Cayenne schreef:Fijn dat het meeviel, TS.
Heb je hem trouwens zelf ook bloed zien spugen? Of heeft niemand dat verder gezien?
Nee. En dit stelt grote vraagtekens bij mij. Ik heb hem ook niet horen overgeven. Gisteravond heeft hij niet overgegeven. Dus dat is begonnen nadat ik naar bed ben gegaan gister om 11 uur. Helaas mocht ik niet in de behandelkamer blijven omdat het te druk was, dus kon ik ook niks vertellen over de afgelopen week en heb ik zelf niets kunnen horen.
Wellicht dat enkele Bokkers hier heel boos over zullen worden. Maar ik geloof hem niet. Gisteravond was hij prima. Zoals ik gister typte had hij het duidelijk moeilijk met zijn emotionele gesteldheid. Maar fysiek was hij gewoon goed. En dan, nadat ik naar bed was begon hij bloed te spugen. Maar mij wilde hij niet wakker maken. Zijn vriend waarmee we van de week hebben zitten praten heeft hij ook niks verteld (die hoorde het van mij...), maar hij is wel naar de buurman gegaan en heeft die de ambulance laten bellen...
Dat is toch van de zotten?! Je hebt iemand met "medisch verstand" (ala, ik ben geen medicus maar heb vanaf mijn 8e voor zieke mensen gezorgd en weet wat ze willen zien en weten) in huis. Iemand die om je geeft. Iemand die je goed kent, maar in plaats daar van maak je om 6 uur 's ochtends een vreemde wakker
terwijl hij toch echt weet dat ik het beste voor hem wil...Ik schrok vanochtend dan ook echt heel erg. En ja, daar moet ik hem gelijk in geven. Al heeft hij het niet uitgesproken, maar zou hij naar mij toe zijn gekomen zou ik hebben gezegd: Oke. Als je zo nog een keer begint te spugen, spoel dan niet door! Laat mij kijken! Laat me zien wat er precies aan de hand is. Dat zal ook de reden zijn geweest dat hij naar de buurman is gegaan. Ik wil het zien.
Maargoed, de ambulance was gebeld. Hij zat rustig op de bank een sigaretje te roken
Toen hij de ambulance hoorde ging hij op bed liggen
Helaas konden we ze zijn braaksel niet laten zien, maar bloed spugen is absoluut een serieuze zaak. Met sirenes naar het ziekenhuis dus! Eenmaal in de ambulance duwde hij zijn telefoon in mijn handen en heb ik direct zijn baas gebeld. Verteld dat we op weg waren naar het ziekenhuis en dat hij mij had verteld die nacht bloed te hebben gespuugd. De ambulance was... BIZAR. De ambulancebroeders zaten te roken, er lagen naalden van de vorige rit verspreid over de vloer, bloed... Het was het begin van een horrorfilm
Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen werd het niet beter. We waren doordat we met de ambulance kwamen direct aan de beurt. We kwamen de kamer binnen. 6 bedden, 10 artsen. Er lag iemand bloedend op een brancard, er zaten artsen aan een tafeltje, er lag nog iemand op een ander bed waar de botten uit staken. Echt BIZAR. Ik wist dat ik dit land niet kon vergelijken met de gezondheidszorg in Nederland, maar dit had ik toch echt niet verwacht.
Ik werd al snel de kamer uitgestuurd omdat het te druk was. Begrijpelijk natuurlijk, gezien de situatie. Eenmaal in de hal viel me op dat.. Bloed. Overal bloed! De muren hadden bloedspetters, iemand was in een plas met bloed gaan staan en daarmee door de gang gelopen... Waar was ik beland?!
Ik heb me een uur lang staan verbazen en gebeld met mensen van kantoor over wat er aan de hand was tot ze eindelijk klaar waren met de onderzoeken. Het resultaat: Verhoogde bloeddruk. Verder konden ze NIKS, maar ook echt NIKS vinden. Ze zijn met een camera zijn maag in geweest, hebben gezocht op inwendige bloedingen. Gewoon NIKS.
Hij moest nog een paar papieren halen, dus ondertussen heb ik zijn (ontzettend bezorgde) baas nogmaals opgebeld dat het gelukkig mee leek te vallen en dat hij naar huis mocht. En toen?
Om een uur kwamen we thuis. Het eerste wat meneer doet? Een biertje kopen! Gelukkig werd hij betrapt door een andere collega die direct riep: WAT DOE JE?! Zijn verklaring: "Anders kan ik niet slapen". Ik ben blij dat ze dit heeft gezien. Nadat hij haar zag begon hij ineens te hoesten. Ik heb hem in geen week horen hoesten. En nu hoest hij, nu zij er is.
Hij is nu met haar op pad om nogmaals zijn bloeddruk te laten opmeten, maar ik ben boos. Ik ben echt boos en teleurgesteld. Ik zal dit tegen niemand uitspreken die hem kent, maar voor mijn gevoel... Het is nep. Hij heeft geen bloed gespuugd. Hij is niet ziek. Hij is wel ziek natuurlijk, maar niet fysiek. Ik ben blij dat hij vandaag naar het ziekenhuis is geweest, omdat dit hem wat geloofwaardigheid geeft voor het bedrijf. Maar de manier waarop..
Ik vind het echt verschrikkelijk. Hij is weer vrolijk, hij lacht en doet gezellig. Tot er iemand bij komt. Dan is hij weer ziek. Ik begrijp dondersgoed dat dit een gigantische schreeuw om aandacht is, door iemand die in de put zit. Door iemand die zich geliefd probeert te voelen. Maar dit is zo verschrikkelijk de verkeerde manier...
En ik kan niks. Ik moet maar ja knikken. Geef ik aan hem niet te geloven, dan zal hij volledig dichtslaan (en misschien heb ik het ook wel fout!). Ik zal het voor nu dus maar gewoon mee moeten praten. Hoe zeer dat ook tegen mijn gevoel in spreekt. Ik ben bang dat dit nog een hele zware periode voor mij gaat worden

Daarom is het denk ik ook goed dat ik me nu boos voel in plaats van verdrietig. Zijn emoties mogen niet te veel impact op mijn geluk gaan hebben. Morgen ga ik in ieder geval weer lekker werken
Voor nu ben ik vooral moe. Ik verwacht voor vandaag dan ook niet al te veel meer, wellicht dat ik vanavond met wat collega's nog een biertje ga doen, want ik moet natuurlijk niet in zijn sleur komen
Je hebt absoluut gelijk dat dit ook op mij af zal stralen. Maar tegelijkertijd kan ik ook niks. Ik sta ervoor open om een andere woning te zoeken, maar hij geeft aan op dit moment niet zonder mij te kunnen, wat ervoor zorgt dat ik me schuldig ga voelen. 
Man man man....
) langs denk ik om even alles te bespreken. Dan is hij ook op de hoogte.