Stel de telefoon gaat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:08

Huistelefoon weet ik niet eens hoe die klinkt, weet het nummer zelfs niet eens :'). Maar zat bij mn inet/tv abbo. Als die gaat, denk ik dat ik me kapot schrik _O-.

Mobiel ligt eraan. Als ik niet in de gelegeheid ben om op te nemen, neem ik ook niet op. Als er geheim gebeld wordt, neem ik niet op. Verder neem ik altijd op. Waarom zou je iemand anders roepen :') ? Vind dat echt raar, nog nooit gehoord ook! Telefoon bijt toch niet :P ?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:22

ik kijk wie t is en boeit de persoon mij niet dan neem ik ook niet op :') ook bij anoniem neem ik niet op

Yunaa

Re: Stel de telefoon gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:24

Dan neem ik snel op, behalve als hij ergens onderin mijn tas verscholen zit. ''Goedemorgen/-middag/-avond met *naam*! :D'' Ik klink echt heel enthousiast en spontaan aan de telefoon :')

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:38

Triiiiiiiiiiiiiiiiiing! Triiiiiiiiiiiiiiiiiing! Triiiiiiiiiiiiiiiiiing! Triiiiiiiiiiiiiiiiiing!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:40

Als de telefoon gaat neem ik alleen op als ik het nummer herken.. Anders dan zing ik mee met mijn ringtone.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:43

Andra_S schreef:
Maar waarom is dit in vredesnaam zo'n issue dat er een topic over moet worden geopend, en dat jullie vier pagina's vol schrijven over wat je doet als de telefoon gaat? Hebben er zoveel mensen telefoonangst?

De enige die er een issue van maken en het groter maken dan het is zijn de mensen die in een topic als dit zulke dramatische vragen gaan stellen.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:50

Leg eens uit waarom je mijn vraag zo dramatisch vind?

Edit: en je mag me gewoon bij naam noemen, no worries. Ik ben tot nu toe de enige die deze vraag heeft gesteld, dus met "de mensen" bedoel je mij, denk ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:58

Je bent niet de enige die meer wil maken van een onnozel topic dan wat het is dus nee, je bent niet de enige. (nl gewoon een melig topic bedacht in een vermoedelijk ontspannen bui -even tot zichzelf komende- en daarbij gestoord worden door het gerinkel van een telefoon waardoor de gedachten die aan de basis ligt van dit topic ontstond.)

Het is net als een topic (ja dat is er geweest) over hoe "jij" de wc rol op hangt. Zitten verder vermoed ik geen onderliggende psychische stoornissen/problemen/moeilijkheden/issues aan vast. Door de vraag te stellen "waarom is dit zo'n issue" impliceer je dat er een issue is. Dat vind ik dramatiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:00

Ben ik het niet helemaal mee eens. De mensen die de wc-rol ophangen met het papier tegen de muur aan sporen toch echt niet :')

:+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:00

Spruit schreef:
Ben ik het niet helemaal mee eens. De mensen die de wc-rol ophangen met het papier tegen de muur aan sporen toch echt niet :')

Nou oké, daar heb je een punt. _O-

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:01

Ligt er aan wie belt. Bekenden neem ik altijd op.. Privé nummers vaak niet. Als het belangrijk is spreken ze m'n voicemail maar in, dan bel ik wel terug :)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:19

Ik ben echt een beller, als mensen mij snel moeten hebben, moeten ze bellen. App kan snel maar kan ook zo 1 week duren voor dat ik reageer.

Ik neem eigenlijk altijd op of bel gelijk terug. Moet ook wel, met verkoop van paarden moet je bereikbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 13-01-16 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:22

Ayasha schreef:
Je bent niet de enige die meer wil maken van een onnozel topic dan wat het is dus nee, je bent niet de enige. (nl gewoon een melig topic bedacht in een vermoedelijk ontspannen bui -even tot zichzelf komende- en daarbij gestoord worden door het gerinkel van een telefoon waardoor de gedachten die aan de basis ligt van dit topic ontstond.)

Het is net als een topic (ja dat is er geweest) over hoe "jij" de wc rol op hangt. Zitten verder vermoed ik geen onderliggende psychische stoornissen/problemen/moeilijkheden/issues aan vast. Door de vraag te stellen "waarom is dit zo'n issue" impliceer je dat er een issue is. Dat vind ik dramatiseren.

Op die fiets. Misschien moet ik me er ook niet teveel aan ergeren dat Bokt volloopt met gein-topics… 8)7
Ik denk dat Bokt in dat opzicht niet helemaal mijn "ding" meer is. Al hoeft het voor mij heus niet altijd serieus te zijn, begrijp me niet verkeerd…

En nu on-topic: Wat doe ik als mn telefoon gaat? Nou, wie dat wil weten die belt me gewoon maar.

