Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Cchanny schreef:Heb je veel geleerd van deze opleiding, heb je nu werk in de paarden of heb je toch voor iets anders gekozen?
Het meeste wat ik heb geleerd komt van de stages. Maar die kan je ook wel volgen zonder opleiding. Stages moesten school 5 euro per dag betalen om ons stage te laten lopen.Dat vind ik gewoon bijna uitbuiting
Kreeg je zelf wel een vergoeding?
De meeste bedrijven gaven aan het einde vaak een presentje. anneliesdj schreef:cp112 schreef:Ik heb tijdens mijn stages in de paardenhouderij nooit een stsge vergoeding gekregen. Niemand uit de klas eigenlijk. Dat is niet standaard in die sector.
Je bent voor 40 uur in de week een mooi goedkope hulp (oftewel voetveeg).
Had je mooi geluk dat het bij 40 uur bleef
Ik heb tijdens mijn stage's regelmatig het klokje rond gewerkt en dan met één pauze van zo'n 20 minuten.
En dat met 16 jaar.
Joolien schreef:Tja, dat gebeurt constant in de paardensector. Nu heb ik gruwelijk veel mazzel gehad toen ik in de paarden werkte qua loon, maar ik ken mensen die voor 950 netto per maand op een stal werken voor 50 uur in de week. Ik snap het niet. maar ze krijgt beloftes die niet worden waargemaakt, ze zou paarden te rijden krijgen maar ondertussen is het enige wat ze doet, opzadelen, uitmesten, vegen etc.
Ik heb overigens een tijd lang 6 paarden per dag gereden, vond ik na een tijdje ook niet leuk meer hoor
Ik kreeg toen ik bij DHL werkte voor 55 uur zn krappe 600,- per maand.. ( ja ik weet werd onder betaald, werk al ergens anders) Maar goed 950 blijft weinig! daffie1986 schreef:purny schreef:Tja je draait in het bedrijfsleven mee. Denk je dat co assistentes een 8 uur per dag durende stage lopen?
Kregen die niet een vergoeding voor hun stage?
En daarbij een hele slechte vergelijking.
maar houd je opties voor daarna gewoon open.
purny schreef:Tja je draait in het bedrijfsleven mee. Denk je dat co assistentes een 8 uur per dag durende stage lopen?
cp112 schreef:Ik heb tijdens mijn stages in de paardenhouderij nooit een stsge vergoeding gekregen. Niemand uit de klas eigenlijk. Dat is niet standaard in die sector.
Je bent voor 40 uur in de week een mooi goedkope hulp (oftewel voetveeg).

vuurneon schreef:Maar voor werk in de paarden heb je helemaal geen opleiding nodig, dat is het ook meer. Wil je de sport in? Neem les. Wil je leren hoe je een stal moet runnen? Draai mee en volg dan los nog een opleiding gericht op ondernemerschap (want vind je geen werk in de paarden?geen punt, kun je meer kanten op. )Wil je lesgeven? Kies dan een Orun cursus. Maar voor stalhulp heb je geen enkele opleiding nodig, paar handen die je uit je mouwen wilt steken is meer dan voldoende. Wil je in een paardensportzaak werken?solliciteer dan gelijk op een vakantie baantje en wie weet blijf je steken.
T is zonde om zo specifiek richting 'paard' je te laten opleiden op dat niveau.
!