Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:17

ik bestel ook via bol.com.

nog nooit problemen mee gehad.

met feestdagen bestel ik zowiezo niet snel iets, omdat je weet dat ze het heel druk hebben :o :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:30

Gisteren pakketje besteld, vannacht om 00:02 een mail dat het verstuurd gaat worden, om 11:25 was het pakketje er, en om 13:16 krijg ik een mail van Bol.com dat de pakketbezorger onderweg is. Naar huis denk ik, want bij ons was ie al geweest. :+

BeFunny

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:35

Bol.com levert uit voorraad snel.
Niet op voorraad laten ze het weten of zie je het al op de site.
Pakket verzonden door bol.com maar niet snel ontvangen ligt aan de post. Er zijn bij post.nl momenteel veel storingen. Dus dat kan een rede zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:42

eventueel je vraag op Facebook stellen op bol.com. ze zijn normaal altijd wel vlug met reageren hoor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:59

Ik zou ook de titel even aanpassen, het is nogal iets wat beweerd wordt ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:20

En? Al gelukt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:17

Hier werd gisteren om 21:20 uur (ja, je leest het goed :+ ) nog een pakketje afgeleverd.
En die stond eerder nog in de planning voor levering tussen 12:00 en 14:00 uur. Maar ach, het is er :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:20

Ik kreeg mijn pakket gister om 23:00u! -:(- dat zijn toch geen tijden?!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:23

Serieus????? Dat gaat idd nergens meer over... Ik zou niet eens opendoen, of alleen om hem stijf te schelden :o

Muurp schreef:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:28

Om 23:00 uur? Dan zou ik een belletje doen naar de klachtenservice.
Om welk bedrijf gaat het?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:30

Dynalogic. Het zou tussen 19 en 22u bezorgd worden, ik kreeg om 21:57u een berichtje dat ze onderweg waren en rond 22.45u voor de deur zouden staan.
Wat vervolgens niet zo was want ik moest de halve binnenstad door (op m'n sloffen :+ ) omdat meneer de koerier het niet kon vinden...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:47

Het is December hé

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:49

Dus? Dat wil nog niet zeggen dat je op zo'n belachelijke tijd nog iets bezorgd? :+
Ik snap dat het druk is en dat ze tijdelijke bezorgers hebben, maar come on... Dit gaat nergens over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:49

waxmeltsenzo schreef:
Het is December hé

Al was het juli, bezorging om 21:30 uur of zelfs 23:00 uur is niet normaal.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:54

Ik wou net zeggen dan lig ik echt al een tijdje te slapen, en daar zal ik niet de enige in zijn...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:01

De drukte daar i.c.m diverde storingen is ook niet normaal.
Die tijd ook zeker niet. Maar als je goed leest op de site van post.nl dan zie je ergens wel staan dat post.nl bezorgd tot 22:00 uur en als dat eventjes uit loopt is het als snel vrij laat. De bezorgers rijden ook op wegen net als iedereen en hebben ook te maken met verkeer en ongelukkgen en ander vertraging.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:04

Nogmaals, dat kan gebeuren. Maar dan heb je op z'n minst contact met de klant om te kijken naar een passende oplossing ipv gewoon komen bezorgen...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:11

Muurp schreef:
Nogmaals, dat kan gebeuren. Maar dan heb je op z'n minst contact met de klant om te kijken naar een passende oplossing ipv gewoon komen bezorgen...

Ik weet niet of de bezorgers dat kunnen contact opnemen met de klant. Ik denk dat die de keuze hebben of de wagen terug brengen. Maar er zijn ook bezorgers die in opdracht werken van post.nl met een eigen wagen die gaan dus na zo.n bezorgdag gewoon naar huis. En die zal blij zijn als alles afgeleverd is.
Anders zal het pakket mee gaan naar huis en de volgende dag naar een sorteer centrum en weer opnieuw ingelijst worden en pas de dag daarna weer aangeboden worden aan klant Dan wacht je dus als klant 2 dagen langer. Is dat uurtje echt zo,n probleem?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:14

Nee hoor, in overleg is alles mogelijk. :) maar ik was vanochtend om 6u mijn bed uit dus ik hecht gek genoeg nogal veel waarde aan mijn slaap :+ en lig dus ook vaak voor 23u in bed.

