Toos Zelfdisciplineloos.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:04

Weer zo'n momentje gehad vanochtend. De wekker had ik gezet om 7 uur om nog flink te leren. Ik hoor het waaien, regenen en had slecht geslapen dus dacht: f.ck it, dat uurtje minder maakt 'em ook niet meer. :')

5 over 8 opgestaan. Niet schandalig laat ofzo (het liefste sla ik de ochtend gewoon over), maar alsnog 65 minuten later dan gepland door gebrek aan discipline.

iiSunshine

Re: Toos Zelfdisciplineloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:46

Zag het topic gisteren ookal voorbij komen, had alleen nog niet gereageerd
Hier hebben we de friese kampioen uitstellen! Ik kan alleen maar werken/leren met tijdsdruk.
De toetsweek helemaal verpest door uitstellen (lees: om 13:00 een toets en rond 10:00 beginnen...)
En achteraf baal ik als een stekker...

Mezelf belonen helpt niet, ook in kleine stukjes leren helpt niet...
Ik hoop dat ik er achter ga komen wat wel helpt!

Morgen heb ik een herkansing Duits, moet zo ook nog beginnen. Hoop dat ik door dit topic iets meer gemotiveerd raak en mijn HAVO dit jaar wel ga halen, aangezien ik niet op overgaan sta met deze cijfers

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:00

Ik meld me ook. Ik ben een ontzettende chaoot, en ik heb 0.0 dicipline.
Ik ben altijd alles kwijt, vergeet de helft van de dingen die ik moet doen en ga zo maar door.
Ik zit in het 2e jaar van de havo, en qua cijfers gaat het redelijk. Nu zijn toetsen niet zo'n enorm probleem, maar het gewone maakwerk vind ik heel moeilijk om aan te beginnen. Het is vaak hooguit 10 minuutjes werk per vak en het niveau is appeltje eitje voor mij maar eraan beginnen is zo ontzettend moeilijk.

Bij mij helpt het trouwens om er een soort wedstrijdje met mezelf van te maken. Ik zet een liedje op en dan moet ik binnen dat liedje X gedaan hebben. Vaak vergeet ik die deal meteen als ik bezig ben en dan gaat t prima. Maar anders voer ik niks uit hahaha

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:31

Ehja zelfdiscipline wat is dat?.. Ik kan heel goed planningen maken maar me er aan houden is wat anders.. Zodra er 1 ding niet meer klopt stop ik er gelijk helemaal mee.

Ik ben ook echt een vreselijke chaoot en hartstikke vergeetachtig. Ik doe alles door elkaar om vervolgens alles half te doen en het vergeten af te maken. :')

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:39

Vlak nadat ik in dit topic had gereageerd had ik mezelf van bokt gebanned. En nu ben ik gewoon bijna klaar met mn huiswerk voor vrijdag :oo := dit is echt nog nooit gebeurd

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:02

Melisssx schreef:
Ehja zelfdiscipline wat is dat?.. Ik kan heel goed planningen maken maar me er aan houden is wat anders.. Zodra er 1 ding niet meer klopt stop ik er gelijk helemaal mee.

Ik ben ook echt een vreselijke chaoot en hartstikke vergeetachtig. Ik doe alles door elkaar om vervolgens alles half te doen en het vergeten af te maken. :')

dat is het inderdaad!

ik ben ook een Meester in het maken van een prachtige planning, met voldoende rust en tijd voor mijzelf..

stel mijn planning ziet er als volgt uit op een zaterdag:

8.30h opstaan
8.30h - 9.30h rustig wakker worden, bakje koffie bokt lezen
9.30h- 9.45h losse rommeltjes aan de kant, plumeau langs de meubelen
9.45h- 10.30h zuigen
10.30h- 11.00h koffietijd

11.00h - 11.30 dweilen
11.30h - 12.00 computerkamer beetje aan kant.

