vriend presenteert rekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: vriend presenteert rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:38

Materiaalkosten zou ik zonder problemen betalen, als het gaat om uren die hij zelf gemaakt heeft zou ik in overleg gaan en niet betalen tot na dat overleg.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:40

chevax schreef:
bigone schreef:
1 eerst gaan ze als relatiemateriaal met elkaar om.
2 ze besluiten om geen relatiemateriaal meer te zijn maar als vrienden door het leven te gaan
3 goede vriend bied uit zichzelf aan te klussen en wil daar niets voor betaald hebben
4 ts krijgt nieuwe relatie
5 in één keer moet er wel betaald worden en is er geen contact te krijgen met jongeman

Conclusie, jaloerse jongeman die het klussen aangreep om in de nabijheid te blijven en ondanks afspraak tussen hen hoopte op meer.

Hij had de keus, heeft die gemaakt en moet nu zich niet als een verliefd puberjochie of gekwetste minnaar opstellen want dat is hij geen van beide.

Je weet toch helemaal niet of het zo is gelopen?

Heb je de openingspost wel gelezen? Dit is een letterlijke samenvatting van wat TS verteld heeft met daaraan gekoppeld vrij voor de hand liggende conclusies.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 18:52

Wat een reacties wow!!!! Alles door gelezen

Het gaat om uurloon.. materiaalkosten zijn allang betaald.. heb altijd gezorgd ervoor dat er eten etc aanwezig was en 1x toen laat werd hem zelfs in restaurant uit de buurt mee uit eten genomen..

Meneer eindelijk te pakken gekregen.. ook via mijn moeders mobiel was hij niet te bereiken.. ik was en ben helaas niet zelf in staat om hem te woord te staan ivm andere behoorlijk mentaal aangrijpende gebeurtenis van vandaag. Mijn moeder was aanwezig ook bij de afspraak die we maakte over geld..

Wat ik trouwens vergeten was om te zeggen is dat hij percentage van opbrengst van boot zo krijgen als hij mee hielp volgende zomer met de verkoop.. en vond hij super leuk en had ook veel ideeën..

Maar aan de telefoon werd nogal duidelijk dat hij zich belazerd voelt door mij.. worden als onbeschoft en stijlloos gebruikte die voor mij.. vermoed dat er toch meer gevoelens was voor mij dan hij zei...

Het geld hebben we niet zo bijdehand .. maar we hebben besloten eer aan onszelf te houden en te betalen en hoef niets meer van hem te horen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:57

Netjes opgelost TS.
Ik zou hem wellicht op een latere datum nog wel even laten weten dat voor jou de vriendschap definitief anders is, en dat hij ontzettend overkomt als een kind dat zijn zin niet krijgt. Wat een kleuter := Daar moet je verder geen aandacht en tijd meer in willen steken.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:58

Goed gedaan, Gianti. Sterkte met die gebeurtenis die je had vandaag. Heel erg jammer dat het zo moest gaan, maar je gaat er in ieder geval goed mee om!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:59

Jammer dat jullie vriendschap zo moet eindigen.
En sterkte, ook met de andere gebeurtenis :(:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:10

Als je daadwerkelijk wil betalen(waarom eigenlijk?) zou ik dan wel even de restaurantkosten en andere eetkosten ed. erafhalen. Als hij het zo wil spelen. En dan voelt hij zich belazerd door jou? :')

Echt belachelijk.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:49

Goed gedaan, zo houd je de eer aan jezelf.
Misschien moet je nog wel duidelijk maken dat hij hiermee het percentage van de opbrengst van de boot hiermee weer aan jou gegeven heeft. Als hij zijn geld heeft, ben jij hem niets meer schuldig.
Laatst bijgewerkt door Myca op 19-12-15 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 21:52

Ik vind het knap hoe je ermee om gaat.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:57

netjes opgelost ts

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:10

Poiuytrewq schreef:
Hij heeft dit werk gedaan dus je zal gewoon moeten betalen. Straks krijg je nog incassokosten er achteraan :')

Volgensmij niet, hoor. Er is mondeling afgesproken dat het een vriendendienst zou zijn. En een mondelinge afspraak geldt ook als afspraak. De situatie zou inderdaad kunnen veranderen na concreet overleg over vanaf dan-en-dan wel betalen, met een prijsopgave en een akkoord daarop van TS. Nu is TS m.i. nergens aan gebonden.

Vergelijk: de vele keren dat ik vrienden heb geholpen met het witten van hun nieuwe woning, of de hond van de buurvrouw uit heb gelaten als ze laat thuis was, etc. Dan kan ik daar achteraf nog een rekening voor sturen en een incassoburo? Zo werk het niet, toch…

Wel zou ik me zelf wat ongemakkelijk gaan voelen als iemand waar ik niet heel close (meer) mee ben, van alles gratis voor me doet. Maar dat is een ander verhaal.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:12

Maar 't is inmiddels opgelost lees ik, dus hartstikke fijn :-) Moeilijk, hoor, zo'n situatie.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:20

Wat een loser -O-
Goed 'opgelost', jammer van de vriendschap. Maar zo een als deze ben je liever kwijt dan rijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:25

Waarschijnlijk denkt hij dat de winst door zijn neus geboord zou worden....??

