Een hekel aan alcohol en drugs: moeite met vrienden vinden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 01:47

Cinderella schreef:
Geryon schreef:
Vind ik ook Sheran. :)

Cinderella, je wilt zelf niet omgaan met mensen die drugs gebruiken omdat je drugs lastig vind, maar doet wel sarcastisch over ts die niet om wilt gaan met mensen die roken of drugs omdat ze roken en drank lastig vind :?

Waar staat dat? Ik zeg dat ik dat wat lastiger vind. Dat ik er niet mee omga, is puur toeval. Mijn ex blowde, dus helaas gaat jouw opmerking niet op _O-. Gelukkig huidige vriendlief niet.
Overigens heb ik moeite met drugs, omdat het je hersenen aantast in de zin van dat mensen niet meer helemaal helder kunnen nadenken. Dat is met roken niet zo.

Dat las ik zo. Geloof je zelf dat het puur toeval is? Ik niet. ;) Je kiest je vrienden uit.

TS stop toch met je te verantwoorden joh!

Rokers zijn 9 van de 10 keer uberhaupt mijn type niet: meelopers. En de verslaving zelf vind ik ook heel irritant. Zit je weer eens in je eentje te wachten wanneer de junkies naar buiten gaan.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 01:50

anneliesdj schreef:
Het klinkt niet alsof je daar geen moeite mee hebt.
En ik kan me niet voorstellen dat je alleen maar mensen tegen komt die elk weekend dronken zijn, of drugs gebruiken, of continu naast je staan te roken. Ik denk dat je dan zelf ook wat bevooroordeeld bent.

Nu heb ik inderdaad ook moeite met het feit dat mensen roken. Omdat ik vind dat het heel wat over iemand zegt.

Murloc

Re: Een hekel aan alcohol en drugs: moeite met vrienden vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 03:03

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar misschien wel.
Wanneer ik met mensen ben die op dat moment véél alcohol drinken, of besluiten om op dat moment hard drugs gaan gebruiken zet ik een stap op zij.
Mijn omgeving weet dit van mij, hier is ook nooit een probleem van gemaakt, ik vind alcohol of drugs gebruik niet erg maar ik heb geen zin om als oppas te dienen en dat vinden hun prima. Ze weten dat ik graag met ze om ga.

Ik vrees dat ik erg warrig klink nu, laten we het erop houden dat het al laat is.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:49

Sabine_Duco schreef:
anneliesdj schreef:
En ik kan me niet voorstellen dat je alleen maar mensen tegen komt die elk weekend dronken zijn, of drugs gebruiken, of continu naast je staan te roken. Ik denk dat je dan zelf ook wat bevooroordeeld bent.

Nu heb ik inderdaad ook moeite met het feit dat mensen roken. Omdat ik vind dat het heel wat over iemand zegt.

Deze opmerking maakt me nieuwsgierig dus...
wat zegt het volgens jou dan over mensen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:11

Sabine_Duco schreef:
anneliesdj schreef:

Hoe bevooroordeeld kun je zijn zeg.. :roll:

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:03

Sabine_Duco schreef:
anneliesdj schreef:

Veel mensen vinden ook dat geen vrienden hebben heel wat over iemand zegt..

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 11:06

woofie schreef:
Sabine_Duco schreef:

Nou ja, roken blijft een verslaving. Ik vraag me dan af waarom iemand ooit begonnen is. De meesten antwoorden dan dat ze begonnen zijn omdat hun vrienden het ook deden. Daarna vraag ik me af waarom iemand ermee doorgaat. Het lijkt me niet fijn om afhankelijk te zijn van iets dat zo slecht voor je is. Wat zijn dan de redenen dat iemand niet wil (kan) stoppen? Hetzelfde geldt voor drank en drugs.

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:31

woofie schreef:
Sabine_Duco schreef:

Nou ja, roken blijft een verslaving. Ik vraag me dan af waarom iemand ooit begonnen is. De meesten antwoorden dan dat ze begonnen zijn omdat hun vrienden het ook deden. Daarna vraag ik me af waarom iemand ermee doorgaat. Het lijkt me niet fijn om afhankelijk te zijn van iets dat zo slecht voor je is. Wat zijn dan de redenen dat iemand niet wil (kan) stoppen? Hetzelfde geldt voor drank en drugs.

allereerst wil ik even zeggen dat ik niet rook/drugs gebruik en met mate drink (1x dronken geweest, NOOIT MEER!)
Mensen mogen prima roken, maar niet als ik meerook. Als mensen er helemaal naar stinken vind ik dit ook smerig, maar er zijn genoeg mensen die roken, of gelegenheidsrokers, waar ik het goed mee kan vinden.