12.00-13.00 tijd pour moi
13.00-16.00 tijd voor knollie (ook voor mij hehe).
16.00-17.30 boodschapjes, douchen, bank

17.30-18.15h koken en keuken opruimen (poetsen niet meegerekend, doen we wel net voor we naar bed gaan)

net voor het naar bed gaan: kamer even nalopen, doekje over de tafel, asbak leeg, doekje door de keuken (totaal max 10 minuutjes).
---

is toch echt niet teveel gevraagd voor een zaterdag, zou je denken.. Veel opstarttijd, ruime pauzes, en voor veel zaken veel meer tijd berekend dan nodig..

opstaan en tijd voor mij gaan nog goed.
natuurlijk te laat met losse rotzooitjes beginnen, maar goed dat doe ik snachts ook al even, dus daar heb ik 2-5 minuten voor nodig. Dus op tijd met zuigen, waar ik een goede 20 minuten nodig voor heb, zeker geen 45 minuten.. Dus ik lig voor op schema en zit trots op dat dat al gedaan is om 10.15h weer op de bank..

vervolgens denk ik om 11.25h, ik zou dweilen! en nu moet ik ook nog de pc kamer nog doen! wat een ellende, als de dag al zo begint ben ik vanavond nog niet klaar. Dus nog maar een bak koffie.. Om 11.35h: zie je wel dat er niets van terrecht komt! ook van de computerkamer dus al niet..

maar vol goede moed pak ik dan maar het volgende item wat vervroegd op.. Tijd pour moi! dat lukt uitstekend.. Zo goed dat ik zelfs al om 12.30h klaar ben om lekker naar stal te gaan..

Alles gaat voorspoedig, lekker gereden en zo sta ik om 15.15h al weer thuis binnen.. lekker even douchen, boodschapjes in de koelkast. wat niet in de koelkast hoeft, staat verloren op de keukentafel want ach, ik loop toch nog voor op schema... ik had nog helemaal niet thuis horen te zijn :j .

braaf op tijd koken, ik gooi wat lege vaat aan de kant om ruimte te maken voor de snijplank etc.. Heb zo rustig aan gedaan, dat ik nu dus te loom ben om alles even in de vaatwasser te gooien.. maar ja dat kan na het eten toch ook nog wel?

lekker eten.. om 19.00h pootjes op tafel en de tv aan..
Rond een uurtje of 23.00h is het mooi geweest.. Een blik op de paasei in de keuken en ik denk:
ACH DAT DOEN WE MORGEN WEL.

Dus einde van het liedje.. prachtige planning.. En heb uiteindelijk alleen de kamer gezogen en het was die ochtend heel even netjes. Zondag de herkansing met hetzelfde nog steeds geldende rooster, want ja zuigen en de rotzooitjes aan kant, dat hoort iedere dag, dus 0,0 winst gemaakt, sterker nog, nu is mijn keuken nog een paasei ook :')

dat gezegd hebbende.. vandaag dus, voordat ik dit tikte maar even de keuken aan kant gedaan en een doekje overal langs gehaald.. Als ik morgen opsta, dan ligt er dus hooguit wat stof en wat kattenharen her en der in de kamer.. Maar mijzelf kennende: och dat is zo weinig, dan hoef ik dus morgenochtend voor ik de deur uit ga niet persee wat te doen, want alles is opgeruimd en als ik smorgens al zuig, is het smiddags toch weer stoffig, kan ik beter als ik thuiskom doen :')..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:20

Ik ga gewoon m'n planning voor vandaag hier in het topic gooien, kunnen jullie me een schop onder m'n kont geven...
Zo naar stage en daarna werken tot 5
Eenmaal thuis eerst hardlopen
Koken en eten, opruimen en overal even doekje langs
Was wegwerken en met de bezem rond (stofzuigen gaat vandaag echt niet lukken)
En dan nog aan de studie, in ieder geval nog wat vragen voor verslag aanvullen en een stuk vertalen

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:46

Hoe herkenbaar.... Ik zit tegen een mega-vertaalklus aan te hikken, heel moeilijk en ook heel saai (juridisch document), maar wat zit ik te doen? Eerst even bijlezen op Bokt... :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:32

Bralindy schreef:
Ik ben zelf ook met momenten disciplineloos :+ Ik heb bijvoorbeeld bel angst, maar wil echt graag gaan fitnessen maar ik vind het vreselijk om te bellen voor een kennismakingsafspraak.. of bijvoorbeeld bellen naar de huisarts voor afspraak voor mijn knie.

