Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:56

TS, fijn voor jullie dat je ervoor gaat gaan terug, alles komt wel terug goed! :D

Helaas voor mij is er (na al de positieve berichten die ik hier heb geplaatst) vandaag toch een eind aan gekomen. Hij heeft er geen zin meer in.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:57

Silkaay schreef:
TS, fijn voor jullie dat je ervoor gaat gaan terug, alles komt wel terug goed! :D

Helaas voor mij is er (na al de positieve berichten die ik hier heb geplaatst) vandaag toch een eind aan gekomen. Hij heeft er geen zin meer in.

Ach meid :(:) heel veel sterkte.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:02

Silkaay schreef:

Ach chips zeg :( Dat is écht k*t. Er is geen mogelijkheid meer tot praten?

Smurflin

Re: Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:03

Fijn om te horen. Goed dat jullie rustig aan doen. Pas goed op jezelf!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:04

Smurflin schreef:

Als ik iets geleerd heb, dan is dat wel. Houd m'n eigen gevoel in de gaten..

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:07

Jolien_x schreef:
Silkaay schreef:

Ach chips zeg :( Dat is écht k*t. Er is geen mogelijkheid meer tot praten?

Nee, hij wil me niet meer horen tot hij zelf nog iets zegt. Ging ook via sms.. Zegt dat ik hem teveel gepusht heb, terwijl ik nooit iets verlangd heb van hem. Ik heb er geen hoop in dat het nog goedkomt.

Lastige is dat hij echt maar een paar straten verder woont en ik dus alle moeite heb om niet gewoon te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:11

Ik heb alleen de OP gelezen... en dan ben ik heel hard... Als er een "Pauze" ingelast moet worden, weet je al hoe laat het is.
Je verdiend iemand die 100% voor je gaat en niet iemand die twijfelt.
Dat is nu lastig om te horen en om te doen, maar uiteindelijk wel het beste.
Ik hoop dat je jezelf deze kwelling niet aan doet.
Sterkte

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:12

Nikki schreef:
Ik heb alleen de OP gelezen... en dan ben ik heel hard... Als er een "Pauze" ingelast moet worden, weet je al hoe laat het is.
Sterkte

Dan zou je toch best de rest van haar post (en voornamelijk die hierboven) eens lezen :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:15

Nikki schreef:
Sterkte

Je hebt altijd momenten is je leven dat je twijfelt.
Ik heb dat ook gehad met mijn vriend op me 20 samen een huis gekocht momenteel 2 katten een paard en alle 2 een drukke baan.
En dan denk je ook wel eens is dit het dan?
Maar ik zou niet meer zonder hem kunnen we kennen elkaar door en door en weten wat we aan elkaar hebben en dat is heel belangrijk!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:23

Jolien_x schreef:
Smurflin schreef:

Als ik iets geleerd heb, dan is dat wel. Houd m'n eigen gevoel in de gaten..

Naar de toekomst is de wil belangrijk.
WIL je beiden bij elkaar zijn of niet.

Praten, eerlijk zijn is daarbij een kritische succesvoorwaarde.
+:)+ dat jullie praten en voor is er geen goed/slecht of hoe het hoort.
Beter goed uit elkaar en verder met een fijn leven dan slecht bij elkaar en kwali-tijd verspillen.

Veel succes Jolien!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:29

Silkaay wat klote voor je. Die pauze heeft dus in jullie situatie niet gewerkt.
Dit moet erg pijnlijk voor je zijn.
Ik vind het trouwens wel erg rauw dat hij je de schuld geeft dat je teveel gepusht hebt. Hij was er zelf bij toch dat jullie weer samen kwamen.
Sterkte er mee.

Jolien fijn dat jullie hebben gepraat.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:33

OsMo hij was degene die toen in eerste instantie wou terugkomen (september was dit). Ik weet niet hoe het verder zal gaan nu, ik laat hem wel met rust ookal zou ik hem willen bestoken met mijn gedachten. Vooral omdat ik echt aan mezelf probeer te werken nu en heel erg bezig was met de relatie goed te laten verlopen heb ik echt het gevoel dat alle voorbije maanden voor niets zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:43

Silkaay gevoelsmatig denk ik dat je beter je leven kunt gaan op pakken en nergens meer op hopen.
Jullie hebben een pauze gehad, hij is terug gekomen naar jou en vervolgens ligt het weer aan jou dat jullie terug samen zijn en jij teveel hebt gepusht.
In jou woorden lees ik dat je zo terug bij hem bent als hij wel weer bij zinnen komt. Jij bent schijnbaar gekker op hem dan hij op jou.
Laat je niet gebruiken als een speelbal :(:)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:38

Silkaay schreef:

Wat kl*te zeg :( sterkte.

