Hebben altijd al (sier)vuurwerk gehad en ben er mee opgegroeid, sinds een paar jaar uit het buitenland, is goedkoper en mooier.
Vind het wel leuk en gezellig, is anders altijd zo saai daar in het dorp. Vorig jaar ging alleen een beetje mis, zo'n ding moest uit een buis geschoten worden, maar die viel terug en knalde een paar meter boven de grond uit elkaar. Ik dacht dat ik wel veilig stond op 100 m, maar moest nog snel rennen, ben wel geschrokken. Ik had nog gezegd dat ze te dichtbij huis in het weiland hadden gezet, maar wilden niet naar mij luisteren...Dus dat vond ik wel dom. Je moet er ook goed mee om kunnen gaan, denk dat dan veel ongelukken voorkomen kunnen worden. En kinderen van onder de 16 horen geen vuurwerk af te steken vind ik.
Laatst hoorde ik nog een verhaal van een man die zijn oog was kwijtgeraakt, maar met zijn hoofd erboven blijf hangen, dat moet je dus nooit doen
Paarden, katten en honden zijn verder niet bang hier. Hebben nu een nieuwe kat, die laten we een paar dagen binnen, die wil ik echt niet kwijt. Nog even afwachten hoe mijn nieuwe pony erop gaat reageren. Als het afgeschaft wordt is goed, maar wel jammer, is toch een soort traditie en doet me denken aan vroeger. Alleen jammer dat mensen die er niet mee om kunnen gaan het een beetje verpesten op deze manier...