Het probleem met eenzijdige liefde die je niet wegdrukt....is dat er altijd een moment komt dat de ander zich gebruikt voelt, verandert van gedachte etc....

Gewoon boven staan, inderdaad betalen en denken: het is zijn probleem hoe moeilijk ook. Ik zou het mezelf ook aantrekken maar het probleem ligt waarschijnlijk bij hem zelf: hij heeft ontkent dat hij verliefd was en het wel prima vond om zo toch bij je te kunnen zijn...nu valt hem dat toch zwaarder dan gedacht.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:32

Als hij in gedachten had dat hij voor zijn werk een deel van de opbrengst zou krijgen, en zich nu realiseert dat dat niet meer gaat gebeuren, dan snap ik wel dat hij dan op deze manier een deel van de opbrengst cq een vergoeding voor zijn werk probeert te krijgen.

Hij had misschien gedacht dat hij als gewone vriend ook nog wel kon helpen met de verkoop en dus ook nog wel zijn deel kon krijgen, maar nu TS een nieuwe vriend heeft wordt dat natuurlijk een stuk onwaarschijnlijker.

Ik vind het niet heel raar in ieder geval. Hij heeft het alleen niet helemaal lekker gecommuniceerd, en destijds niet goed afgesproken. Dure les voor hem, en nu ook voor TS. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:52

Een relatie staat toch los van je vriendschappen? :+ Ik vind dat geen beste of logische gedachtegang voor een vriendschap := ''Oh ze heeft nu een relatie dus zullen zij en haar moeder de afspraken niet meer nakomen.''

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:50

Ik zou wel helder maken dat door betaling er geen recht meer is op een percentage van de opbrengst

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:58

Om het terug te verdienen. Barqo.nl Airbnbs voor boten. Indien het om een grote gaat.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:45

Maartje1990 schreef:
Ik zou wel helder maken dat door betaling er geen recht meer is op een percentage van de opbrengst

Dit vind ik wel een een hele goede. Inderdaad gewoon betalen, 250euro is geen onoverkomelijk bedrag en gedaan met de vriendschap.
Jammer dat het zo is moeten lopen maar jij kan er ook niet aan doen dat hij andere verwachtingen had

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:58

roxiie schreef:
Wat een loser -O-
Goed 'opgelost', jammer van de vriendschap. Maar zo een als deze ben je liever kwijt dan rijk.

Maar het was toch geen vriend? Her was haar ex die nog steeds verliefd op haar was. Misschien waren ze nog wel bij elkaar toen er aan de boot geklust werd...

Ik denk dat als ex hier z'n verhaal zou doen zonder dat we van ts wisten, hij collectief bijval had gekregen. Hij zal een hele andere interpretatie hebben van dit gebeuren dan ts, en wie heeft er 'gelijk'? De werkelijkheid zal wel in het midden liggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:13

Dan nog vind ik het sowieso alles behalve netjes om iemand zomaar een rekening onder de neus te schuiven. Ik neem aan dat TS eerst een prijsopgave had gewild voor zijn geleverde diensten :+
Daar hoor je normaal gesproken met elkaar over te praten. Ik zou me afvragen waar hij die 250 euro op baseert en een specificatie willen zien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:33

Hij basseert het op gewerkte uren schreef TS al.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:21

Nu we wat meer weten van de situatie, vind ik het goed als TS hem betaald, omdat ze wel een percentage had beloofd voor de opbrengst van de boot. Als dat met het betalen van de factuur komt te vervallen.
Dus TS doet er goed aan hem te betalen, zoals ze zelf al aangeeft. Komt ook eigenlijk op het zelfde neer, of nu of na verkoop van de boot.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:02

Iris82 schreef:
roxiie schreef:
Wat een loser -O-

Maar het was toch geen vriend? Her was haar ex die nog steeds verliefd op haar was. Misschien waren ze nog wel bij elkaar toen er aan de boot geklust werd...

Ik denk dat als ex hier z'n verhaal zou doen zonder dat we van ts wisten, hij collectief bijval had gekregen. Hij zal een hele andere interpretatie hebben van dit gebeuren dan ts, en wie heeft er 'gelijk'? De werkelijkheid zal wel in het midden liggen.

Wat ik uit het verhaal begrijp is het niet haar ex maar was het gewoon een vriend waar gianti geen relatie mee heeft (gehad). Het lijkt er een beetje op datjij indruk wilde maken door te klussen en dacht hiermee haar hart te veroveren. Daar wilde hij geen geld voor. Nu heeft gianti een relatie en zijn zijn kansen verkeken en wil die toch nog betaald worden. Vind ik een beetje raar, maar ik snap dat ze hem wel gewoon betaald. Die winst kan hij inderdaad op zijn buik schrijven!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:13

Wat een loser zeg.. ff 'makkelijk' een rekening droppen bij je moeder zonder even een gesprekje
erover te hebben. Rare gang van zaken hoor. Ik zou echt niet betaald hebben, jij hebt het meerdere
malen aangeboden, gewoon de materiaalkosten betaald, hem mee uit eten genomen enz. En na naderhand opeens met een rekening komen. Pff wat een kansloos figuur.

Ik vind dat je het heel netjes hebt opgelost, maar eigenlijk te goed voor hem imo.