Wat jij zegt is dat mensen door een rede gestart zijn (vaak vrienden ja). En er nu afhankelijk van zijn. Het is voor veel rokers gewoon een onstspan-momentje. Ik heb dat bijvoorbeeld met koffie, dat is voor mij een onstspan-momentje. Maakt dit mij afhankelijk ervan? Nee, ik kan prima zonder. En zo ook rokers.
In de zomer vind ik het ook nog wel eens gezellig om met ze buiten te staan, maar dan zoek ik wel de goede plek, dat het niet mijn kant op waait.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:53

Snap je wel wat roken betreft. Ken zelf geen rokers die niet verslaafd zijn. Snap ook de lol niet van in de regen en kou een sigaretje doen terwijl je ook gezellig binnen kan zitten. Zou er zelf nooit vrienden mee kunnen zijn want ook als ze roken als ik er niet bij ben, de lucht hangt om hun heen en die slaat op m'n ogen en keel. En waarom zou je niet kritisch mogen zijn wat betreft vrienden maken? Waarom moet iemand zich ook verantwoorden voor die keuze? Gelukkig maar dat het niet met iedereen klikt anders was het een dagtaak om vriendschappen te onderhouden. :=

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:10

TS besef je je wel dat er ook heel veel mensen zijn die gewoon een peuk op steken op een gezellig avondje maar verder nooit behoefte hebben aan sigaretten (en dus ook geen sprake is van verslaving). Er is voor alcohol, roken en drugs een heel groot grijs gebied tussen mensen die niets van bovenstaand aanraken en verslaafden....

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:17

Ik weet niet of het al genoemd is, maar je studeerde in Amsterdam? Daar heb je vgm ook een hoop ''gezelligheidsverenigingen'' die juist dingen doen als gezellig discussiëren of debatteren. Ik noem maar wat. Andere verenigingen hebben juist kooksubs, handwerksubs oid.

Ik zou zeggen, orienteer je daar eens naar, dat zijn vaak hele gezellige mensen die niet uit zijn op ''hard gaan''

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:23

Hoi TS! ik heb het nu ook al heel erg gezien op de middelbare school. veel zittenblijvers, waardoor er veel al meer met alcohol en drugs bezig zijn. bijna hele klas rookt, en als ik zeg dat ik niet rook, word ik raar aangekeken. Heb nu pas echt een fijn clubje mensen om me heen verzameld die net zo 'saai' zijn als ik. het komt dus vanzelf! Gewoon jezelf blijven. en trouwens, ik heb ook een vriendin die zuipen en drug gebruikt. Zorg gewoon dat ik hier niet bij ben, maar ben nog wel gewoon vrienden met deze persoon. Kan erg met haar lachen, en dan hoef ik het niet volledig eens te zijn met haar keuzes.
Hoop dat je snel een paar leuke vrienden vind die net zo denken als jij! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:10

Sabine_Duco schreef:
woofie schreef:

Iedereen is anders en iedereen staat anders in het leven. Suiker is ook verslavend en slecht voor je. Vele vriendinnen van mij zijn ook begonnen met roken omdat dat toendertijd "stoer" was, en ja ze roken nu allemaal nog steeds. Maakt dat ze minder goede vrienden? Nee. Maakt dit ze minder dan niet rokers? Nee. Het zijn nog steeds geweldige mensen en ik had niet zonder ze gewild.

Als jij je vriendenkring filtert op rokers en mensem die tijdens het stappen wat drankjes doen, tja dan snap ik dat er niet denderent veel overblijft.

Ik kan er echt, echt niet bij hoe je iedereen zo over 1 kam kam scheren.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:16

Lichtelijk herkenbaar.. De mensen die ik heb leren kennen tijdens mijn middelbare schooltijd zijn ook allemaal een hele andere kant op gegaan, waardoor ik soms ook een buitenbeentje was. Een korte tijd moeite mee gehad, maar uiteindelijk besloten dat dit toch echt is wie ik ben.
Ik heb drie vriendinnen over gehouden die zo'n beetje hetzelfde zijn als mij en mijn vriend en ik delen ook dezelfde visie.
Ik zou zeggen, blijf bij je standpunt en heb geduld. Als je er zelf veel moeite mee hebt, misschien kun je lid worden van een rijvereniging of een andere club?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:54

Ik snap de heftige reacties richting TS niet zo als het op liever geen vrienden willen zijn met iemand die rookt aankomt. Ik vind zelf ook dat het iets over iemand zegt hoor. En het kan toch zo zijn dat zo'n karakter niet bij jou past? Kom op, dat mag toch zeker wel?
Laatst bijgewerkt door Sheran op 22-12-15 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:07

Alles wat je doet vertelt wie je bent. En het is heel normaal als een bepaald karakter niet bij je past, of bepaalde normen en waarden. Daar zal iedereen het over eens zijn want iedereen kiest zijn vrienden uit! Maar roken mag geen reden zijn? Aparte en domme kortzichtige gedachtegang. Met zo iemand hoef ik ook niet bevriend te zijn.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:17

Laat ik voorop stellen dat ik niet eens rook en dat ik astma heb dus ook zo min mogelijk in de rook probeer te zitten.

