Problemen met een vriend, situatie loopt uit de hand.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Problemen met een vriend, situatie loopt uit de hand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:28

Ik heb alleen jouw berichten gelezen TS en ik wens je heel veel sterkte! Die man is echt niet goed! En dat ie ziek is geeft hem nog geen recht om zich als een klootzak/profiteur te gedragen..

En geef jezelf niet de schuld! Dat jij meedrinkt en hij daarvan profiteert om het maar weer te proberen geeft aan hoe slecht hij is! Hij weet dat je dan zwak bent terwijl je nuchter wel je grens aan geeft. Daar maakt HIJ gebruik van.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:08

Lieve TS, wat ontzettend knap dat je dit doorzet! Ik hoop dat je je snel wat gelukkig zal voelen en in de toekomst een echt leuke vent zal ontmoeten.
Ik schrik er, als ouder van twee meiden, van dat er zulke roofdieren rondlopen. Wat ontzettend jammer dat hij misbruik van jouw vriendschap heeft gemaakt.

Misschien raar om in twijfel te trekken, maar weet je zeker dat hij echt ziek is? Is het niet iets wat hij gebruikt om medeleven te krijgen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:30

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar weet je heel zeker dat hij doodziek is? Heeft hij daar bewijs van laten zien? Net zoals dat hij daarvoor bloedtests heeft laten doen die zouden uitwijzen dat hij geen SOA heeft?
Dit soort type mannen vertellen vaak nogal snel iets wat een leugen kan zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:42

Ik wou het niet zeggen, maar ik heb idd ook sterk mijn twijfels over het kankerverhaal :=

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:06

Het gekke is dat méér mensen aan mij vragen of zijn ziekte op dit moment wel zo ernstig is als hij laat uitblijken. Ik heb daar nooit echt vragen bij gesteld.
Toen ik hem leerde kennen twee jaar geleden was hij al ziek, longkanker.
Ik ben één keer mee naar het ziekenhuis geweest voor een hartecho.
Ik zie hem dagelijks een pil innemen die als een experiment tegen de kanker werkt.
Ook heb ik ooit een vriend van hem ontmoet die arts is, en die zei ook dat hij ziek was.

Aan de kanker opzich twijfel ik niet, maar ik twijfel wel aan de ernst ervan.
Ik heb namelijk al vier keer gehoord dat hij opeens op leven na dood is, of allesinds nog maar max een half jaar zou leven. Als het goed gaat tussen ons dan spreekt hij over jaren. Gaat het slecht, dan bestaat de kans dat hij nog maar weken te gaan heeft en hij dus alles een laatste keer is.
Ik heb dan ook zoveel dingen meegedaan, omdat het 'de laatste keer is'.
Het komt niet uit dit weekend een weekend weg, "ja maar, wie weet is het de laatste keer dat het kan".
Ik zwicht daarvoor omdat ik ook geen ervaring heb met mensen die sterven, dus voor mij kwam dat telkens onwerkelijk binnen, en omdat hij 'toch maar zo kort te leven had' vond ik het ook niet zo erg om mijn leven aan hem te geven de laatste periode. Maar het duurt nu al tien maanden, terwijl het begon met ;' ik heb nog maar drie weken te leven'.

Pas op, wij hadden ook echt véél goeie momenten, ik hou met heel mijn hart van hem.
Ik wil alleen geen relatie, maar een vriendschap.
Hij accepteert dat niet, want hij zegt ook; Ja maar we doen het al zolang, het is wél een relatie...
Ik voelde me dan verplicht om aan zijn verwachtingen te voldoen want ja, ik zal hem dat idee wel gegeven hebben (ook al heb ik duizend keer herhaald dat het géén relatie is, hij blijft me in dat hokje steken en ik had de keuze: of je gedraagt je als zijn vriendin of je bent de vriendschap kwijt)

Blijkbaar gebruikte hij die kanker dus ook bij dat meisje dat ik laatst sprak. Ze herkende allesinds het : Ik ben zo zielig niemand zorgt voor me, wie wil er voor me zorgen-verhaal.

