Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoals ik al zei, het over een globaal plan voor de toekomst hebben en jullie plannen en ideeën daarover afstemmen kan natuurlijk nooit kwaad. En (dit is meer wat ik bedoelde) bedenk je ook wat het voor jou betekent als hij na 5 jaar toch anders besluit.
Puppetje schreef:Laat alles nu gewoon rustig over je heen komen voordat je plannen gaat maken en "eisen" gaat stellen. Niemand weet hoe het er over 5 jaar voor staat. Je relatie kan over 6 jaar wel om hele andere dingen over gaan dan de marine. Ga lekker van elkaar genieten en zie wel wat de toekomst brengt.
DatBenIkNou schreef:Mijn man heeft zoals ik eerder al schreef, de eerste 5 jaar van onze relatie gevaren. En dan grote handelsvaart, dus echt lange reizen varierend van 6 weken tot 5 maanden weg. In eerst instantie zei ik dat ik echt niet op hem ging wachten toen hij na 2,5 maand thuis voor 5 maanden wegging. De liefde was echter sterker! Ik heb hem echt nooit gevraagd te stoppen, ik heb zelf uiteindelijk voor hem gekozen mét dit beroep. Ik zou nooit op mijn geweten willen hebben dat hij zijn eigen dromen niet waar kon maken vanwege mij. Enige wat ik wel zei was dat er pas kinderen zouden komen als hij vaker thuis was. Aangezien we 18 en 20 waren was daar nog alle tijd voor. Uiteindelijk heeft hij zelf de keuze gemaakt een baan aan de wal te nemen omdat hij het zat was. Heeft heel de wereld gezien en het was mooi geweest zo. Zijn eigen keuze en niet afgedwongen. Natuurlijk was het niet altijd makkelijk als hij weg was, maar als ik er nu op terug kijk was het ook wel heel intens en liefdevol. Echt genieten als hij thuis was en smachten als hij weg was! Ik zou een man nooit dwingen zijn dromen op te geven en hem dwingen te kiezen.
korbakimmy8 schreef:Bigone
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als hij nu al zegt dat ie na die 5 jaar nog eens 5 jaar achter aan plakt dan ga ik even 2 x extra na denken. Ik ben iemand met dromen en wensen en een kinderwens op niet te oude leeftijd zit daarbij. Ik wil niet alleen zwanger zijn, alles alleen moeten doen als ik zwanger ben en ook iet mijn kind alleen op willen voeden. Dat doe ik niet voor mezelf maar voor me kinderen dan.
Tuurlijk ben ik nog hotel de botel maar dat hoop ik altijs te blijven. En dit hou me niet tegen om serieus met hem te praten. Ik bwn geen 16 meer en hij geen 18.
Hij is 25 en ik bijna 21. Ik ken hem die keuze daar best mee confronteren. Of het er in ieder geval over hebben.
bigone schreef:korbakimmy8 schreef:Bigone
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als hij nu al zegt dat ie na die 5 jaar nog eens 5 jaar achter aan plakt dan ga ik even 2 x extra na denken. Ik ben iemand met dromen en wensen en een kinderwens op niet te oude leeftijd zit daarbij. Ik wil niet alleen zwanger zijn, alles alleen moeten doen als ik zwanger ben en ook iet mijn kind alleen op willen voeden. Dat doe ik niet voor mezelf maar voor me kinderen dan.
Tuurlijk ben ik nog hotel de botel maar dat hoop ik altijs te blijven. En dit hou me niet tegen om serieus met hem te praten. Ik bwn geen 16 meer en hij geen 18.
Hij is 25 en ik bijna 21. Ik ken hem die keuze daar best mee confronteren. Of het er in ieder geval over hebben.
Zeker kunnen jullie je toekomst bespreken en van beide kanten je wensen en verwachtingen uitspreken. Als hij zegt dat hij niet weet wat hij over een jaar, twee jaar, vijf jaar gaat doen en jij weet dan zeker dat hij dan niet de juiste man voor je is dan krijg ik toch wel de indruk dat jouw liefde niet diep genoeg zit. tegenwoordig zijn er zoveel communicatiemogelijkheden waar je ook op de wereld zit.
Toen ik drie kleine kinderen had en een eigen arbeidsintensief bedrijf moest mijn man een aantal jaren maanden achter elkaar naar het buitenland, leuk ?? Nee maar als partner gun je dit elkaar en red je je wel.
korbakimmy8 schreef:Wow zo goed nieuws te horen gekregen van hem!!
Als ie alle testen goed door staat deze week komt ie vrijdag thuis!!
Meer er over vertel ik morgen nu heerlijk dromen!!