TS, fijn dat het tussen jullie wel weer beter gaat :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:51

Wat een heftige situatie voor je ! Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad.
Samenwonen is niet niks, bij de een gaat het vanzelf, de ander moet echt zijn weg weer vinden.

Een time out om na te denken kan soms echt geen kwaad, even helemaal terug naar je zelf. zonder dingen van buiten af.

Toen ik ging samenwonen met m'n ex, zat ik in precies het zelfde schuitje.
We hadden samen een huis gekocht, en na 3 weken. ik trok het niet meer.
Het was inene allemaal zooo anders, ik kwam ook van uit ouders samen wonen.
En ineens werd er van alles van me verwacht, huishouden, boodschappen, samenleven.
Na 3 weken ben ik terug naar mijn moeder gegaan.
En van uit daar uit op me zelf gaan wonen. ik wou het zelf leren.
Zelf me dingen regelen, zelf op me bek gaan, zelf boodschappen ect. het is dan ook nooit meer goed gekomen tussen ons.

Inmiddels woon ik weer samen, en een kindje. en nou gaat het super !
en ook heb ik nou nog wel eens dingen van owja, ik ben niet zo goed in communiceren haha.
Maar blijven praten is echt de sleutel !!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:55

Nikki schreef:
Sterkte

Had je nou toch maar effe de rst doorgelezen....

Fijn Jolien dat het beter gaat! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:30

In middels haar langere post gelezen op de vorige pagina, over haar gesprek.
Dan nog... misschien persoonlijk, en mijn eigen muur misschien... maar ik zou het echt direct afkappen.
Ik wil niet iemand die twijfelt, en waar ik voor moet vechten.
Niet meer althans.
Ik geloof sinds mijn huidige vriend dat alles vanzelf gaat, nergens voor gevochten hoeft te worden etc.
Als hij het woord pauze of twijfel in zijn mond haalt, ben ik weg. Ik gun mezelf geluk!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:47

Ik gun me datzelf ook Nikki, dus mijn vriend inmiddels 2,5 jaar geleden nog een kans gegeven: nu wonen we 2 jaar gelukkig samen.

Twijfel heeft denk ik iedereen wel eens. De vraag is hoe je er mee omgaat, zowel degene die twijfeld als de ander. En het is per relatie en situatie verschillend of twijfel overkomelijk is. In ons geval was mijn vriend niet gewent aan een vaste long term relatie en moest hij daar zo aan wennen dat hij echt in de war raakte en zichzelf niet meer snapte... Tja, dat kan. En wij hebben toen, met succes, de keuze gemaakt om er voor te vechten.

Voor iets vechten wat je dierbaar is kan ook jezelf geluk gunnen zijn bedoel ik hiermee te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:57

Airborn schreef:
Ik gun me datzelf ook [naam], dus mijn vriend inmiddels 2,5 jaar geleden nog een kans gegeven: nu wonen we 2 jaar gelukkig samen.

Twijfel heeft denk ik iedereen wel eens. De vraag is hoe je er mee omgaat, zowel degene die twijfeld als de ander. En het is per relatie en situatie verschillend of twijfel overkomelijk is. In ons geval was mijn vriend niet gewent aan een vaste long term relatie en moest hij daar zo aan wennen dat hij echt in de war raakte en zichzelf niet meer snapte... Tja, dat kan. En wij hebben toen, met succes, de keuze gemaakt om er voor te vechten.

Voor iets vechten wat je dierbaar is kan ook jezelf geluk gunnen zijn bedoel ik hiermee te zeggen.

Dat je daar in geloofd vind ik mooi. Ik geloof daar niet meer in en wil daar zeker niet meer in geloven.
Begrijp me niet verkeerd, maar voor mij is dat jezelf in een sprookje laten geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:05

Nikki schreef:
Dan nog... misschien persoonlijk, en mijn eigen muur misschien... maar ik zou het echt direct afkappen.
Niet meer althans.
Ik geloof sinds mijn huidige vriend dat alles vanzelf gaat, nergens voor gevochten hoeft te worden etc.
Als hij het woord pauze of twijfel in zijn mond haalt, ben ik weg. Ik gun mezelf geluk!

Hmmm, ik ben niet voor pauzes. Maar .... dat het vanzelf gaat ....
In de komende 30 jaar ga je nog veranderen, ga je dingen meemaken die je leven op zijn kop zetten, dat heeft invloed op je relatie. En naar mijn mening komt het in iedere relatie voor dat het een tijdje niet vanzelf gaat. Juist dan komt het eropaan hoe je samen kan werken en hoe je ervoor zorgt dat er een nieuw evenwicht ontstaat waarmee je weer verder kan.