Als ik bijvoorbeeld mijn gevoel naar hem toe uitspreek krijg ik ook het kankerverhaal in mijn gezicht: Hoe durf ik alleen maar het woord ik en mijn te gebruiken (als ik spreek vanuit mijn beleving over de hele situatie) als hij degene is die nog maar een korte tijd hier op aarde is.
Elke keer komt eruit: Ik ben wel ziek hé.

Ik denk wel dat hij echt ziek is.
Ik weet ook dat hij dat gebruikt om me bij hem te houden.
Dat is hem ook gelukt, breken met hem is ook echt moeilijk daardoor.
Want zeg nu zelf, ik wil echt geen telefoon krijgen over enkele weken waarin hij dood is, en ik degene ben die hem verlaten heeft de laatste periode omdat ik zonodig aan mezelf moest denken....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:13

ohhh…ik heb zo'n zin om je een enorme schop onder je achterste te geven, je blijft maar in dat cirkeltje hangen.

Leg mij eens uit, hoe kun je vrienden zijn met iemand die meiden misbruikt door ze dronken te voeren. Hoe kun je vrienden willen zijn met iemand die totaal geen respect heeft voor jouw grenzen? Grenzen die jij al ontzettend vaak hebt aangegeven? Waarom zou je vrienden willen zijn met iemand die een expert is in manipuleren en misbruiken?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:17

Kinke schreef:
ohhh…ik heb zo'n zin om je een enorme schop onder je achterste te geven, je blijft maar in dat cirkeltje hangen.

Leg mij eens uit, hoe kun je vrienden zijn met iemand die meiden misbruikt door ze dronken te voeren. Hoe kun je vrienden willen zijn met iemand die totaal geen respect heeft voor jouw grenzen? Grenzen die jij al ontzettend vaak hebt aangegeven? Waarom zou je vrienden willen zijn met iemand die een expert is in manipuleren en misbruiken?

Ik wou precies hetzelfde vragen. Waarom wil je hem als vriend houden? Er zijn zoveel mooiere mensen op de wereld die jou veel meer kunnen bieden dan hem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:19

moet opeens denken aan m'n vreemdgaande ex…die wilde ook 'vrienden' blijven. Ik dacht dat hij ijlde ofzo, want wie wil nou een vriend die je besodemietert?? Ik wil ook geen vrienden zijn met iemand die er blijkbaar geen problemen mee heeft om vreemd te gaan.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:21

Kinke schreef:

Omdat ik op een of ander manier dat dus niet zo zie.
Ik praat het goed, ik zie de goeie dingen in hem en ik bekijk de andere dingen niet als negatief, maar meer als; ik interpreteer het verkeerd, hij bedoelt het niet zo, ja maar...
Ik voel mezelf ook heel slecht dit neerschrijvend. Schuldgevoel, ik mag zo'n dingen niet neerschrijven.

Ik doe het echt absoluut niet bewust, dat gebeurt gewoon en is gekoppeld aan zoveel emoties dat het moeilijk is om daar realistisch in te blijven.
Ik ken zijn goeie kanten, ik weet dat hij diep vanbinnen een goeie vent is, dus dan aannemen dat hij gebruik van me heeft gemaakt is zo moeilijk omdat ik dat niet wil voelen, ik kan het niet begrijpen, dus ik kan het ook niet inzien.... Dus praat ik het weer goed, en hup de cirkel is rond.

Het is moeilijk hoor, ik doe mijn best.
Het is niet omdat ik inzie dat die vriendschap beter stopt, dat daardoor al de gedachtes en gevoelens die het mede in stand gehouden hebben opeens verdwenen zijn.
Ik probeer net door het op te schrijven er zicht op te krijgen zodat ik zeker en vast die fout niet meer maak.
Hij is verbannen uit mijn leven, maar daardoor is mijn gevoel omtrent de situatie nog niet verwerkt/opgelost :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:22

cooper schreef:
Hij accepteert dat niet, want hij zegt ook; Ja maar we doen het al zolang, het is wél een relatie...
Ik voelde me dan verplicht om aan zijn verwachtingen te voldoen want ja, ik zal hem dat idee wel gegeven hebben (ook al heb ik duizend keer herhaald dat het géén relatie is, hij blijft me in dat hokje steken en ik had de keuze: of je gedraagt je als zijn vriendin of je bent de vriendschap kwijt)

[...knip...]

