Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Ok, Als haar vriend paardrijden walgelijk en vies vind, vraag ik me af wat zij zou doen en vooral wat ze zou vinden en zeggen over die keuze die ze zou maken.
K bedoel dit ook in het algemeen.
Yasmijntje schreef:En ik denk dat bij iedereen de regel vreemdgaan ook geldt.
anjali schreef:chanel1985 schreef:Ok, Als haar vriend paardrijden walgelijk en vies vind, vraag ik me af wat zij zou doen en vooral wat ze zou vinden en zeggen over die keuze die ze zou maken.
K bedoel dit ook in het algemeen.
Ik wil geen vriend die tegen paarden of paardrijden is. Vanwege mijn rk geloof ben ik tegen echtscheiding, daarom ga ik niet lichtvaardig een relatie aan.Maar als ik getrouwd zou zijn, zou de enige reden dat ik toch absoluut zou gaan scheiden zijn als hij zou proberen mijn paard te verkopen.Maar iemand die van je houdt doet zoiets niet.
Yasmijntje schreef:Ikzelf verbied bijvoorbeeld roken wel, dat wil zeggen: jij roken, relatie afgelopen.
Klinkt misschien heel hard, maar ik heb zelf astma en kan daar dus ook gewoon niet tegen, in de eerste plaats krijg ik daar dan meer last van en in de tweede plaats vind ik het gewoon niet kunnen omdat het slecht voor hem is, een beetje zijn gezonde longen verpesten..
En ik denk dat bij iedereen de regel vreemdgaan ook geldt.
sflj schreef:Yasmijntje schreef:Ikzelf verbied bijvoorbeeld roken wel, dat wil zeggen: jij roken, relatie afgelopen.
Klinkt misschien heel hard, maar ik heb zelf astma en kan daar dus ook gewoon niet tegen, in de eerste plaats krijg ik daar dan meer last van en in de tweede plaats vind ik het gewoon niet kunnen omdat het slecht voor hem is, een beetje zijn gezonde longen verpesten..
En ik denk dat bij iedereen de regel vreemdgaan ook geldt.
Maar als hij niet bij jou in de buurt rookt, heb je er toch geen last van? Om daar nou je relatie voor te verbreken...
En dat t ongezond is... ach, jij doet ook vast dingen waar je ziek of dood aan kunt gaan? Verbiedt hij je die ook?
sflj schreef:Dat weet ik (ben zelf een beetje astmatisch en heel soms heb ik daar ook last van) maar ook daar is vast wel iets op te verzinnen, als hij nou heel graag wil roken.
Ik vind het hele idee 'iemand iets verbieden' al absurd. Met iemand die mij iets verbiedt, hoef ik geen relatie. Ik verbied zelf ook niks, in principe is alles bespreekbaar. Voordat je serieuzer wordt in een relatie, weet je toch wel wat voor vlees je in de kuip hebt en wat je wel en niet wil?
Als je iets moet verbieden, ben je iets met de verkeerde begonnen, lijkt mij.
chanel1985 schreef:Mijn vriend rookt altijd buiten, ik ruik regelmatig aan zijn kleren en hij riekt niet naar de sigarettenrook. En ik heb ook slechte longen.
K vraag me dan af als den ander allergisch is aan paarden, of je er ook mee gaat stoppen? Want het minste haartje, kan dan al een allergische reactie uitlokken. Of de auto instappen, als jij er juist in bent geweest, hoe ha je dat dan oplossen?
chanel1985 schreef:De reukzin kan inderdaad verschillen met die van een ander, de één is supergevoelig de ander niet.
Maar wat van mijn 2de deel van mijn reactie.
Zou jij compleet stoppen met rijden en paarden houden als je vriend allergisch is voor paarden? Want dan is het voor de gezondheid van je vriend.
_San87_ schreef:chanel1985 schreef:De reukzin kan inderdaad verschillen met die van een ander, de één is supergevoelig de ander niet.
Maar wat van mijn 2de deel van mijn reactie.
Zou jij compleet stoppen met rijden en paarden houden als je vriend allergisch is voor paarden? Want dan is het voor de gezondheid van je vriend.
Ik zou dat zeker doen, zelfs zelf aanbieden . Ik vind de gezondheid van mijn geliefden erg belangrijk.
Gelukkig is mijn vriend niet allergisch voor paarden en ben ik niet astmatisch. Hij weet wat ik van roken vind en houdt daarin rekening met mij. Meer vraag ik niet.