Leven op je telefoon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Itsme_annie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:28

Needje schreef:
Ligt er aan of je je geluid aan had staan.
Want de hele tijd dat gepiep zou ik ook irritant vinden als ik lekker een boekje aan het lezen ben. ;)

Nee geluid was uit dus niemand had er in principe last van. Ik weet ook niet wat het probleem was voor haar, want alle andere mensen keken ook vreemd op naar haar toen ze dat zei. En een andere mevrouw zei iets van trek je er niets van aan, jij deed niets verkeerd tegen mij.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:03

Ik hoor bij de oude generatie en we (mijn man en ik) gebruiken de mobiel zelf alleen voor belangrijke mededelingen. (Overwerken, vervoer aanvragen) Mensen die bij ons op visite komen weten het inmiddels. Mobiel wordt niet op prijs gesteld! Best mogelijk dat mensen die graag willen appen weg blijven, maar daar hebben we geen moeite mee. Sporadisch zeggen we er nog iets van als iemand onnodig zijn mobiel pakt. Je mag best weten dat onze huisregels anders in elkaar zitten. Buiten , in supermarkten of dergelijke hebben we er niets mee te maken.
Het is niet zozeer de leeftijd , maar de mogelijkheid om je mobiel te gebruiken. Als iemand de hele dag de tijd heeft en dan met de mobiel bezig is, ervaart een ander het minder storend , als iemand bijvoorbeeld voor je staat in de rij , bezig af te rekenen en de boel ophoud, omdat het mobieltje belangrijker is. Of als mensen les hebben en tijdens de les hun mobiel gebruiken. Het goedpraten van een aso gebruik is iets wat er bij mij niet in gaat. Ook nu niet! In de tijd zonder mobiel gingen we regelmatig met motorvrienden een stuk rijden. We doen dat nu met anderen, gelijkgestemden, omdat tijdens stops de mobiel tevoorschijn kwam en er amper met elkaar gepraat werd. Ja, van deze tijd, maar ik ben dan zo'n persoon die zijn leven anders gaat inrichten en andere mensen (gelijkgestemden) om me heen gaat krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:22

Ik vergeet dat ding regelmatig en ik zal in kassa rijen enz echt mijn mobiel niet uit halen maar als ik op visite ben/uitgenodigd ben en men denkt me er op te moeten wijzen als ik occasioneel mijn mobiel uit neem omdat iemand me belt/een sms stuurt (wat niet zo hele veel gebeurt dus als dat gebeurt dan heeft dat meestal wel een reden.) dan zou ik rustig mijn tas pakken en vertrekken. :+ Ik ben geen kind van vijf. Tenzij je mijn onderhoud en rekeningen betaald en ook alle verantwoordelijkheid op je neemt hoef je me zo ook niet te behandelen.

In wachtkamers en op terrasjes heb ik juist een hekel aan mensen die "een praatje willen maken". :+ Ook zonder mobiel sluit ik me daar geheel voor af. Als ik op terras zit met gezelschap zit ik daar met dat gezelschap, niet om een vreemde gezelschap te houden en in een wachtkamer wil ik gewoon op mijn gemak zijn. Ik heb sowieso nooit begrepen dat wacht kamers van dokters een soort "social event" zijn. :?

Bij de paarden heb ik 'm wel altijd bij. Moest er iets gebeuren als ik alleen ben en ik ben nog bij macht om mijn mobiel uit mijn broekzak te frummelen kan ik iig iemand bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:38

Ayasha schreef:
Ik vergeet dat ding regelmatig en ik zal in kassa rijen enz echt mijn mobiel niet uit halen maar als ik op visite ben/uitgenodigd ben en men denkt me er op te moeten wijzen als ik occasioneel mijn mobiel uit neem omdat iemand me belt/een sms stuurt (wat niet zo hele veel gebeurt dus als dat gebeurt dan heeft dat meestal wel een reden.) dan zou ik rustig mijn tas pakken en vertrekken. :+ Ik ben geen kind van vijf. Tenzij je mijn onderhoud en rekeningen betaald en ook alle verantwoordelijkheid op je neemt hoef je me zo ook niet te behandelen.

