Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:57

kelliiee1993 schreef:
Stapmeeting, ik wil wel bij iemand kunnen overnachten dan! Haha!

Ik ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:57

kelliiee1993 schreef:
Wat is de reden dat sommige hier in het topic echt geen eigen paard meer willen?

Voor mij is het op dit moment vooral tijd, en een klein beetje angst. Ben er een paar jaar geleden heel lelijk vanaf gevallen, heb nog steeds last van die blessure en daardoor is het plezier in rijden bij mij toch wel wat minder geworden. Vanaf de grond werken vind ik heerlijk, maar ik vind alleen longeren en wat tutten het niet waard om een bijrijdpaard voor te zoeken. Vooral omdat ik hier in de randstad eigenlijk overal voor moet betalen.

Op de lange termijn zit er misschien wel een eigen paard in, al is dat heel afhankelijk van hoe ik op dat moment in het leven sta en hoe veel tijd ik heb. Het liefst zou ik de hele wereld over reizen en dingen doen waar ik gelukkig van word, en ik zie niet helemaal hoe een grote verplichting als een paard daarin past. Daar komt bij dat ik het een beangstigend idee vind dat ik maandelijks zo'n grote kostenpost moet onderhouden terwijl ik waarschijnlijk nooit een vast inkomen zal hebben. En ja, dan kan het paard natuurlijk weer weg, maar dat vind ik niet netjes en daarbuiten lees je vaak genoeg verhalen van mensen die jarenlang wachten tot hun paard eindelijk verkocht is...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:58

Soms de sociëteit van de studentenvereniging, maar meestal ouwe stoep tegenwoordig. Voorheen vooral shooters. Maar soms doen we ineens een kroegentocht en gaan we overal drankjes doen :')

Overnachten kan altijd bij mijn nederige stulpje :))

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:59

Hier ook iemand die niet meer in de paardenwereld zit. Mijn paard is nu bijna 2 jaar geleden ingeslapen en sindsdien heb ik bijna niet meer gereden. Ik heb vlak daarna nog 2 maanden in Denemarken gewerkt met paarden, maar ik merkte toen heel erg dat ik het niet meer met plezier doe. Het rijden in ieder geval. Daar heb ik echt niks meer mee. Ik mis paarden wel, maar dan meer voor wandelen, knuffelen en grondwerk. Het gaat alleen lastig voor mij aangezien ik voltijd reis.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:59

Silke heb ik met jou ooit niet in het samengestelde gezin topic gezeten?

Daar zat toen ook een Silke in, maar dat is al een paar jaar terug.

Emma, bedankt voor je antwoord en snap het heel goed. Vooral die kostenpost is iets wat het voor mij ook zal tegenhouden, zeker zonder vaste baan en dus geen zekerheid of je ober zoveel jaar nog een baan voor zoveel uur zal hebben.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:01

Ik ben ook laatstejaars Diermanger :D Ben nu aan het afstuderen, ook bij een Hippisch bedrijf (maar niet rijden of veel omgang met paarden). Heb wel wat vertraging, dus al een poos geen lessen meer gehad.

Uitgaan doe ik eigenlijk nooit :P

Gucci_, waar staan jou pony's nu dan? :P

Anoniem

Precies. Of je de rest van je leven een top baan hebt weet je natuurlijk nooit zeker, maar ik zou toch wel iets achter de hand willen hebben voor als er iets gebeurt met het paard (wel meer dan iets zelfs, een flinke spaarpot) en omdat ik waarschijnlijk freelancer wordt zal ik ook een flinke spaarpot moeten aanleggen voor het geval dat ik ineens een tijd zonder werk kom te zitten.

SincereQ

Ik heb ook een zeer nederig stulpje waar mensen kunnen crashen.

Om nog even op de vraag van Kelly in te gaan;
Ik heb nu dus nog 2 shetlandspony's. Die heb ik al 15 en 12 jaar. Die gaan ook echt niet weg. Ik woon op kamers dus mijn pa verzorgd ze vooral. En dat is gelijk de reden dat ik geen rijpaard heb. Ik heb er geen tijd en geld voor. Ook moet ik van mezelf eerst weer lessen voor ik een eigen paard wil kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:02

Esmee: oooh wat leuk haha. Wij voorheen altijd Red maar dat werd een beetje rottig langzamerhand. Afgelopen keren beetje afgewisseld tussen Bascule en Shooters.