Word er zo moe van, maar ik vind het zó niks.. dat bellen :+

Haaaa, lotgenoot *\o/* Ik heb hier ook last van. Zo moet ik nu een maand dubbele huur betalen omdat ik mijn huisbaas niet durfde te bellen :o en stel ik mijn bankzaken ook alweer maanden uit.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:53

Vandaag wilde ik dus de boven verdieping aa pakken. Maar ben de hele week al aan het kwakkelen met een half griepje. Vandaag weer een beroerdere dag, dus maar even overslaan.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:55

Ik ben een bepaald verslag van school al twee jaar aan het uitstellen. Het is voor marketing en dat ligt me totaal niet. Dat is denk ik mijn ergste geval van gebrek aan zelfdiscipline :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:40

Ik kan écht niets vinden over persoonlijkheidskenmerken bij veehouders, net maar naar de docent gegaan om de afspraak (alweer :\ ) te verplaatsen. Want ja, iets bespreken wat ik niet heb gaat lastig :P Gelukkig nu wel een doorverwijzing naar mensen met iets meer kennis gekregen gelukkig :)

Vervelend is dat, wanneer je dan wel eens een keer bezig gaat dat het niet lukt :')

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:40

@Eline, het kan nog erger }> .Ik ben vijf jaar later afgestudeerd dan gepland :') . Had alles klaar, maar kon het niet opbrengen om mijn afstudeerscriptie te maken. Uiteindelijk een hele grote schop onder mijn kont gegeven en toch nog afgestudeerd 8)7 (in één keer gelukt uiteindelijk, het werd me te heet onder de voeten). Was negendejaars student :') (tussendoor wel gewerkt, niet lui thuisgezeten 8-) )

Van de week kwam mijn nicht op visite. "Zou je niet eens dweilen?" vroeg ze. Ik: "Dat heb ik drie weken geleden nog gedaan :')."

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:05

Ik meld me ook :o
Gewoon bizar hoeveel ik herken :+
In m'n omgeving eigenlijk niemand die dit (zo extreem) heeft, dus ging bijna denken dat ik alleen was :')
Gelukkig niet *\o/*

Melisssx schreef:

Spruit schreef:
Present! Ik ga echt echt echt om 10 uur beginnen met leren. 10.03, nouja, half 11 is ook goed. 11.44, 12 uur is ook goed joh! Echt om te huilen soms :')

Voornamelijk deze beschrijven exact hoe elke dag er bij mij uit ziet :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:57

Ik heb me tot nu toe aan m'n planning gehouden, alleen het huishouden laat ik nog even schieten, eerst even voor school aan de gang... Heeft even prioriteit

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:33

Geweldig topic! Zo herkenbaar ook :)

Ik heb heel wisselend last van uitstelgedrag, het hangt veel af van mijn stemming op het moment het 'doel' van de taak die ik moet doen :) !

Voor mijn werk (als juf) ben ik bijvoorbeeld heel stipt. Ik zorg er altijd voor dat mijn weekplanning op vrijdag klaar is, zodat ik in het weekend eventueel nog wat dingen kan knutselen.
Dat ik op vrijdag een vrij uurtje heb, scheelt daar heel veel in. Dan is een vast momentje op zaterdag inbouwen voor mij echt een goede hulp!

Maar de dingen die naast het werken nog moeten gebeuren (voor de jeugdbeweging, poesjes, pony, kamer poetsen,...) stel ik soms gewoon echt te lang uit...