In wachtkamers en op terrasjes heb ik juist een hekel aan mensen die "een praatje willen maken". :+ Ook zonder mobiel sluit ik me daar geheel voor af. Als ik op terras zit met gezelschap zit ik daar met dat gezelschap, niet om een vreemde gezelschap te houden en in een wachtkamer wil ik gewoon op mijn gemak zijn. Ik heb sowieso nooit begrepen dat wacht kamers van dokters een soort "social event" zijn. :?

Bij de paarden heb ik 'm wel altijd bij. Moest er iets gebeuren als ik alleen ben en ik ben nog bij macht om mijn mobiel uit mijn broekzak te frummelen kan ik iig iemand bellen.

Sowieso, wat moet je nou zeggen in een wachtkamer van een dokter tegen een vreemde :?
"kom je hier vaker?" "waarvoor ben jij hier?"

ik vind het wel mega irritant als ik met iemand praat (een vriendin) en diegene is tegelijkertijd aan het appen/lezen op de tel. Dan stop ik met praten tot ik een vragende blik krijg .. :D Dan is de hint ook wel duidelijk hoor.

Ayasha
Blogger

Re: Leven op je telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:03

ja kijk als je met iemand praat is het heel anders of als je met een vriendin op een terrasje zit maar als je op een of ander familie feestje zit (zal ook wel af hangen van hoe close je bent met je familie) en je zit even beetje "afgezonderd" of hoe moet ik dat zeggen, als ze dan gaan zeiken over mijn mobiel terwijl ik toch al even niet deelnam aan de conversatie. :') Dan haal ik ook gewoon mijn schouders op. :')

Ik ben een paar jaar geleden naar een nieuw dorp verhuisd en zat daar bij de huisdokter in de wachtkamer. Toen begonnen ze daar ook allemaal tegen elkaar en waar ze woonden enz. en roddelen natuurlijk he :') En ik zat dat hele gesprek erg geinteresseert naar mijn handen te kijken denkende: "jeetjemina moet dat nou echt in een f*cking wachtzaal... Tis hier geen café..."
Maar had toen echt geen mobiel nodig om duidelijk te maken dat ze aan mij geen vragen moesten stellen. :')

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:15

Wordt vanzelf minder... :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:04

Ik kan heel makkelijk m'n telefoon even een dag of soms anderhalve dag wel aan de kant zetten.
Als ik wil bokken kijk ik op de laptop,
Maar soms met werk wordt het even te veel dat ik hem gewoon even aan de kant leg, (en dat kan opzich hoor hihi niet dat ik werk negeer gelijk)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:07

Ik heb wel eens dat mijn telefoon is uitgegaan omdat mijn batterij leeg is en dat ik dat dan pas merk als ik zelf wil bellen. ik bel maar weinig, dus het kan zijn dat ik dan dus dagen onbereikbaar was zonder dat ik het wist.

Ook berichten lees ik pas als ik de telefoon pak om te bellen. Kan dus ook dagen later zijn. Ik snap dat dwangmatige niet van meteen willen zien wie wat naar je stuurt. Als het belangrijk is bellen ze wel.

Ik heb niet eens een smartphone en zou niet weten dat die zou kunnen toevoegen in mijn leven.

Ik heb hem ook bijna nooit bij me, dus erg bereikbaar ben ik niet en afhankelijk al helemaal niet.

Ik erger me niet persee aan andermans telefoon gebruik, ik vind het alleen over het algemeen belachelijk en zielig ziekelijk gedrag waar ik niet mee geassocieerd wil worden, dus ik heb geen vrienden die zo zijn en zodoende wordt ik er ook niet vaak mee geconfronteerd.

Maar bv in de bioscoop van die kinderen voor je hebben waarbij het schermpje voortdurend oplicht, ervaar ik wel als hinderlijk. Het mág ook niet eens, dus daar zeg ik dan wel wat van als ze binnen gehoorsafstand zitten, tenminste.