

Memere

Laura word vaak Laure :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:05

Blijkbaar meer Annet-en die verkeerd geschreven worden... Je zou denken dat Annet niet zo'n moeilijke naam is, maar als iemand dan vraagt: met een E of A aan het eind? %)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:06

friesam schreef:
Met de uberhippe kindernamen zal het nog wel erger worden dat mensen hun nam moeten spellen.

Alhoewel ze de 4 letterigge ouderwetse naam van onze kleine ook verkeerd schrijven.

Dat en het feit dat veel ouders vaak zelf ook niet eens weten wat nu de precieze spelling is van die (meestal Engelse) naam en dus spellen ze het zoals zij denken dat het gespeld wordt; wat dus automatisch weer een flink aantal spelvarianten van een naam oplevert.

Bij mij wordt mijn voornaam ook vaak verkeerd gespeld..en verkeerd uitgesproken; Marianne.....maar zie meestal deze varianten:
Marjanne
Marijanne
Marjan
Marian

Die laatste 2 zijn dan ook voor de gesproken versies; zelden tot nooit wordt ik Marianne genoemd. 1 gymlerares vroeger maakte het wel heel erg bont; die noemde me altijd Anne Marie. Nu had ik een klasgenootje die zo heette, dus in het begin dacht ik nog dat ze ons door elkaar haalde. Wat erg knap was want Anne Marie was een donker meisje en ik blank. Maar haar noemde ze dan ook gewoon Anne Marie. Halverwege het schooljaar heb ik het verbeteren maar opgegeven en reageerde ik maar op Anne Marie; tenminste; als het overduidelijk was dat ze het tegen mij had.

Achternaam gaan ook velen mee de fout in, dus die spel ik altijd direct maar, maar ook dan krijgen mensen het voor elkaar om het verkeerd te spellen. Bij dat laatste denk ik dan echt; goh ben je nu zo dom of luister je gewoon niet?
Want als ik mn achternaam spel, articuleer ik vaak ook nog eens overdreven(ja he; als mensen zelfs met het uitspellen nog fouten maken, ga je vanzelf op een gegeven moment het uitspellen alsof je met een idioot te maken hebt), juist om fouten in de naam te voorkomen. En dan nog verkeerd _-:(
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 27-01-16 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:07

Ik heet Nena (ja, ja 99 luftballons), die is nog niet eens zo lastig.
Nina
Lena
Helena

Maar mijn vriend heet Sanit. NIEMAND zegt of spelt het goed. Je zegt het precies zoals je het schrijft. Sà-nìt. Dus met een korte A en I.
Maar het wordt al snel:
Saniet
Saanit
Saaniet
Rachid
Sanid
Sanidt
Sennid
Jeanette
Jannick
Zanid
Zannit

Hij is gestopt met mensen verbeteren.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:07

xbronte schreef:
Eigenlijk echt altijd, en het wordt ook bijna altijd verkeerd uitgesproken.

Ik heet Bronté en heb zelfs in brieven van bijvoorbeeld de tandarts, er hele rare varianten op gezien zoals: Bronta, Brunto, Bronnie (Ja echt :')), Bronte (als in bron-tuh zeg maar), Brotte, Brante, Bente en echt nog heel veel meer.

Als ik bij de starbucks ben gebruik ik toch altijd voor het gemak maar even een nepnaam. :+

Eh, De Bronté zussen? Misschien daar eens naar verwijzen :P Alhoewel ik benieuwd ben of de meeste mensen de schrijfsters en de boeken wel kennen :=

(oh wacht, het is Brontë... XD)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:11

SindyKaya schreef:
Ik heet Sindy en veel mensen schrijven Cindy :\
Zelf hier op bokt terwijl je kan zien dat er in mijn gebruikersnaam Sindy staat. Echt stront vervelend

Vind je dat echt? ik denk dat het in 99 van de 100 gevallen Cindy is. Als je het hetzelfde uitspreekt is het toch niet zo raar dat mensen voor de meest gebruikelijke schrijfwijze kiezen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:12

antje_vip schreef:
Blijkbaar meer Annet-en die verkeerd geschreven worden... Je zou denken dat Annet niet zo'n moeilijke naam is, maar als iemand dan vraagt: met een E of A aan het eind? %)

Niks mis toch als mensen het uit voorzorg vragen. Je hebt nl. ook de varianten Annet, Annette.. Annetta ken ik zelf dan weer niet, maar ja........ Tegenwoordig kan alles :+