Wat helpt voor mij:
- Mijn vriend die me elke dag vraagt wat ik gedaan heb. Hij is zelf boer en is dus een hele dag druk bezig, dan voel ik mezelf altijd fijner als ik kan zeggen dat ik veel gedaan heb.
- Een to do list app op mijn GSM :)
- Vaste momenten inbouwen bijvoorbeeld: elke zaterdag mijn kamer poetsen en opruimen, week om week lakens verschonen.

Sinds begin dit jaar, heb ik me echt voorgenomen om mezelf hier aan te houden, ik maak elke zaterdag/woensdag middag even een lijstje en dit lijkt goed te werken! :)

Het lijstje openbaar maken lijkt met trouwens ook wel een goede, bijvoorbeeld hier in het topic zoals sommigen dat doen!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:43

Hier nog redelijk goed bezig, heb mijn werk voor de carnavalsvereniging er haast opzitten.
Alleen studeren komt niet echt meer wat van, zo eerst nog naar stal om de geiten te voeren, en dan eens richting bed verkassen, moet nog wat slaap inhalen. O:)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:25

Och man ik herken mezelf zooooo erg in jullie!

Wat helpt voor mij:
- Dagelijkse en wekelijkse to do lijsten. Afvinken is zó leuk.
- Opruimen. Huis schoon, bureau netjes en gaan met die banaan!
- Niet thuis werken als ik echt hard aan t werk (voor bijv m'n afstuderen) wil zijn. Want thuis maak ik de boel schoon of loopt m'n kat over t toetsenbord.. en moet die weer geknuffeld worden natuurlijk :+ enz.
- Vaste momenten inderdaad. Al moet ik dat zelf stiekem nog een beetje leren :o

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:08

Nou daar gaan we weer, avondje school in gepland, en nu al last van SOG (studie ontwijkend gedrag)
Ik weet dat ik moet leren, heb volgende week tentamen (tijdens de carnaval notabene 8)7 , schandalig!)
maar ik kan me er nog niet toe zetten om mijn map open te slaan en te beginnen. -O-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:11

Ik moet ook nog aan de gang maar weinig animo...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:40

Afgelopen weekend flink in huis bezig geweest.
Vandaag mijn reflectie verslag getypt die ik nog niet in hoef te leveren en 2 uur gesport. Ik zeg goed bezig!

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:29

Ik ben dit weekend voor een weekje op reis vertrokken, stond al 2 maanden gepland. Ik reis vaak, en de aanloop naar de reis verloopt ALTIJD chaotisch. :j
Na de vorige reis dacht ik "volgende keer begin ik een week op voorhand met nadenken welke kleding ik meewil, huis aan de kant, laatste taken nog doen,..." Wat resulteerde in een nachtje van 3u omdat ik nog wasmachines moest draaien en het huis toonbaar moest maken omdat de buren mijn katten komen eten geven. Toonbaar maken = wegens tijdsgebrek niet alles opruimen maar gewoon in kasten proppen, zodat ik bij aankomst volgend weekend weer vanalles kwijt ben of niet meer weet liggen. :+
3 keer raden wat mijn goed voornemen is voor de volgende reis. :D

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:53

Ik wil vanalles, meld mij overal voor aan, begin vol goede moed en dan... -O-

Wil ook altijd alles direct en tegelijkertijd waardoor ik op een gegeven moment overprikkeld raak en van de stress met een deken op de bank duik en stoïcijns tv ga kijken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:02

Het is rustig hier, iedereen toch aan zijn bezigheden gegaan? :P

Ik net een uur aan de studie gezeten, nu even relaxen, en misschien straks nog een stuk doen.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:14

Lotgenoten. Zit ik dan, om dit tijdstip nog in de universiteitsbieb, en voor een gemiddelde studeer dag héél hard gewerkt (10% actief gewees? :') )

Een advies: ga NOOIT afstuderen! Helemaal niet als alle andere vakken al zijn afgerond.

Dus, dringend hulp nodig :(:)

Ik heb het overigens alleen met studeren. En laten dit nou net die super zware laatste loodjes zijn. Met paard, sporten, huishouden, en al het andere leuks heb ik nooit problemen.