Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En áls het blijft duren dan wordt de relatie vaak meer een gewoonte dan een aanvulling op je leven. Aartje schreef:Ik herken heel veel dingen ook die je schrijft TS.
helaas is mijn relatie inmiddels voorbij, maar het gevoel dat jouw geliefde niet goed voor zichzelf zorgt kan behoorlijk knagen,. Zeker als je zelf een zorgzaam type bent.
Het enige dat ik je als advies kan geven, is inderdaad niet gaan dwingen. Als het roken het enige punt is, dan moet je een weg vinden om daar mee te leren leven. Voor mijzelf heb ik besloten dat ik er niet aan wil beginnen.. een partner die rookt. Om mijzelf te behoeden voor het gevoel dat ik het afgelopen jaar heb gehad. Zeg je er wat van, dan ben je weer respectloos, maar laat je het voor wat het is, dan schrijf je je eigen gevoelens en ideeën weg. Ga nooit twijfelen aan je eigen gevoel, maar geef het een plekje of leer er mee om te gaan op een manier die voor jou goed voelt.
zanakuzies schreef:Ayasha schreef:Weet je TS, lees dit even rustig door zonder boos te worden; Een relatie is werken maar het mag niet als werken voelen. Zodra het voelt alsof je keihard aan het werken bent moet je IMO gaan nadenken of jullie wel bij elkaar passen.
Je neemt iemand zoals ie is, niet om hem of haar te veranderen. Zodra je wil gaan veranderen begin je boekwerken te schrijven en over het algemeen blijft het dan niet duren...En áls het blijft duren dan wordt de relatie vaak meer een gewoonte dan een aanvulling op je leven.
Zoals ik al 10x heb gezegt ondertussen hij moet niks van mij.
Je maakt het allemaal onnodig ingewikkeld.
Ayasha schreef:Als een relatie van een jaar al tien boeken dik is vraag ik me af of jullie wel "ment to be" zijn.
Ik ben bijna 5 jaar samen met mijn inmiddels man en ik kom niet eens aan een schriftje zelfs al zou ik gaan mierenneuken.
Als ik jouw reacties hier lees vind ik het niet zo heel gek dat die jongen er niet eerlijk over durft zijn.
Ik kan zo geweldig lachen om mijn vriend, kan enorme boeken schrijven over dingen waar ik me aan stoor (en wat het leven gewoon zo hilarisch maakt!).