Ergeren aan scholieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:32

Saaams schreef:
Ik vind dat minder hilarisch lucifertje. Want het had jouw geparkeerde auto maar geweest die eventueel schade had opgelopen. Ik denk dat ik in alle staten geweest was en zijn mobiel er net zo uit had komen te zien als mijn auto.

Ach was niks te zien aan de auto. Jongen fietse zo sloom dat die bijna omviel. Buiten dat heb ik gekeken of er een beschadiging was en dan zou ik dat ook echt gemeld hebben.
Het ging mij vooral om zijn gezicht was te hilarisch om te zien en ik heb er flink om gelachen.

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 09:46

Ik zal de naam van het topic even veranderen, daar waar mensen zich aangesproken voelen. Dat is de bedoeling niet. Nogmaals, spreek ik niet over ALLE scholieren, maar over asociale scholieren, eigenlijk ook over asociale volwassenen.

Edit: uhhh, hoe verander ik de naam van het topic? :')

Amiigo

Re: Ergeren aan scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:12

Ik heb zooooooo'n hekel aan die rot jong die hun hand niet uitsteken, met z'n 2e zo breed fietsen dat je er niet langs kan, tegen het verkeer in komen, door rood fietsen, enorm slingeren, roepen als je voorbij komt, met z'n drieën of meer langs elkaar, voor het stoplicht voor je gaan staan over de stopstreep omdat ze denken sneller te zijn (losers :') ) en het ergste vind ik nog een hele groep die zo traag en breed fietst en waar altijd een paar bij zitten die moeten roepen/stoer doen/bijna tegen je aanfietsen >;)
Ik heb de laatste 3 wkn al 2x iemand van z'n fiets afgereden omdat ze geen richting aan geven of niet zien dat ik eraan kom en ik fiets toch aardig hard :=

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:12

saphire schreef:
Ik zal de naam van het topic even veranderen, daar waar mensen zich aangesproken voelen. Dat is de bedoeling niet. Nogmaals, spreek ik niet over ALLE scholieren, maar over asociale scholieren, eigenlijk ook over asociale volwassenen.

Dat kan niet meer :))

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:13

Ik heb mijn fietsgedrag ook wel flink aangepast sinds ik auto rij. Automobilisten zijn echt niet helderziend helaas.

Waar ik mij aan erger met de scholieren hier is dat ze je lastig vallen. Heb al uit het niets een vol blikje drinken naar mijn hoofd geslingerd gekregen omdat ik belde dat ik wilde inhalen. En ik ben ook al vol de bosjes ingeduwd omdat zij zo nodig met 5 langs elkaar moesten fietsen. Verder altijd commentaar, altijd nageroepen worden. Dus ik vermijd de tijden waarop er veel scholieren fietsen, vind ze doodeng.

Voorrang nemen bij de rotonde gebeurt hier ook maar dat vind ik geen ramp. Hou het gewoon in de gaten en zeker als het regent wil ik uit mezelf nog weleens voorrang verlenen.

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 10:19

Amiigo schreef:
saphire schreef:

Dat kan niet meer :))

Oh potverdrie :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:24

Mijn zusje is een paar maanden geleden door scholieren van de fiets gereden.
Gelukkig geen botbreuken, wel schaafwonden, kneuzingen en een kapotte fiets.

Automobilisten kunnen ook vervelend zijn met geen richting aangeven en afsnijden.
Ik denk dat veel fietsers hun kijk pas verandert als ze zelf autorijden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:24

Sinds ik auto rij roep ik regelmatig dat alle scholieren een simulatie moeten meemaken in een auto. Gewoon een automaat waar ze alleen maar hoeven gas te geven en te rijden en dan een paar vervelende fietsende scholieren in die simulatie plaatsen. Gewoon om eens te ervaren. Wat gaat er een wereld voor je open zeg op dat moment.
Ik woon nu in een dorp waar de middelbare school een eind fietsen is, en veel over landweggetjes. Vaak met hele clubs naast elkaar en niet achter elkaar gaan rijden als je er aan komt (met 60 of 80km per uur, uiteraard rem ik wel af als ik bij ze ben).
Of lopen manen dat je er heus wel langs komt, niet doorhebbend dat er een stuk verderop een tegenligger aan komt (ook met 60 of 80km/h), gewoon niet kunnen inschatten dat als ik ga inhalen dat ik dan bovenop die tegenligger lig. Echt, giga ergernis...
En uiteraard maak ik als automobilist ook fouten. Maar 9 vd 10x komt dat ook omdat ik zo druk bezig ben met al die fietsers in de gaten te houden dat ik vergeet een knipperlicht te gebruiken oid. Overzicht houden is soms zo ongelooflijk lastig tussen die scholieren.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:29

Ik ben voor zo'n simulatie! En dan ook direct in een vrachtwagen. Sinds ik in een 40ton combinatie heb gereden heb ik ook een stuk meer respect voor vrachtwagenchauffeurs. Niet alleen het dodehoek verhaal maar ook het gigantische verschil in remweg is best handig om je bewust van te zijn :+