Want zeg nu zelf, ik wil echt geen telefoon krijgen over enkele weken waarin hij dood is, en ik degene ben die hem verlaten heeft de laatste periode omdat ik zonodig aan mezelf moest denken....

Meis lees nou je posts nog eens terug met het idee dat het om iemand anders gaat die jou advies vraagt in deze situatie met haar 'vriend'. Tussen flinke haakjes, want een vriend als dit ben ik persoonlijk liever kwijt dan rijk. En denk met die andere blik nog eens na over de situatie.

Hij heeft geen respect voor jouw grenzen, gaat er keer op keer overheen, weet zo op je in te praten dat jij er nog een schuldgevoel over hebt ook. Ik vind het echt bijzonder dat je nog zo positief over hem denkt. Als zelfs duizend keer herhalen nog niet genoeg is, terwijl één keer al voldoende zou moeten zijn, dan is er echt iets niet goed hier hoor. Zowel in jouw eigen denkpatroon als in die van hem.

Jij verlaat hem niet. Dat is echt verkeerd om gedacht. HIJ heeft zich misdragen. Op allerlei gebieden. HIJ heeft veroorzaakt dat jij de relatie beëindigd, met zijn wangedrag en laat jou geen andere keuze. Dit is NIET jouw schuld.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:22

Kinke schreef:
moet opeens denken aan m'n vreemdgaande ex…die wilde ook 'vrienden' blijven. Ik dacht dat hij ijlde ofzo, want wie wil nou een vriend die je besodemietert?? Ik wil ook geen vrienden zijn met iemand die er blijkbaar geen problemen mee heeft om vreemd te gaan.

Ja, op dat vlak mis ik ergens een rationeel deel denk ik.

Mijn reactie zou dankbaarheid zijn dat hij toch nog met me wil omgaan....
Ik zou ook dat hele vreemdgaan op mezelf afschuiven denk ik... Ik zal hem wel te weinig aandacht of liefde gegeven hebben of bepaalde dingen niet gezien hebben?
(ik heb er geen ervaring mee, maar weet precies hoe ik in zo'n situatie zou reageren denk ik)

Dat is nou het gekke, het lijkt alsof ik een soort van basisgevoel: Ik ben belangrijk (ofzoiets-) mis.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:24

Imre schreef:
Afkappen die handel. Iemand die zo over je praat wil je niet in je leven toch? En dat het niet de bedoeling was dat jij het te weten zou komen... Dude! :x Wat een sukkel. Nummer blokkeren, ontvrienden op facebook, deur niet meer open doen als hij aanbelt. :evaw:

Amen.

Wat is dat toch met mensen die zichzelf laten kwetsen door een ander en er nog aan twijfelen of ze zo iemand in hun leven moet houden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:28

Een vriend? dat is hij absoluut niet, hij heeft totaal geen respect voor jou.

Want hij vind jou de moeite niet waard zonder sex!!!!

Een vriendschap is zoveel meer dan de sex.

Zo'n grote walgelijke gore kwal is het.

Weg ermee en blokkeer hem in alles en ga niet meer ermee om, jij hebt het zover laten komen dat de situatie zo is zoals het nu is.

Want je kan het halt toeroepen en gewoon niet meer met hem omgaan maar dat doe je niet dus blijft het zo gaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:29

meid meid meid, wat heb jij je laten gebruiken!

idd alles afkappen en hopen dat hij geen contact meer met je kan opnemen!
zou idd toch nog eens een soa test laten doen want ik vraag me wel af wat er allemaal waar is wat hij heeft gezegd!

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:31

Anoli schreef:
Imre schreef:
Afkappen die handel. Iemand die zo over je praat wil je niet in je leven toch? En dat het niet de bedoeling was dat jij het te weten zou komen... Dude! :x Wat een sukkel. Nummer blokkeren, ontvrienden op facebook, deur niet meer open doen als hij aanbelt. :evaw:

Amen.

Wat is dat toch met mensen die zichzelf laten kwetsen door een ander en er nog aan twijfelen of ze zo iemand in hun leven moet houden.

