Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danseresje schreef:Ik las op een ander forum een leuk idee. Elke week spaar je het bedrag van die week. Dus, week één spaar je één euro en week 52 super je dus 52 euro. Dan kom je op een bedrag van ruim 1300 euro op een jaar uit. Natuurlijk is december lastig, dus kwamen mensen daar al dat ze met een bingo kaart werken en dus per week afstrepen op een soort van bingokaart wat ze in de spaarpot gestopt hebben. Zo kan je de bedragen van 40 en hoger dus ook al eerder verwerken dan in de dure december maand.
Heb hier wel interesse in, want ik spaar eigenlijk ook te slecht! Nu nog een onbreekbare spaarpot halen!
eenitraM schreef:Danseresje schreef:Ik las op een ander forum een leuk idee. Elke week spaar je het bedrag van die week. Dus, week één spaar je één euro en week 52 super je dus 52 euro. Dan kom je op een bedrag van ruim 1300 euro op een jaar uit. Natuurlijk is december lastig, dus kwamen mensen daar al dat ze met een bingo kaart werken en dus per week afstrepen op een soort van bingokaart wat ze in de spaarpot gestopt hebben. Zo kan je de bedragen van 40 en hoger dus ook al eerder verwerken dan in de dure december maand.
Heb hier wel interesse in, want ik spaar eigenlijk ook te slecht! Nu nog een onbreekbare spaarpot halen!
Wat een goed idee zeg!
Ik probeer te sparen, maar het gaat niet van harte. Einde van de maand betekende allemaal rekeningen, daar gaat mijn 13e maand. Maar toch heb ik al wat op mijn rekening staan, aldus moeders. Altijd fijn.
Ik ga even opzoek naar die bingokaart
Varekaj schreef:Mijn moeder heeft zo ooit, in een ver verleden, geld geïnvesteerd in kasbons, voor mijn broer en mij. Wij weten dat die er zijn, maar we weten niet waar, hoeveel ze waard zijn, niks. Dat komt pas vrij als zij er niet meer is. Zoiets kan je dus doen, een rekening openen waar ze pas aan kan op het moment dat jou wat overkomt. Wanneer die rekening op haar naam staat, dan hoeft zij daar ook geen erfenisrechten op te betalen. Je kan het wel vast zo regelen met de bank, dat zij géén geld kan afhalen zonder dat jij mee je toestemming geeft of je zegt gewoon niks.
Je kan ook een rekening openen waar je wel nog steeds volmacht over houdt, ook al is ze dan al 18 bijvoorbeeld. Dan kan ze geen geld eraf halen zonder jouw akkoord.
vuurneon schreef:KellyR, je kan ook leren met geld om te gaan zonder dat je alles zelf alles moet betalen natuurlijkMijn ouders betaalden zorgverzekering, studie, paard zolang ik student was. Ik kon en kan heel goed met geld omgaan. Dat hebben ze mij vanaf kind af aan geleerd dat het belangrijk is om ook geld opzij te zetten voor later en nood en leren sparen voor iets dat ik graag wou als kind ipv maar gewoon geven als ouders. Ik heb ook braaf gewerkt vanaf mijn 16e
![]()
Je leert immers ook zelfstandig te worden thuis, t is niet dat je tot je uit huis gaat volledig wordt gepamperd en dan opeens eruit wordt gemikt en je niets kan. Dat leer je vaak nog veilig thuis.
En dat geld dat ik niet hoefde te stoppen in studie, paard en verzekering? Is nu in een eigen koophuis gestopt![]()
Dus dat is eigenlijk mijn beste investering
Danseresje schreef:Wat een goed idee zeg!
Ik probeer te sparen, maar het gaat niet van harte. Einde van de maand betekende allemaal rekeningen, daar gaat mijn 13e maand. Maar toch heb ik al wat op mijn rekening staan, aldus moeders. Altijd fijn.
Ik ga even opzoek naar die bingokaart