Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:Maar als degene die hem s morgens uit bed helpt even een scheutje chloor door de vaak doet en even na spoelt is het probleem toch opgelost?
Ik kan me niet voorstellen dat je vader de enige is die dit doet.

vuurneon schreef:anneliesdj schreef:Maar als degene die hem s morgens uit bed helpt even een scheutje chloor door de vaak doet en even na spoelt is het probleem toch opgelost?
Mag niet, er mag geen chloor gebruikt worden door de medewerkers ivm mileu. Is een vrij algemene richtlijn in alle tehuizen. Bovendien mag een dementerende bewoner idd geen chloor op de kamer hebben, het is niet uniek dat ze het opdrinken of chloortabletten opeten als pepermuntjes.
vuurneon schreef:anneliesdj schreef:Maar als degene die hem s morgens uit bed helpt even een scheutje chloor door de vaak doet en even na spoelt is het probleem toch opgelost?
Mag niet, er mag geen chloor gebruikt worden door de medewerkers ivm mileu. Is een vrij algemene richtlijn in alle tehuizen. Bovendien mag een dementerende bewoner idd geen chloor op de kamer hebben, het is niet uniek dat ze het opdrinken of chloortabletten opeten als pepermuntjes.
Jolandaa_ schreef:En een opname op een gesloten afdeling? Ik denk niet dat de zorg die hij nu heeft genoeg voor hem is.
Ook dementerende kún je iets leren maar dat kost tijd.. En die tijd heeft een Open afdeling niet.
Daarnaast vraag ik me af of deze man niet vereenzaamd. Op een gesloten afdeling (kleinschalig wonen) zou hij wellicht meer tot z'n recht komen. Alleen zijn is ook mogelijk, maar veel mensen misse de 'warmte' om zich heen
Elmars_Floor schreef:Is er geen mogelijkheid om aan de andere kant een slot/haakje te plaatsen in de badkamer. mijn vader zit ook in verzorgingshuis weliswaar jong dement en nog wel aardig bij maar die heeft een gedeelde badkamer met mogelijkheid de kant van de andere op slot te doen met een haakje.
purny schreef:Slotje valt onder vrijheidsbeperkende maatregel.