Urona447 schreef:Wat fijn nieuws! Dat zou heerlijk zijn dan kun je lekker beginnen met aftellen en daarna samen na een uitgebreide knuffelserie eens rustig praten over de toekomst. Ik ben juist blij dat je als 21 jarige al zo met de toekomst bezig bent, vind het een teken van volwassen worden. Als jij weet dat je graag rond je 25 ste kinderen wilt bijvoorbeeld dan Is toch niks mis mee om daar naar toe te werken? Of moet Ts eerst vijf jaar lang de zuipende student uithangen en alles maar laten komen zoals het is?
bigone schreef:Gefeliciteerd met je baan, top. Je zegt verder: Ik laat het hem niet voor niets doen. Dit is imo de verkeerde gedachtegang. Je hebt namelijk geen keus want je kunt pas een volwaardige relatie opbouwen indien je elkaar echt vrij laat in keuzes die voor die persoon het beste zijn. Kun je daar als partner niet in mee gaan dan heb je zelf een probleem. Natuurlijk moet je rekening met je partner houden maar je hoeft niet je toekomstplannen aan de kant te zetten omdat je partner iets niet wil, dan ben je niet de juiste partners voor elkaar.
Ayasha schreef:MyHorseGirl schreef:Het wordt wel erg zwaar voor je denk ik als je twee weken al lang vindt.. Persoonlijk vind ik het niet erg gezond als je niet twee weken zonder je vriend kan (zonder iets te horen). Het hoort er nou eenmaal bij en hij kiest hier voor. Het is dan aan jou (en niet aan hem) om activiteiten te regelen die afleiding bieden. Hij kiest hier niet voor niets voor, denk niet dat hij na die vijf jaar voor een kantoorbaantje zal gaan. Dit soort mensen zijn graag fysiek aan het werk. En af en toe is het trouwens toch heerlijk om even geen vriend om je heen te hebben? Lekker doen wat je wilt, inderdaad geen verantwoording afleggen dat je vier uur op stal hangt. Helemaal top. Mijn ex is ook een keer vijf weken weggeweest zonder dat ik iets hoorde. Nou ik vond het best rustgevend.
Het is geen ongezondere relatie dan wanneer je met iemand bent waarbij je na vijf weken niks van 'm horen nog rustgevend vindt. Maar goed, tis ook je ex geworden.
Ik vind jouw zicht op relaties ook ongezond. Ben getrouwd, heb nog nooit verantwoording moeten afleggen dat ik bij de paarden was, ik doe wat ik wil en ik ben blij als hij thuis komt en hij als ik thuis kom.
TS; even door de zure appel heen bijten als je met deze jongen verder wil.Focus op je studie en je paarden en dan zijn die twee weken sneller om dan je denkt! Niet de dagen gaan tellen iig. Dan duren ze heel lang.
Antje_vip; wat een k*t-opmerking is dat nu weer?
korbakimmy8 schreef:korbakimmy8 schreef:Wow zo goed nieuws te horen gekregen van hem!!
Als ie alle testen goed door staat deze week komt ie vrijdag thuis!!
Meer er over vertel ik morgen nu heerlijk dromen!!
Gister avond kreeg ik dus een berichtje van hem. Totaal onverwachts. Hij zei dat hij een leuke verrassing voor me had als hij terug was. Niet teveel op in gegaan omdat ik het eigenlijk te graag wil weten maar het hem niet eerder wilde laten vertellen, het is tenslotte een verrassing
Later op de avond vroeg ie of ik het moeilijk had. Antwoord was alleen ja. Toen wilde hij de verrassing meteen al vertellen. Ik zei dat het niet hoefde maar als ie het persee wilde vertellen oke dan!
Hij stuurde een foto waar hij zijn baret al op had?? Ik dacht echt WTF hoe ken dat? Normaal gesproken zou hij die pas bij de eind bivak krijgen.
Nu heeft ie zijn baret in 1 dag opleiding dus al gehaald. Reden hiervan is, dat hij de opleiding al een keer gedaan heeft. Hij mocht zijn baret hebben en de opleiding overslaan als hij bepaalde testen zou halen.
Vanmorgen had ie conditie test. 6 weken geleden zakte hij daar nog voor. Hij heeft er toen 6 weken enorm hard voor gewerkt en hij heeft die vanmorgen met gemak gehaald! Wat ben ik trots op hem!!
Vandaag gaat ie het nieuwe wapen doornemen en moet dan van de week schieten. Als hij dit haalt hoeft ie de opleiding dus niet te doen. Dan mag ie voorlopig aan het werk op de kazerne tot de vakopleiding begint. Als hij het niet haalt moet ie wachten op de volgende EMMV en alsnog de 3 maanden opleiding volgen en op bivak enzovoorts.
Hij komt sowieso vrijdag thuis!! Ik ben enorm trots op hem! Eindelijk zit hem wat mee op het gebied van werk!
Urona447 schreef:Je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor korbakimmy8. Jij weet hoe het zit en hoe het voelt en het is niet aan ons om daarover te oordelen.