Herken het erg wat nz92 schreef. Vaak de oudere mensen zijn wel dom ja. Maar wel vriendelijk, alle ouderen begroeten je daar. Ouder dan ong 25 bedoel ik dan..Heb slechte ervaring met de jeugd, ze begroeten je niet, maar schelden je uit. Echt stom boeren gedrag noem ik het altijd
Dit heb ik tot nu toe in andere provincies nog nooit meegemaakt. En mensen staren vaak naar je.Verder is het wel leuk om in friesland te wonen, 's zomers dan, maar mis wel bos
. Mijn vriendinnen doen gewoon hbo en mbo, tegenwoordig heeft iedereen wel minstens mavo en mbo niveau. Velen doen hbo, ken weinig die uni doen. Dat stug en gesloten zijn herken ik ook erg, in leeftijdsgenoten dan. Toen ik de eerste dag in Hilversum kwam, vroeg mijn buurmeisje mij meteen al mee shoppen haha.
Oja en huren is inderdaad erg goedkoop, mijn ouders betalen maar €300 per maand...
Gewoon normaal doen en even spontaan voorstellen aan je naaste buren!
Friesland is ook een uithoek.. je zit overal ver vanaf en de voorzieningen zijn echt een stuk minder.

We bedoelen het meestal goed, maar als je niet gewend bent aan de manier waarop wij dingen zeggen enzo, dan kan het misschien wel even raar overkomen.
.