Zwerte schreef:Ik vind het vooral storend dat sommigen het echt verwachten en dus gaan staan wachten nadat je ze prettige feestdagen hebt gewenst. Zo erg als handjes ophouden gelukkig niet gehad, maar die nonverbale 'eis' stoort me mateloos. Ik ben niet verantwoordelijk voor het lage jeugdloon, ik betaal je salaris niet. Waarom moet ik dan wel extra geven? Dat hoort bij je baas vandaan te komen.
Ik doe het dus meestal ook niet maar voel me soms verplicht. Hangt dus van mn bui af.
Door weer en wind is sowieso geen sprake van hier, iedereen komt met de auto. Zijn dus ook meestal volwassenen, soms een kind wat door de ouders wordt rondgereden. Zo hard werken die dus ook niet. Dat maakt voor mij wel verschil merk ik.
Iedere jongere werkt toch voor het jeugdloon? Belonen jullie vakkenvullers dan ook? En elke andere jongere die werkt? Deze komen toevallig bij je thuis, wat maakt dat zij het wel verdienen en die vakkenvuller niet? Of die jongere die zomers aarbeien plukt? Zo zijn er veel meer, die ook niks extras krijgen. Heel krom eigenlijk.
Voor de bezorgers die hier zo lief zeggen dat ze het doen om mensen fijne feestdagen te wensen: zouden jullie dit ook doen als je van tevoren al weet dat je helemaal niks krijgt? Misschien cynisch gedacht, maar ik geloof gewoon niet dat jongeren zoveel waarde hechten aan mensen prettige feestdagen te wensen als daar niks tegenover zou staan. Dat je het beide leuk vind geloof ik dan weer wel, maar durf aardig zeker te zeggen dat niemand het meer zou doen als je er niks voor krijgt.
Als ik zie hoe blij ik word van mensen (vooral de ouderen) die naar mij glimlachen en mij fijne feestdagen wensen, dan ga ik volgend jaar (als ik dan nog krantjes doe, weet niet of ik dan vakkenvuller word) weer lopen, en echt niet voor het geld, want dat heb ik in principe niet nodig. Overigens heb ik een deel van het geld wat ik heb opgehaald met mijn krantenwijk gesponsord voor onze sponsorloop op school, voor de straatkinderen in Roemenië, dat was niet veel, maar wel een beetje en dat helpt ook al