Haha wat een leuk topic nu al

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:03

Hier ook financiën. Ik zou graag eerst aan het werk komen eer ik een aanschaf ga doen. Ik koop in principe dieren voor het leven, dus wil er pas aan beginnen als ik extra kosten ook kan dragen!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:03

Hier nog een bokker die gestopt is met de paarden. Mijn paard is bijna 2,5 jaar geleden ingeslapen, daarna nog een bijrijdpaard gehad. Maar sinds een jaar helemaal gestopt.
Ik mis het soms wel, maar ik heb geen zin meer in de zorgen en verplichtingen van een eigen paard.
En ik moet zeggen dat ik ook echt geen tijd meer voor heb :n

Ik wil in het voorjaar wel eens een lesje op een IJslander gaan doen, heb ik altijd al gewild!
Maar voor vast te lessen, ik weet het niet. Wordt lastig met mijn werk, sociaal leven en andere sport :+

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:04

_Dominique schreef:
Esmee: oooh wat leuk haha. Wij voorheen altijd Red maar dat werd een beetje rottig langzamerhand. Afgelopen keren beetje afgewisseld tussen Bascule en Shooters.

Haha wat een leuk topic nu al

Shooters *\o/* of meer dit eigenlijk *\%/*

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:04

Red vind ik zo'n ballentent :') Het NHL kerstgala was daar, maar we zijn na een uurtje ofzo alweer de kroeg ingegaan.

Leuk topic dit nu al inderdaad :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:05

Ik vind het beneden wel leuker dan boven. Maar eerlijk gezegd durf ik helemaal niet meer uit := :')

Spoiler:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1871229

Red is nu echt een ballentent idd, zelf vond ik het ruim een jaar terug wel écht heel leuk en gezellig :j

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:06

Inderdaad een extra potje voor een noodgeval is dan handig, maar met een niet stabiel of met een onzeker inkomen is dat niet echt mogelijk om elke maand iets vast te houden.

ah maar Eline, wel fijn dat je vader ze nog wilt verzorgen!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:08

_Dominique schreef:
Ik vind het beneden wel leuker dan boven. Maar eerlijk gezegd durf ik helemaal niet meer uit := :')

Spoiler:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1871229

Red is nu echt een ballentent idd, zelf vond ik het ruim een jaar terug wel écht heel leuk en gezellig :j

Wow heftig zeg!!

Red ben ik vlak na de opening 1x geweest. Wat een verschrikking. Kan best dat het daarna beter is geworden, maar heb het nooit weer uitgeprobeerd.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:09

Ik wil ook meeten, maar dan moet ik er meteen een heel weekend/paar dagen voor uittrekken _O-

Kellie, ja dat klopt, heb daar idd nog in gepraat. :)

Smee__

Re: Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:13

Shooters onder is ook wel erg leuk inderdaad. Hou wel van die meezingers *\%/* Maar m'n ex gaat ook vaak naar shooters dus kom er liever niet meer :P

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:13

Ah herkende je boktnaam wel ja, maar had het dus toch goed!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:15

Ik ben sinds een paar maanden gestopt en voorlopig niet van plan weer te gaan rijden. Mis het heel erg alleen er komt een stage periode aan dat ik full time moet gaan werken dus dan kan ik wel wat rust gebruiken! Bokken doe ik altijd als ik me verveel dus komt wel goed uit!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:33

Voor diegene die hebben gevraagd waar ik woon : Groningen
En waar paard staat mag in pb gevraagd worden hihi

En hey kelly jij ook hier?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:36

Sunshinee schreef:
Voor diegene die vroegen waar ik woon : Groningen

Ik moet nog eens Ulla meeten! <3

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:36

Eline1510 schreef:
Sunshinee schreef:
Voor diegene die vroegen waar ik woon : Groningen

Ik moet nog eens Ulla meeten! <3

Jij mag dat. Wees welkom <3

kelliiee1993

Re: Bokkers die niet meer in het paardenwereldje zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:44

Ja, ik ook hier!
Herkende jou helemaal niet aan je boktnaam!