eilleen333 schreef:Ik snap niet zo goed wat geloof voor invloed kan hebben op het paardrijden. En dan bedoel ik echt het rijden an sich. Afgezien van de kleding dan. Ik bedoel, je rijdt paard met de intentie het paard beter te maken. Dus zo lang je paard geen bepaald geloof heeft zou het mijns inzien niet uit moeten maken of je nou een atheist, katholiek of moslim bent. Je moet je paard geven wat deze nodig heeft. En of je dat nou met of zonder hoofddoek doet, dat maakt toch niets uit?
Maar ik ben ergens wel benieuwd naar je filmpje. Hoop alleen wel dat je het niet ingewikkelder, groter of meer bijzonder gaat maken dan het is. Ik denk dat dat namelijk helemaal niet nodig is.
Dat klopt, op het rijtechnische heeft het niet heel veel invloed. Ja 'vriendelijk rijden', maar dat willen we denk ik allemaal.
Maar het moslim zijn is nog zoveel meer ipv alleen een hoofddoek onder mijn cap. Ik zie de paardensport als een soort lifestyle, het gaat verder dan even 'een uurtje sporten'. Maar anderzijds is mijn geloof ook mijn lifestyle, het is niet iets dat ik thuis laat want ik zie mijn geloof als iets heel praktisch en iets voor het dagelijkse leven. Dus ik probeer beiden te 'combineren' en dat gaat soms heel goed samen (bv dierenrechten vanuit de Islam komen goed over met mijn visie op de omgang met paarden) en soms past het minder goed (zoals bv een strakke paardrijbroek en anderzijds de regels uit het geloof om wijde kleding te dragen) en daar tussen probeer ik te combineren, prioriteiten te stellen en gewoon te leven.
Voor degene die dat interessant vinden, over hoe ik dat doe, kan ik vragen beantwoorden.