Slaapproblemen, baby 11 mnd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:57

Iris82 schreef:
Mijn kind wilde ook alleen maar rond. Maar dat is vanaf z'n tweede verjaardag helemaal omgeslagen. Dat hij nu zo de behoefte voelt om de wereld te ontdekken betekent natuurlijk niet dat jij als moeder niet sensitief kan en hoeft en wil te reageren! Net zo goed, maar op een andere manier.

Ik geloof niet dat ik gezegd heb dat ik dat nooit doe. Maar in sommige situaties kan ik hem beter even met rust laten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:58

Niet echt tips wat slapen betreft, ZL ging rond de 17 maanden beter slapen. Tot die tijd meerdere keren per nacht wakker.

Wat ik nog wel graag in het algemeen wil zeggen:
Ook ik laat mijn kind niet alleen huilen, wat de reden van het huilen ook is.
Soms huilt hij omdat hij boos is omdat iets niet mag, daar mag hij boos om zijn, en dan troost ik hem ook (is ook gewoon niet leuk en moeilijk te verwerken als ze zo klein zijn) maar dat betekend niet dat hij dan wel mag wat eerder niet mocht. Die grens blijft staan (grenzen en duidelijkheid zijn ook veiligheid) en ik heb dus ook geen kind wat huilt in de winkel of wat door blijft vragen omdat het na 10x vragen wel zou mogen.
ZL wordt nu soms ook nog wel wakker 's nachts en moet dan huilen. Dan ga ik altijd even naar hem toe en is het meestal met 5 min bij hem zitten weer over en slaapt hij weer.

Wat trouwens wel heeft gewerkt hier ls een antilek beker bij hem in bed met water. Hij pakt hem ook altijd vast zodra ik hem in bed leg.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:29

Eerst en vooral: Je bent een fantastische mama! Zeker niet aan jezelf twijfelen! Ik heb een baby van 8 maanden. Wat doe ik:
- een vast slaapuur. 19u is zijn moment.
- huilt hij, hem 5 minuten laten huilen. Korte boodschap: Je moet nu slapen en even hand op zijn hoofdje. Lichamelijk contact kalmeert.
- Terug naar beneden.
- Huilt hij nog, na 10,minuten terug naar boven. Niks zeggen, hand even op zijn hoofdje.
- Huilt hij dan nog even laten doorhuilen.

Werkt bij mijn zoontje heel goed. Vooral niet teveel tegen babbelen want dat willen kindjes heel graag en doet het huilen escaleren. Gewoon laten voelen 'ik ben er wel. Alles is veilig.' Heb dit sinds zijn eerste weken toegepast en nu slaapt hij heel goed. Heeft hij het toch nog eens moeilijk dan pas ik het weer toe.

Veel succes! En onthou: Je doet het goed!