Doei! Ik ontvolg dit topic verder, ga weer terug naar de paarden. Veel plezier nog…

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:28

Huistelefoon neem ik altijd op als ik in de gelegenheid ben, er is 1 persoon die altijd op een vast moment in de week belt (langer gesprek). Soms zit ik dan net midden in een leuke film, dan laat ik hem overgaan en bel ik later terug.

Privé mobiel heb ik niet altijd bij de hand (ligt vaak binnen als ik buiten ben), maar neem ik ook altijd op als in de gelegenheid ben.

Werktelefoon kan ik niet zien wie er belt, als ik kijk neem ik ook (ongewild) automatisch op.
Deze laat ik nog al eens gaan om vervolgens te kijken wie er gebeld heeft en dan te beslissen wanneer ik ga terugbellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:33

afhankelijk of ik het nummer ken of niet. Ken ik het neem ik gewoon normaal op ("joo" :') ) ken ik het niet dan neem ik argwanend op met "hallo, wie is dit?"

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:43

Ayasha schreef:
Spruit schreef:

Nou oké, daar heb je een punt. _O-

Ben ikniet de enigste die zo denkt..

Als de telefoon gaat, en mijn vriend is thuis dan schreeuw ik dat ik niet alweer de telefoon op moet nemen, "ja toch" ik weer: "ja echt niet"
"Waarom neem jij niet een keer op" vraag ik.
"Omdat jij de kortste weg hebt" (ik sta 1 meter voor telefoon)

En de telefoon neem ik altijd heel heeeeeeeuuuul snel op, meestal hoor je hem nog maar 1 keer knlingelen..

Zoals met mijn wekker, is al uit voordat vriend lief hem uberhaubt hoort XD

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:47

t leukste is nog om gewoon op te nemen met hoi, en dan gewoon geen naam en dan gewoon afwachten wat de beller aan de andere kant zegt :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:53

Als ik bij m'n ouders ben en ik neem op dan zijn ze meestal verbaasd om mij te horen :+ En op m'n mobiel hangt heel erg vanaf wie er belt. Bij m'n ouders/familie en sommige vrienden neem ik altijd op, maar als ik er echt geen zin in heb laat ik hem gaan. Als het belangrijk is bellen ze wel nog een keer :=

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:56

Thuistelefoon 5x over laten gaan, als dan niemand opgenomen heeft is het pas mijn probleem want ik word nooit vast gebeld. :') Dan wil ik best een boodschap overnemen.
Privé gewoon opnemen en heel goed opletten dat ik niet opneem met de bedrijfsnaam erbij :')

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:59

Ik heb overdag op mijn werk, en tijdens wandelingen het geluid uit. Als ik mijn telefoon zie/hoor overgaan, kijk ik wie het is.
Bekend: ik neem op
Onbekend: ik neem op met 'ja?' (meestal marketeers, dan kan ik nog zeggen dat ze het foute nummer hebben :+)
Geen nummer, geen antwoord

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:27

Als ik gebeld word neem ik bijna altijd op. Alleen als ik totaal geen zin heb om te bellen of druk bezig ben, neem ik niet op.

Als mijn man gebeld wordt door een onbekende, neem ik op voor hem haha. Ben dan altijd nieuwsgierig naar wie het is.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:39

Net had ik het.. Zit ik eindelijk lekker warm op de bank. Gaat de huistelefoon

Ik roep al naar boven 'MAMMM TELEFOON!!'
'Ja neem ff op!'
'Ja die is toch niet voor mij..'
-kijkt op scherm-
'Oh mam is zonder ID'
Moeder: 'oh dan laat maar gaan!'

:')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 14:50

Heb vaak als ik er dan moeite voor doe, dan blijkt het weer reclame te zijn ofzo.

Gister was er ineens een of andere prijsvraag toen ik opnam :(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:54

Aangezien mijn man hoefsmid is en klanten bellen naar de huistelefoon, neem ik altijd op en de kinderen hier ook, zij noteren dan even het nr.

Wel laat ik hem tegenwoordig gaan als het een geheim nr is want dat zijn calcenters of andere lastige verkopers.

Als mijn mobiel gaat neem ik altijd op tenzij het gevaarlijk is, met auto rijden bv.
Het is dan eigenlijk altijd mijn kinderen of mijn man en normaal appen of smsen die, dus als die bellen is er echt iets aan de hand.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:22

Wat ik 1x heb gedaan bij een callcenter was vragen of ze heel even konden wachten, omdat ik nog heel snel iets moest doen (maar wel zeer geinteresseerd was }> ). Daarna heb ik de telefoon op de slaapkamer gelegd en heb na een kwartier gekeken of ze al hadden opgehangen hihi. Diegene hield het 25 minuten vol haha :')