Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:ohhh…ik heb zo'n zin om je een enorme schop onder je achterste te geven, je blijft maar in dat cirkeltje hangen.
Leg mij eens uit, hoe kun je vrienden zijn met iemand die meiden misbruikt door ze dronken te voeren. Hoe kun je vrienden willen zijn met iemand die totaal geen respect heeft voor jouw grenzen? Grenzen die jij al ontzettend vaak hebt aangegeven? Waarom zou je vrienden willen zijn met iemand die een expert is in manipuleren en misbruiken?
Kinke schreef:ohhh…ik heb zo'n zin om je een enorme schop onder je achterste te geven, je blijft maar in dat cirkeltje hangen.
Leg mij eens uit, hoe kun je vrienden zijn met iemand die meiden misbruikt door ze dronken te voeren. Hoe kun je vrienden willen zijn met iemand die totaal geen respect heeft voor jouw grenzen? Grenzen die jij al ontzettend vaak hebt aangegeven? Waarom zou je vrienden willen zijn met iemand die een expert is in manipuleren en misbruiken?
cooper schreef:Hij accepteert dat niet, want hij zegt ook; Ja maar we doen het al zolang, het is wél een relatie...
Ik voelde me dan verplicht om aan zijn verwachtingen te voldoen want ja, ik zal hem dat idee wel gegeven hebben (ook al heb ik duizend keer herhaald dat het géén relatie is, hij blijft me in dat hokje steken en ik had de keuze: of je gedraagt je als zijn vriendin of je bent de vriendschap kwijt)
[...knip...]
Want zeg nu zelf, ik wil echt geen telefoon krijgen over enkele weken waarin hij dood is, en ik degene ben die hem verlaten heeft de laatste periode omdat ik zonodig aan mezelf moest denken....
Kinke schreef:moet opeens denken aan m'n vreemdgaande ex…die wilde ook 'vrienden' blijven. Ik dacht dat hij ijlde ofzo, want wie wil nou een vriend die je besodemietert?? Ik wil ook geen vrienden zijn met iemand die er blijkbaar geen problemen mee heeft om vreemd te gaan.
Imre schreef:Afkappen die handel. Iemand die zo over je praat wil je niet in je leven toch? En dat het niet de bedoeling was dat jij het te weten zou komen... Dude!Wat een sukkel. Nummer blokkeren, ontvrienden op facebook, deur niet meer open doen als hij aanbelt.
Anoli schreef:Imre schreef:Afkappen die handel. Iemand die zo over je praat wil je niet in je leven toch? En dat het niet de bedoeling was dat jij het te weten zou komen... Dude!Wat een sukkel. Nummer blokkeren, ontvrienden op facebook, deur niet meer open doen als hij aanbelt.
Amen.
Wat is dat toch met mensen die zichzelf laten kwetsen door een ander en er nog aan twijfelen of ze zo iemand in hun leven moet houden.
cooper schreef:Omdat ik op een of ander manier dat dus niet zo zie.
Ik praat het goed, ik zie de goeie dingen in hem en ik bekijk de andere dingen niet als negatief, maar meer als; ik interpreteer het verkeerd, hij bedoelt het niet zo, ja maar...
Ik voel mezelf ook heel slecht dit neerschrijvend. Schuldgevoel, ik mag zo'n dingen niet neerschrijven.
cooper schreef:Ik ken zijn goeie kanten, ik weet dat hij diep vanbinnen een goeie vent is, dus dan aannemen dat hij gebruik van me heeft gemaakt is zo moeilijk omdat ik dat niet wil voelen, ik kan het niet begrijpen, dus ik kan het ook niet inzien.... Dus praat ik het weer goed, en hup de cirkel is rond.
cooper schreef:Even voor de duidelijkheid....
Ik blijf reageren omdat ik wil uitleggen waarom ik die keuze gemaakt heb er zolang mee door te blijven gaan, als verwerking.
De vriendschap, of het contact, is verbroken sinds eergisteren.
cooper schreef:Wees blij dat je het niet begrijpt! Het is een heuse worsteling, waarvan je gek wordt omdat je wééét dat het niet normaal is, maar het zit gewoon in je systeem ingebouwd.
Ik heb aangeleerd dat ik blij moet zijn met kleine beetjes liefde, ook al staat daar een hel tegenover.
Ik ken niet anders.
Volgens mij werkt dat dus ook zo bij andere mensen
Kinke schreef:Hij is helemaal geen goede vent, hij is een misbruikende manipulator. Een roofdier die precies weet welke prooi zwak is.
Argai schreef:Zolang je geen contact meer op zoekt en hulp krijgt sta jij over een tijdje heel anders in het leven en denk je; waarom ben ik ooit met die gast omgegaan?
Je gaat de goede kant op! Ik vind dat je al trots mag zijn van waar je nu staat. Je weet diep van binnen dat dit niet goed is alleen moet je het nog even realiseren