Ik denk dat die mensen zich dat ook afvragen.
Ik vraag het mezelf allesinds af.
Mijn antwoord is dan : elk klein beetje liefde is goed, als ik daarvoor vanalles moet slikken zal dat mijn schuld wel zijn. (en daardoor trek ik wss de mensen aan die die gedachtte voed).
Hoe dan ook, het gebeurt absoluut niet met opzet, je raakt in conflict met je verstand (realiteit) en je gevoel (de illusie dat iemand je wél graag ziet, of de hoop dat er iemand je graag ziet)
Waarom?
Ik denk, voor mij toch, dat het is omdat ik mezelf niets waard vind, en daardoor al blij ben dat iemand me 'zogezegd' waardig genoeg vind om mee om te gaan.

Wees blij dat je het niet begrijpt! Het is een heuse worsteling, waarvan je gek wordt omdat je wééét dat het niet normaal is, maar het zit gewoon in je systeem ingebouwd.
Ik heb aangeleerd dat ik blij moet zijn met kleine beetjes liefde, ook al staat daar een hel tegenover.
Ik ken niet anders.
Volgens mij werkt dat dus ook zo bij andere mensen

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:33

Even voor de duidelijkheid....
Ik blijf reageren omdat ik wil uitleggen waarom ik die keuze gemaakt heb er zolang mee door te blijven gaan, als verwerking.
De vriendschap, of het contact, is verbroken sinds eergisteren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:33

cooper schreef:
Omdat ik op een of ander manier dat dus niet zo zie.
Ik praat het goed, ik zie de goeie dingen in hem en ik bekijk de andere dingen niet als negatief, maar meer als; ik interpreteer het verkeerd, hij bedoelt het niet zo, ja maar...
Ik voel mezelf ook heel slecht dit neerschrijvend. Schuldgevoel, ik mag zo'n dingen niet neerschrijven.

Maar dan interpreteer je het ook verkeerd dat hij dit ook bij andere meiden doet? Jullie vragen er allemaal zelf om? Hij is niet degene die meiden dronken voert en er misbruik van maakt? Ik kan eventueel nog begrijpen dat je jezelf de schuld geeft, maar zijn die andere meiden dan ook zelf schuldig? Je weet dat hij die dingen echt doet, dus je weet ook dat hij hartstikke fout is.

cooper schreef:
Ik ken zijn goeie kanten, ik weet dat hij diep vanbinnen een goeie vent is, dus dan aannemen dat hij gebruik van me heeft gemaakt is zo moeilijk omdat ik dat niet wil voelen, ik kan het niet begrijpen, dus ik kan het ook niet inzien.... Dus praat ik het weer goed, en hup de cirkel is rond.

Maar hoe kom je erbij dat hij diep van binnen een goede vent is? Hij is helemaal geen goede vent, hij is een misbruikende manipulator. Een roofdier die precies weet welke prooi zwak is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:35

cooper schreef:
Even voor de duidelijkheid....
Ik blijf reageren omdat ik wil uitleggen waarom ik die keuze gemaakt heb er zolang mee door te blijven gaan, als verwerking.
De vriendschap, of het contact, is verbroken sinds eergisteren.

Heel goed!
Ben trots op jou.
Hij is het niet waard.

Gewoon praten en van je af laten praten, maar hou het zo dat hij niet meer in jouw leven is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:36

cooper schreef:
Wees blij dat je het niet begrijpt! Het is een heuse worsteling, waarvan je gek wordt omdat je wééét dat het niet normaal is, maar het zit gewoon in je systeem ingebouwd.
Ik heb aangeleerd dat ik blij moet zijn met kleine beetjes liefde, ook al staat daar een hel tegenover.
Ik ken niet anders.
Volgens mij werkt dat dus ook zo bij andere mensen

Ik begrijp je denkpatroon. Blijf hier maar gewoon posten, dan doen wij constant dit ~~}> ~~}> ~~}>
Tot je wakker wordt en in gaat zien dat deze meneer heeeeeeeel erg fout is.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:39

Kinke schreef:
Hij is helemaal geen goede vent, hij is een misbruikende manipulator. Een roofdier die precies weet welke prooi zwak is.

