Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zwerte schreef:bruintje123 schreef:Omdat ons team te klein is.
Maar dat heb ik al vijf keer aangegeven.
Daarnaast omzeil ik niets bewust.
Maar geef denk ik niet de antwoorden die jij Wilt?
Je geeft gewoon geen echt antwoord op mn punt. Want dat blijft dat voor iedereen in elk beroep een grens is. Blijkbaar ben jij de enige uitzondering daarop. Dat is hetgene waar je niet op in gaat.
Maar als ik het goed begrijp vind jij het dus ok dat jij je leven moet wagen omdat jullie team te klein is? Ik vind dat oprecht heel erg voor je.
tiwi1969 schreef:Maar dan heb je de hele dag de tijd om iets voor de volgende dagen te regelen.
Citaat:In deze tijd moet je blij zijn dat je een baan hebt en daar hoort ook loyaliteit naar werkgevers en collega's bij.
danitiapuck schreef:zoals hierboven ook al is gezegd, ik vind het niet eens nodig om hier een topic over te maken. Er is code rood uitgegeven en ik weet uit eigen ervaring dat lang niet alle wegen zijn gestrooid, ben namelijk ook al twee dagen vrij en kan op vrij veel wegen gewoon schaatsenik snap wel dat je hier gefrusteerd van word, maar het is gewoon niet anders
Shadow0 schreef:Onzin. Het is te belachelijk voor woorden dat we verwachten dat mensen levensgevaarlijke dingen ondernemen om werk uit te voeren dat in de meeste gevallen zonder enig probleem even kan wachten.
Het advies is 'niet de weg op als het niet heel erg noodzakelijk is.' Het meeste werk is niet noodzakelijk. Breng jezelf en anderen daar dus ook niet voor in de problemen.

dees_daan schreef:idinn schreef:En als je door die ijzel omvalt en je been breekt? Daar hebben je collega's toch nog minder aan dan 2-3 daagjes thuis door ijzel? Hoorde vandaag op het nieuws dat er iemand door een val is overleden. Het is echt niet voor niks dat ze code rood afgeven. Eerlijk is eerlijk over code geel heb ik vaak mijn twijfels. Maar bij rood zou ik ook thuis blijven. Kan baas en collega's hoog of laag springen. Beter voorkomen dan genezen....
Maar als iedereen zo denkt dan komt er dus niemand en moeten we de winkel dichthouden.. Dat accepteren mensen niet. Dan kan je zeggen jammer dan maar het kost dan gewoon een hoop geld.. En zolang we alles geleverd kunnen krijgen gaan we 'gewoon' door..
Als mensen al boos worden omdat er om 8 uur geen brood is door een flink pak sneeuw dan wil ik niet weten hoe het gaat als de winkel helemaal niet open gaat.. En zolang het dan nog te doen is om het open te houden dan gaan we daar wel voor.
Ik zou het overigens niet zwak vinden als de mensen van verder weg thuis zouden blijven, voor mij is het lopend in principe nog wel te doen en als mijn collega niet had gereden dan was ik ook lopend gegaan, voor hun is dat niet mogelijk en ik zou het dan ook snappen als ze zouden ruilen met iemand die dichterbij woont.
Relaxed schreef:Ik zal het even toelichten, hier in het noorden hebben we momenteel last van ijzel. Dinsdagochtend overviel ons dit nogal, dus de meesten waren laat op het werk. Mijn directe collega was er niet, want de kinderen konden ook niet naar school. Ook in de middag, toen het beter werd en doorgaande wegen prima waren, is ze niet gekomen, terwijl haar kinderen normaal smiddags ook naar opa en oma gaan.
Morgen zelfde verhaal, scholen zijn nog steeds dicht, dus ze komt niet, want geen oppas (terwijl je dit vandaag al op je klompen aan kon voelen komen) Qua werk is het momenteel best druk, dus ze is momenteel niet onmisbaar ofzo, is nu erg druk voor mij vooral.
Maar ben ik nu de enige die het gek vindt dat de kinderen als excuus worden gebruikt? Normaal gaan ze ook naar BSO en opa/oma en nu ineens kan dit niet? Dit is niet de eerste keer, dat ze ivm geen oppas zomaar vrij kan/neemt..
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

_kajo_ schreef:Niet kunnen komen vanwege gladheid heb ik geen enkel probleem mee. Niet kunnen komen vanwege de kinderen vind ik een heel ander verhaal.
Ben benieuwd hoeveel bokkers ineens een andere mening hebben als het hun dierenarts betrof en hun paard ligt met koliek.
Kan ze niet komen of ze komt te laat omdat het glad is dan baal ik ontzettend, maar ik zou niet willen dat ze haar leven op het spel zet om mijn paard te redden. Komt ze niet terwijl de wegen prima te doen zijn, maar ze heeft geen oppas voor de kinderen dan hoeft ze niet weer te komen want dan zoek ik een andere dierenarts.
Bij een dierenarts heb ik daar niet zo'n moeite mee, maar lijkt me bijvoorbeeld in de zorg niet handig. En als het puntje bij het paaltje komt, wat moet je met je kinderen? Je kunt ze moeilijk alleen thuis laten. 
dees_daan schreef:Laat mensen lekker zelf de keuze maken om te gaan werken of niet, en jezelf in levensgevaar brengen is niet overal van toepassing dus dat oordeel is dan ook niet relevant.