Ik vind het echt verbazingwekkend hoe er wordt gezegd dat rokers een bepaald karakter hebben of een bepaald soort mensen zijn. Alsof de nicotine hun DNA verandert of iets dergelijks :')
Ik heb zoals ik zei astma en rook vind ik niet zo fijn (ik kan er een aanval van krijgen), maar toch heb ik best wel wat vrienden die roken. Zorgt dat voor problemen? Nee. Ze roken altijd buiten (behalve als ik bij hen ben, dan vind ik het zo banketstaaf om ze naar buiten te sturen in hun eigen huis en houd er rekening mee met medicijnen) en mochten we samen buiten zijn, dan houden we rekening met de windrichting of iets dergelijks. Afgezien van een 'collectieve verslaving' vind ik niet dat je per definitie alle rokers(/drinkers/gebruikers) over een kam kan scheren.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:22

__Sannne schreef:
Als jij je vriendenkring filtert op rokers en mensem die tijdens het stappen wat drankjes doen, tja dan snap ik dat er niet denderent veel overblijft.

Als je de OP van TS goed hebt gelezen, weet je dat het niet om mensen gaat die tijdens het stappen wat drankjes doen (en TS heeft al meerdere keren duidelijk aangegeven daar weinig problemen mee te hebben). Het gaat TS om mensen die uitgaan om dronken te worden.

Denderent = denderend

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:23

Geryon schreef:
Alles wat je doet vertelt wie je bent. En het is heel normaal als een bepaald karakter niet bij je past, of bepaalde normen en waarden. Daar zal iedereen het over eens zijn want iedereen kiest zijn vrienden uit! Maar roken mag geen reden zijn? Aparte en domme kortzichtige gedachtegang. Met zo iemand hoef ik ook niet bevriend te zijn.

Ik vind het ook een vreemde gedachte. Iedereen heeft wel iets toch? Ik ben blij dat mijn vrienden in een hoop anders zijn dan ik. Iemand die over alles hetzelfde denkt vind ik eerder vervelend, ik vraag me dan ook weleens af of het wel gemeend is. Volgens mij bestaat het namelijk niet dat iemand in normen, waarden, karakter etc precies hetzelfde is als jijzelf.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:24

Natuurlijk erandert het het DNA niet en natuurlijk zijn niet alle rokers hetzelfde. Maar (op deze leeftijd) beginnen met roken of doorroken zegt toch wel iets over je karakter. Of je doet snel mee met vrienden, of je hebt niet het doorzettingsvermogen om te stoppen, of je geeft niet zoveel om je gezondheid... dingen die ik zelf best belangrijk vind in echte vrienden :j. En ja, anderen vinden weer andere dingen belangrijk. Prima toch? Maar laat TS dat vinden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:28

Nies_ schreef:
Geryon schreef:

Ik vind het ook een vreemde gedachte. Iedereen heeft wel iets toch? Ik ben blij dat mijn vrienden in een hoop anders zijn dan ik. Iemand die over alles hetzelfde denkt vind ik eerder vervelend, ik vraag me dan ook weleens af of het wel gemeend is. Volgens mij bestaat het namelijk niet dat iemand in normen, waarden, karakter etc precies hetzelfde is als jijzelf.

Ja iedereen heeft iets. En met dat 'iets' kan de één om goed omgaan en de ander weer niet. :D

En het zou mooi zijn als degenen die er wel mee om kunnen gaan, het accepteren dat er anderen zijn die er niet mee om kunnen gaan.

Dat doe ik zelf ook over vrienden van mij waar anderen weer niet mee om willen/kunnen gaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:30

Sheran schreef:
Natuurlijk erandert het het DNA niet en natuurlijk zijn niet alle rokers hetzelfde. Maar (op deze leeftijd) beginnen met roken of doorroken zegt toch wel iets over je karakter. Of je doet snel mee met vrienden, of je hebt niet het doorzettingsvermogen om te stoppen, of je geeft niet zoveel om je gezondheid... dingen die ik zelf best belangrijk vind in echte vrienden :j. En ja, anderen vinden weer andere dingen belangrijk. Prima toch? Maar laat TS dat vinden.

Heb jij dan echt niets waar je niet mee kan stoppen? Ik kan dat moeilijk geloven....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:31

Daar heb je gelijk in, Geryon, maar dan kan ik het nog wel een vreemde (is iets anders dan slechte) gedachte vinden. Als je dan een topic opent omdat je geen vrienden kunt vinden vind ik dat niet gek. Misschien zou je dan toch moeten proberen om dat aan de kant te zetten tot je iemand een beetje hebt leren kennen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:33

chanel1985 schreef:
Sheran schreef:

Heb jij dan echt niets waar je niet mee kan stoppen? Ik kan dat moeilijk geloven....

Een boktverslaving is niet dodelijk, roken wel :Y)
Bij mij is er altijd de vraag waarom mensen bewust hun gezondheid op het spel zetten en die 'mentaliteit' past niet bij me.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:33

Niet iets waar ik erg graag mee wíl stoppen in elk geval. En natuurlijk wil niet iedereen stoppen met roken. Maar wilskracht vind ik een hele belangrijke eigenschap ja.

Ik snap TS wel goed hoor, waarom zou je niet op zoek gaan naar mensen waar je wel mee op 1 lijn zit qua dingen die je heel belangrijk vindt, waar je je bij op je gemak voelt? Zoooooveel mensen worden niet dronken of roken niet.