Ik gooi hem meteen maar even in de herhaling. Niks goeds aan. Ook niet diep van binnen. En nee, wij kennen hem niet, maar dat kunnen wij uit de info die je hebt gegeven prima concluderen. Tuurlijk, hij laat je praten, uithuilen, doet gezellig. En gaat tegen je zin in met je maar bed, omdat jij in je hoofd hebt dat je lief moet zijn voor hem omdat hij dat ook voor jou was. Slimme vent. En heel, heel naar.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:39

Zolang je geen contact meer op zoekt en hulp krijgt sta jij over een tijdje heel anders in het leven en denk je; waarom ben ik ooit met die gast omgegaan?

Je gaat de goede kant op! Ik vind dat je al trots mag zijn van waar je nu staat. Je weet diep van binnen dat dit niet goed is alleen moet je het nog even realiseren :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:40

Kinke: Ik heb ook goeie kanten van hem gezien, heb me ook prettig bij hem gevoeld als hij geen sex van me verlangde maar me wel liefde gaf, als hij me dingen leerde die ik anders nooit zou geleerd of gezien had.
Wanneer hij me het gevoel gaf er voor me te zijn.... Ja hoe leg ik dat eigenlijk uit?
Ik begrijp zelf eigenlijk niet goed waarom ik nooit het kwade in mensen kan zien....

Ik wilde zeggen ; als hij me nu ooit had geslagen of aangevallen, maar laatst hebben we gevochten (toen ik dus boos zei dat ik weg ging en nooit meer terug zou komen, mijn spullen wilde nemen en hij me wilde buitenzetten) ...
Hij wil me ook expres raken en kwetsen bij een ruzie, dus hij neemt me bij mijn zwakke plek , ik zou dat persoonlijk Nooit doen, ook niet als we ruzie hebben... Maargoed, reden genoeg om hem als slecht te bestempelen.
Maar er lijkt wel iets kapot in mijn hoofd waardoor ik alles maar goedpraat.
Ik wéét dat hij slecht is door me toch sex met me te hebben als ik dronken ben, als hij me wil kwetsen, manipuleren of aanvallen.. waarom is hij dan nu nog steeds Niet slecht?
Dat snap ik dus zelf ook niet.
Dat moet ik dus écht met die therapeut gaan bespreken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:44

En denken aan de meiden die hij ook te grazen neemt helpt niet?
Het klinkt banketstaaf, maar je bent er gewoon ingetuind, een type als hij geeft geen liefde, die doet alsof hij liefde geeft zodat jij nog meer verknocht aan hem raakt en hij nog meer foute dingen kan flikken.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:45

Argai schreef:
Zolang je geen contact meer op zoekt en hulp krijgt sta jij over een tijdje heel anders in het leven en denk je; waarom ben ik ooit met die gast omgegaan?

Je gaat de goede kant op! Ik vind dat je al trots mag zijn van waar je nu staat. Je weet diep van binnen dat dit niet goed is alleen moet je het nog even realiseren :)

Ja. Dat is het gekke, ik wéét dat ik over enkele maanden helemaal anders in het leven zal staan, sterker, krachtiger en dat dit me nooit meer zal overkomen.
Maar dan moet ik nu doorzetten en tot in de puntjes uitzoeken waar dit vandaan komt en hoe ik dat kan veranderen. Het is namelijk niet de eerste keer dat zo'n situatie me overkomt.

Nu probeer ik dus echt om een balans te vinden tussen ik wéét dat ik aan mezelf mag denken en grenzen kan en mag aangeven en mensen hebben dat gewoon te respecteren punt, en het gevoel; ik moet lief goed en aardig zijn om liefde te krijgen.
Op dit moment leer ik dus dat ik eigenlijk mezelf liefde moet geven (en dat doe ik dus door de keuze te maken er echt mee te stoppen). Maar er is dus wel dat conflict omdat ik altijd het tegenovergestelde gedaan heb en die gedachtepatronen moeten omgebogen worden.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:46

Je mag ook best rouwen om het verlies van de vriendschap hè. Dat is helemaal niet gek. :)