Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:04

Ja maar het maakt het natuurlijk wel een beetje een ander verhaal... En met alle respect voor TS, als je 15 bent en daar nog helemaal niet mee bezig bent, dan schat je dat al vrij snel helemaal verkeerd in.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:05

Nou, opmerking van vader is ook niet gepast en maakt het wel duidelijker...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:09

Het maakt niet uit of ze nu wel of niet echt bezig zijn. Het kan gewoon niet als je dochter op dezelfde kamer ligt. Ze hoort gewoon te kunnen slapen zonder dat ze er over na hoeft te denken of ze bezig zijn of niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:12

Ineke2 schreef:
Het maakt niet uit of ze nu wel of niet echt bezig zijn. Het kan gewoon niet als je dochter op dezelfde kamer ligt. Ze hoort gewoon te kunnen slapen zonder dat ze er over na hoeft te denken of ze bezig zijn of niet.

Ja, alleen het slapen al in zelfde kamer als waar ze naast elkaar slapen gaat mij ook te ver. Zeker als je al 15 bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:19

Als TS dénkt dat ze seks hebben en zich ongemakkelijk moet voelen is het per definitie fout. Een kind moet veilig kunnen slapen. Gerust kunnen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:32

Als je een keer bij elkaar op de kamer slaapt vanwege vakantie of zo vind ik dat weer een ander verhaal.
Maar niet meermaals per maand als normale leefsituatie terwijl er een betere optie voorhanden is.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:56

TS, het is al eerder gevraagd, maar waarom blijf je niet lekker wat vaker bij je moeder? :)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:09

Bah wat vies! Dat jullie aan elkaar moeten wennen is normaal! Maar ik vind echt dat jij niet bij hun hoeft te slapen!!

Ik zou als ik jou was toch proberen erover te praten, de tip met die brief schrijven vind ik wel een goeie. Probeer het wel allemaal netjes en volwassen te vertellen, niet stampvoetend en scheldend daar worden ze waarschijnlijk alleen maar kwaad van. En ik spreek uit ervaring. Hier heel veel nieuwe mannen in huis geweest en altijd problemen vooral omdat ik vervelend deed haha (soms ook foute keuze van mannen, die heb ik weg gepest.. Oops)

Als ze hier ook niet naar luisteren zou ik ervoor kiezen om bij je moeder te blijven. Je bent 15 en mag volgens de wet zelf kiezen bij wie je blijft (hebben ze mij toch altijd gezegd.. Hoop dat het snel beter en vooral leuker wordt! Succes!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 21:59

kimmysan schreef:
TS, het is al eerder gevraagd, maar waarom blijf je niet lekker wat vaker bij je moeder? :)

Omdat ik dat heel moeilijk vind. Ik hou van mijn vader en mijn moeder heeft soms ook haar moeilijke moment en dan is het bij mijn vader weer heel fijn.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 22:01

Eulogy schreef:
Ja maar het maakt het natuurlijk wel een beetje een ander verhaal... En met alle respect voor TS, als je 15 bent en daar nog helemaal niet mee bezig bent, dan schat je dat al vrij snel helemaal verkeerd in.

Als ik smak geluiden hoor en lachen tegelijkertijd lijkt het voor mij op sex. Maar het was donker en ik heb het niet gezien maar om half 2 zei ik dat ik pijn had (door ziekte) en vroeg ik om een pijnstiller. Mijn vader slaapt met een masker voor het snurken en had deze niet op. A ging naar het toilet. Hoop dat het wat duidelijker is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:03

Of je doet sssssssssttttt!!!!. :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 22:05

LOL _O-

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:17

Ik was aan het twijfelen te reageren, besluut het toch maar te doen :o

Wat vervelend dat je op dit moment niet zo'n klik lijkt te hebben met je stiefmoeder en dat je je voelt 'achtergesteld'. Misschien bedoelt jou stiefmoeder het allemaal niet zo , dit reageerde meerdere al. Toch kan het heel vervelend voor jou voelen. Geef het de tijd om te wennen, ze kent jou nog kort en jij haar ook, ze is gek op jou vader en jij geeft ook om je vader, misschien vinden jullie dit alle 3 lastig.
Probeer een gesprek met haar 1 op 1 aan te gaan en met jou vader 1 op 1. Vertel wat jou gevoel is en luister ook naar hun kant, dit kan helaas bij stiefmoeders wel eens lastig zijn omdat ze verliefd zijn op jou vader en je hier soms ongemerkt of wel gemerkt door wegcijferen. Dit hoort jou vader niet te doen.. jij bent zijn dochter. (Ik zeg absoluut niet dat jou vader en stiefmoeder dit doen!!!)
Dat je er langs ligt tijdens momenten dat zij sowieso verder gaan dan kussen is ook naar. Probeer ze op alles aan te spreken en te zoeken naar oplossingen zodat het leuk blijft voor jullie allen.