De eerste 6/7 jaar , die zijn meestal vrij makkelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:37

Nikki schreef:
Niet meer althans.

Pfffff.
Dat leest als egoistisch gebrek aan interesse in, respect voor de gedachtes van jouw partner.

Je weet niet wat je niet weet.
Ook emotioneel geldt dit.
De perceptie van de partner verrijkt jouw perspectief, maakt je een completer mens.
Daarvan weg stappen is jezelf tekort doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:21

Volgens mij kun je heel goed begrip hebben voor de gevoelens van de ander maar wel een grens trekken voor jezelf.
Niets zo pijnlijk als een pauze inlassen en te horen krijgen dat er getwijfeld wordt aan gevoelens.
En ik begrijp best dat een mens dat te pijnlijk vind. Het omgaan met de twijfels van de ander.
Daar kan de angst ontstaan voor de pijn en kun je krijgen dat mensen meteen de knoop door hakken bij het horen van twijfels bij die ander.
En het kan nog erger, namelijk dat mensen geen relatie meer durven aan te gaan uit angst voor de pijn.
Omdat ze beter om kunnen gaan met de definitieve beëindiging dan met het afwachten, de onzekerheid en het niet hebben van de controle.
Gek kun je daar van worden, want die ander heeft alle touwtjes in handen. Bij die ander ligt de beslissing wat die met die twijfels gaat doen.
Terwijl voor jou alles draait om die ander, jij hebt je helemaal gegeven. Totale kwetsbaarheid en dan die afschuwelijke woorden "ik twijfel over onze relatie, ik twijfel over mijn gevoelens voor jou".
Dat doet pijn.

Dus ik snap Nikki wel.

Natuurlijk geloof ik ook wel dat die ander dit niet met opzet doet. Je wilt de ander niet opzettelijk kwetsen. Toch kwetsen die woorden. ze doen pijn.
Daarom is het belangrijk hoe diegene die twijfelt omgaat met die ander, stuur de ander niet weg met de mededeling "sorry, ik twijfel aan mijn gevoelens voor jou en ik heb tijd nodig om na te denken".
Nee dan ga je samen in gesprek en dan ga je na wat er allemaal aan vooraf ging.
Je kijkt samen naar wat anders zou kunnen en je probeert het weer samen.
Samen ga je dit aan en niet individueel. Betrek diegene waarover je twijfelt bij alles.
En als je gevoel niet veranderd dan ben je eerlijk en beëindig je de relatie.

Maar goed dat is mijn denkwijze er in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:29

Ik ben blij dat wij destijds wel even los van elkaar hebben gewoond. Daardoor kon ik wel echt goed nadenken, en ook aan hem kenbaar maken dat het ook zijn fout was dat het niet zo lekker liep. Daarvoor durfde ik dat niet, bang om iets verkeerds te zeggen en hem daardoor weg je jagen. Maar toen hij uit zichzelf vertrok en ook weer terug wilde komen heb ik hem echt wel een lijst voorgehouden met dingen die ik van hem verwachte mocht hij weer terug komen.

Voor mij was even uit elkaar gaan positief, ik denk zelfs dat als hij het gewoon had gezegd dat hij twijfelde en toch bij me bleef wonen dat ik voor hem was gaan kruipen om hem maar niet weg te jagen. Dan had ik in elk geval niet durven te zeggen wat ik er van vond en wat hij moest veranderen in de angst het dan definitief kapot te maken..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-16 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:30

Heel vaak gebruikt 1 van de twee het begrip pauze in de relatie niet om daadwerkelijk zijn eigen gevoelens te overdenken maar om de ander aan het idee te laten wennen dat het over is.
Vaak is over het beëindigen van de relatie dan al heel goed nagedacht.

Als ik TS haar verhaal volg hoef dat hier helemaal niet aan de orde te zijn.
Gewoon nu met elkaar gaan praten dinsdag tijdens het etentje. Geeft je nu de rust om echt afstand te nemen en zelf na te denken over je eigen gevoelens.

Maar de pijn en de onzekerheid zijn zoals Osmo al zegt heel begrijpelijk. Logisch ook. je houdt van iemand en dat kan zomaar allemaal over zijn.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:34

Wanneer je beiden gaat samenwonen vanuit het ouderlijk huis, heb je nog veel te ontdekken. Je komt er dan langzaamaan achter wie je bent en wat je wilt. Ik vind het niet zo gek dat je vriend even tijd nodig heeft. Er komt misschien veel op hem af. Ik vind dat jij er heel gevoelig mee omgaat... hem die ruimte geeft. Wanneer je je te star opstelt en je eigen ego laat spreken zonder naar de ander te luisteren, mis je al een basis die er wel eens voor kan zorgen dat je eenzaam achterblijft.