Je kunt het wel op blijven nemen voor ze, maar ik blijf boos. De koeriers kunnen er vaak niks aan doen, en ben dan ook gewoon vriendelijk gebleven tegen hem (hoe moeilijk dat dan ook was := ). Maar dat wil nog niet zeggen dat ik blij ben met de gang van zaken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:20

chocobroodje schreef:
Serieus????? Dat gaat idd nergens meer over... Ik zou niet eens opendoen, of alleen om hem stijf te schelden :o

Muurp schreef:

En dan vinden mensen het gek dat bezorgers pakketten bij deuren achterlaten of over de schutting zetten. Alsof hij het leuk vindt dat hij om 11 uur nog aan het bezorgen is. Dan moet je bij het bedrijf zijn, don't shoot the messenger...
Tuurlijk is het te laat, maar daar kan de bezorger vaak niets aan doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:26

Muurp schreef:
Nee hoor, in overleg is alles mogelijk. :) maar ik was vanochtend om 6u mijn bed uit dus ik hecht gek genoeg nogal veel waarde aan mijn slaap :+ en lig dus ook vaak voor 23u in bed.

Je kunt het wel op blijven nemen voor ze, maar ik blijf boos. De koeriers kunnen er vaak niks aan doen, en ben dan ook gewoon vriendelijk gebleven tegen hem (hoe moeilijk dat dan ook was := ). Maar dat wil nog niet zeggen dat ik blij ben met de gang van zaken.

Ik kan me dat voorstellen, post.nl bezorgt vaak savond's als daar specifiek voor gekozen is, soms niet ik weet niet of dat in dit geval zo was. Maar dat is toch maar mooi een extra service van post.nl.
En ook de avond dienst heeft te maken met vertragingen. Als ik tot 17:00 uur thuis zit en de bezorger komt om 18:00 uur is dat net zo min prettig zeker als ik nog mijn boodschappen moet doen. Maar soms loopt het gewoon anders. En klagen op zo,n manier vind ik zo niet sjiek als je alles precies wilt op jou manier moet je het zelf gaan halen!
Niet om het op te nemen voor hun. Maar je kunt niet van ze verwachten dat het altijd stipt op tijd is.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:32

Je leest gewoon niet :+ ongelukjes gebeuren, er kan altijd wat tussen komen, dat is menselijk. Maar meld het niet 3 minuten (!!!!) voor de eindtijd nadat ik 3 uur lang thuis heb zitten wachten en overleg op z'n minst of het erg is dat ze nog zo laat komen bezorgen...
Iets met klantvriendelijkheid.

De bezorger had overigens wel mijn nummer want hij belde me om te vragen waar hij moest zijn. Kleine moeite.

Ik heb overigens niet gekozen voor dit tijdstip, kon überhaupt niet kiezen. Alleen de bezorgdag.

En over het stukje zelf halen... don't make assumptions, want niet iedereen beschikt over de mogelijkheid om het zelf te halen...

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:41

Ik ben groot afnemer van boeken bij bol.com {iets met weinig boekhandels hebben fantasyboeken op voorraad :+ } Altijd een superservice gehad jarenlang!!

Toevallig wilde ik boeken bestellen en bedacht me nog dat ik wat anders nodig had, naja prima dat ook voor het gemak bij bol.com besteld. Dit was echter van een extern bedrijf, maar wat een gedoe zeg. Sinds bol.com ook zaken is gaan aanbieden van externe aanbieders erger ik me constant groen en geel. Je krijgt meerdere pakketten op verschillende dagen, je krijgt van iedere schijt 100 mails en je krijgt verschillende facturen om te betalen.

Vroeger kwam alles in 1 pakket, alles kwam tegelijk en je kon in 1 keer afrekenen. Dat was een heel stuk prettiger :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:44

Mogelijk heeft de bezorger je nummer op gevraagt en heeft hij daarop moeten wachten?
Post.nl bezorger rijden niet rond met telefoon nr,s van iedereen.

Post.nl bezorgt volgens schema. Maar data gaat soms dus wat mis.

Ik stond laatst met meerdere pakketjes en kon die niet verzenden omdat er een storing was en de trace codes niet geprint konden worden en dus niet gescand. Dat was de tweede keer in een week. is vervelend en wel een klaagje waard vooral omdat er mensen zaten te wachten op hun pakketjes. Post nl gaat echt niet met iedereen contact opnemen als er zo iets is. Dan is de bezorger continu mensen aan het bellen en loopt hij nog meer vertraging op. Maargoed!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:45

Het gaat hier niet om Post.nl :+ staat al een paar berichten terug aangegeven.... *zucht.