Lieve ts, misschien een beetje een chaotische post maar ik hoop dat je er wat aan hebt.. je mag mij altijd pb'en! Succes..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:24

Yenni schreef:
Ayasha schreef:
Weet je vader dat jij hen hoort? Heb je hem dat al gezegd?
Het zou me zeer verbazen maar ergens hoop ik nog steeds dat je pa gewoon te dom is om te beseffen dat jij hen hoort.... :\

Dat weet ik niet. We gingen een keer uiteten nadat ik hen had gehoord en toen zei mijn pa: vannacht niet weer kijken he? (Ik had niet gekeken.)
Ik heb toen ook de hele tijd liggen rollen en met mijn dekbed liggen doen enzo maar de boodschap kwam niet binnen. Sinds dien heb ik goede oordopjes in.

Lieve meid alsjeblieft. Ga naar je vader toe en zeg dat je op zijn minst een matras in de woonkamer wilt of dat hij je thuis moet brengen zodat je daar kunt slapen.
Hij kan je niet verplichten in dezelfde slaapkamer te liggen waar zij sexen, dat is echt niet gezond.

Heb je 't ook aan je moeder verteld? Dan dus je echte moeder? Weet zij dat je bij hen op de kamer moet slapen terwijl zij seks hebben?

En het maakt helemaal niet uit of ze het nu wel of niet doen, en wat ze uberhaupt doen. Dat jij ernaast ligt en twijfelt over wat je hoort, daar zelfs oordopjes voor in moet doen, dat kan echt niet.

corine1981 schreef:
Jeetje, willens en wetens seks hebben met je (bewust meemakende) kind ernaast vind ik echt rieken naar psychologische mishandeling, zeker met zo'n reactie de dag erna, om te :r :r

Als je dan bedenkt dat het dan om een andere vrouw gaat en niet om ts haar moeder...
Ja ik vind dit psychologische mishandeling.

En dat verklaart ook waar de rest van de irritatie van ts vandaan komt. Er wordt gewoon geen rekening met haar gehouden en op deze manier krijgt ze ook een hekel aan de nieuwe vriendin. Als vader nog een beetje fatsoen in zijn donder heeft laat hij ts thuis, of blijft de vriendin gewoon bij hen slapen als daar meer plek is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:38

Yenni schreef:
Eulogy schreef:

Als ik smak geluiden hoor en lachen tegelijkertijd lijkt het voor mij op sex. Maar het was donker en ik heb het niet gezien maar om half 2 zei ik dat ik pijn had (door ziekte) en vroeg ik om een pijnstiller. Mijn vader slaapt met een masker voor het snurken en had deze niet op. A ging naar het toilet. Hoop dat het wat duidelijker is.

Maakt niet uit wat ze aan het doen zijn, ze hebben geen fatsoen.
Geen geluiden maken, niet ssst zeggen of weet ik veel.
Gewoon opstaan, je deken meenemen en weggaan en de deur goed achter je dicht smijten.
En zeg dat je in 't vervolg thuis blijft.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 23:39

Bij ons is plek om ons allemaal een kamer te geven. Daarom vind ik het zo raar dat ze nooit bij ons komen..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:55

Ts, ik vind jou niet overgevoelig. Het is logisch dat jij ook je eigen ruimte wilt en nodig hebt. Het lijkt er op dat er weinig rekening wordt gehouden met je. Mogelijk omdat je het wat lastig vindt om voor jezelf op te komen.
Bespreek dit eens samen met een andere volwassene. Misschien kan hij/ zij bemiddelen in een gesprek tussen jou en je vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 23:58

Heb je iemand die je in vertrouwen kunt nemen, Yenni? Iemand die erbuiten staat en waarmee je dit kunt bespreken? Bijvoorbeeld een mentor, je psycholoog, een tante of iemand anders?

Wat seks betreft als jij op die kamer ligt: dat horen volwassenen niet te doen waar kinderen bij zijn. En ik vind ook best dat je tegen ze mag zeggen dat je dat heel naar vindt. Als ze echt geen rekening met je houden, misschien maar boos de kamer uit lopen en op de bank van de woonkamer gaan slapen? Of zeggen dat je voortaan niet meer mee wilt als je bij hun op de kamer moet?
Of je nou een overgevoelig type bent of niet: ze horen niet over jouw grenzen te gaan. Ik denk dat alle kinderen op de wereld hier last van zouden hebben en zich er rot over zouden voelen. Dat ligt dus niet aan jou.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 23:59

Ja ik vind het heel moeilijk om voor mezelf op te komen. Ook om te zeggen wat ik vind...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 00:00

safina schreef:
Heb je iemand die je in vertrouwen kunt nemen, Yenni? Iemand die erbuiten staat en waarmee je dit kunt bespreken? Bijvoorbeeld een mentor, je psycholoog, een tante of iemand anders?

Wat seks betreft als jij op die kamer ligt: dat horen volwassenen niet te doen waar kinderen bij zijn. En ik vind ook best dat je tegen ze mag zeggen dat je dat heel naar vindt. Als ze echt geen rekening met je houden, misschien maar boos de kamer uit lopen en op de bank van de woonkamer gaan slapen? Of zeggen dat je voortaan niet meer mee wilt als je bij hun op de kamer moet?
Of je nou een overgevoelig type bent of niet: ze horen niet over jouw grenzen te gaan. Ik denk dat alle kinderen op de wereld hier last van zouden hebben en zich er rot over zouden voelen. Dat ligt dus niet aan jou.

De mentor is wel een idee :)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:00

Jeetje Ts wat vervelend dat jij je zo naar voelt hier over.
Kan me voorstellen voor je stiefmoeder dat ze jou niet het zelfde behandeld als haar eigen kinderen. Het is voor jullie beiden aftasten hoe de ander reageert.
Beste lijkt me dan ook er open over te praten

Over slapen op de zelfde kamer, tja lastig, ik zou ook eerder kiezen voor de woonkamer bijvoorbeeld.

Even over het sexgedeelte. Jij vermoed dat ze sex hadden waar jij bij was. Dat is voor ons lastig bepalen, maar alleen smekgeluiden en gelach wijst echt niet op sex
En mocht je op een andere kamer liggen zal je het waarschijnlijk alsnog horen. Alleen al door krakende lattenbodems.
Daarnaast mensen reageren hier fel, maar liever mensen die van elkaar houden en knuffelen dan dat ze elkaar de huid vol schelden.

De situatie is voor de vader en stiefmoeder ook niet ideaal en alles moet in Balans komen.

Daarnaast midden in de nacht verwacht je ook wel een beetje dat je kind slaapt.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:01

Ze is 15, toen ik 15 was sliep ik regelmatig niet voor 12 uur, en dat is dan ook geen vrijbrief om twee meter verderop van je kind te liggen flikflooien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:05

Yenni schreef:
safina schreef:

De mentor is wel een idee :)

Dan zou ik dat doen. Erover praten lucht waarschijnlijk al op. Dan sta je er niet meer helemaal alleen voor.

Dit zijn dingen waar je niet in de uppie mee moet blijven zitten hoor! :(:)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:06

Het lijkt me heel lastig voor een 15 jarige om het (vermoedelijke) seks gedeelte aan te geven. Kan me voorstellen dat er ook een stuk schaamte bij komt kijken als je het daar over hebt.

Daarom zou ik het ook eerst bespreken met je moeder, dat voelt misschien wat fijner dan met je vader. Zeker als hij er een grapje denkt te maken maar echt zo verkeerd over komt. Dan kan je moeder het slaapgedeelte misschien met je vader bespreken (weet natuurlijk niet hoe hun contact is)

edit: al kan ik me ook wel weer voorstellen dat het moeilijk is om met je moeder te bespreken. Zij zit vast ook niet te wachten op eventuele seksverhalen van je vader. Maar iemand moet voor je opkomen! En dat is een taak van je ouders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:10

czarina schreef:
Even over het sexgedeelte. Jij vermoed dat ze sex hadden waar jij bij was. Dat is voor ons lastig bepalen, maar alleen smekgeluiden en gelach wijst echt niet op sex

Dat maakt helemaal niet uit, alleen het idee is al genoeg.
Daarbij is het zowieso al vreemd dat zij bij vader en zijn nieuwe vriendin op de kamer moet slapen.
Er hoort zowieso niet gesext te worden waar een ander bij is, dat is gewoon basic fatsoen.
En ook als je op een andere kamer ligt en je hoort het bed oid, dan bonk je even op de muur ofzo.
Kom op zeg.