Lesbisch, maar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:46

corine1981 schreef:
Hhilde schreef:
Ik ben zelf trouwens biseksueel en ik denk niet dat ik ooit monogaam zal zijn, maar wie weet word ik nog een keer zo ontzettend verliefd dat dat wel gaat gebeuren :D Maar ik ben er altijd wel eerlijk over hoor, ik wil ook geen relatie omdat ik alles wat het leven te bieden nog veel te leuk vind en ik zou alleen een relatie willen met iemand die er oké mee is dat ik af en toe buiten de deur eet of dat zelf ook wil :D Misschien dat als ik echt verschrikkelijk verliefd word dat ik zo monogaam als de pest word hoor, maar nu nog even niet :)

Wel een beetje herkenbaar. Maar denk dat het laatste waar is.
In mijn vrouwen relaties Had ik altijd wel momenten dat ik me tot mannen aangetrokken voelde.
Echter, ben nu vijf jaar met mijn man samen en heb helemaal geen behoefte meer aan vrouwen.

Maar daar zou je ook uit kunnen concluderen dat ik minder bi ben dan ik dacht :+

Vreemdgaan is een keuze, als je relatie goed zit heb je er volgens mij geen behoefte aan.
In het begin van onze relatie hebben mijn man en ik afgesproken dat we een open relatie zouden hebben, althans dat veel kan en mag, maar heb er dus gewoon geen behoefte aan :o

Mee eens! Vreemdgaan is een keus en niet per se heel makkelijk als je al snel de behoefte hebt tot met een ander gaan. Maar het is meer de vraag of je het stiekem moet doen of dat je zoiets van te voren overlegt, zeker als je het van jezelf weet. Ik word er nu al benauwd van als ik er aan denk dat ik trouw moet zijn aan één iemand. Ik hoop ooit zo verliefd te worden dat trouw zijn een vanzelfsprekendheid wordt. :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:52

Koetjesreep schreef:
Ik krijg wel vaker te horen dat mensen niet snappen dat ik lesbisch ben.

"Wat is er mis met een man?"
"Wat jullie doen in bed is niet echt."
"Jij heb toch lange haren en draagt toch kleedjes?"

Ligt het nu aan mij, of zijn die vooroordelen wel erg donker? Net alsof ik een soort hele rare ziekte heb.
Ik zie er ook absoluut niet uit als een 'typische' (mannelijke) lesbienne, ik heb ook mijn handtassen, hakken en kleedjes, maar ik voel mij niet aangetrokken tot mannen, is dat dan zo vreemd? Ik ben ook gewoon vriendelijk tegen de mannen in mijn leven, ik ben absoluut geen mannenhater.
Ben ik dan de enige die dit meemaakt? Dat kan toch ook niet?

Bedankt voor het lezen, ik moest het even kwijt :o

Pffff kortzichtig zeg. Blijf aub jezelf!
Andersom komt ook voor hoor. Ik draag weinig make up, meestal een broek (is handig met honden en paarden" was jaren vrijgezel (bewuste keuze) dus zou ik wel lesbisch zijn.
Als je niet in een hokje past, stopt men je er toch wel in.
Gewoon lekker zijn wie je bent TS!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:12

rien10 schreef:
Pffff kortzichtig zeg. Blijf aub jezelf!
Andersom komt ook voor hoor. Ik draag weinig make up, meestal een broek (is handig met honden en paarden" was jaren vrijgezel (bewuste keuze) dus zou ik wel lesbisch zijn.
Als je niet in een hokje past, stopt men je er toch wel in.
Gewoon lekker zijn wie je bent TS!

Haha, heel herkenbaar dit. Ik ben ook heel lang bestempeld als lesbo omdat ik kort haar had, geen make-up droeg en niet zo van rokjes/jurkjes hou. :')
Zelfs een lesbisch iemand had aan mijn broer gevraagd of ik een pot was. :Y) (Overigens geen idee uit wat voor interesse ze dat nou precies vroeg...)

Maar zoals mensen hier ook al eerder zeiden, ik val op eens mens, niet op een geslacht.
Momenteel gelukkig met een vriend en ik zie mezelf nog niet écht verliefd worden op een vrouw, maar aangetrokken voel ik mij tot beide geslachten.

Hhilde

Re: Lesbisch, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:33

Typisch hoe dat werkt hè? Ik ben maar één keer écht verliefd geweest en dat was op een (veel oudere) vrouw, maar ik voel me over het algemeen meer aangetrokken tot mannen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:26

Zo denk ik er ook over; je wordt verlieft op een mens. En mensen, daar zijn er twee van; mannen en vrouwen. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:40

Fenrir schreef:
Geryon schreef:
Ik heb het wel eens gehoord en ook van bi seksuelen die zelf toegeven, dat als ze in een relatie met het ene geslacht zijn, de seks missen met het andere geslacht. Lijkt me ook niet geheel onlogisch als je op beide valt. En de kans op vreemdgaan is dan (als je behoefte hebt aan beide) heel algemeen gezien groter natuurlijk.

Nee, die kans is niet groter. Zoals hierboven ook al aangegeven. Dat is dus zo'n vooroordeel waar veel biseksuelen tegenaan lopen (en wat van gays én hetero's afkomt). Vreemdgaan is toch echt een stap verder. Als je het "mist" en op die manier aanpakt zit er gewoon iets niet goed in je relatie. Dat heeft niet met je geaardheid te maken.

Natuurlijk is er meer nodig om daadwerkelijk vreemd te gaan. Maar vreemdgaan komt nog altijd voort uit behoefte. Is de behoefte er, dan is de kans feitelijk gezien gewoon groter dan dat de behoefte er niet is.

Het verschilt natuurlijk ook per biseksueel of die behoefte (aan beide seksen) er is of niet. Maar bij hetero's is die er in ieder geval al niet. (Al kunnen die natuurlijk weer de behoefte aan meerdere van hetzelfde geslacht hebben)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:04

Geryon schreef:
Het verschilt natuurlijk ook per biseksueel of die behoefte (aan beide seksen) er is of niet. Maar bij hetero's is die er in ieder geval al niet. (Al kunnen die natuurlijk weer de behoefte aan meerdere van hetzelfde geslacht hebben)

Dat laatste komt het dus eigenlijk op neer, bij elke geaardheid kan iemand behoefte hebben aan een ander. Ik denk niet dat het uitmaakt of je dan bi/homo/hetero/etc. bent.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 18:18

Sonja schreef:
Wat wij in bed doen is niet echt?
Ehhhhh.... :? Hebben ze gekeken met een juryteam voor het oordeel ofzo? En hebben ze een definitie van 'echt'?
Leuke tegenvraag: "DUS jullie seksleven bestaat louter uit penetratie?" Lijkt me verrekte saai...
Geniet vooral van de rode kop aan de overkant en het gestotter en weer vooral niet te bescheiden om ze aan te raden ook eens andere handelingen te proberen ;)

_/-\o_
Doet me hieraan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:35

Afbeelding

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:42

Zie hoe gek dat klinkt!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 03:01

Hahaha, ja dat klinkt inderdaad heel gek! Ik heb nu wel onlangs mijn omslagfoto veranderd..
Afbeelding
Daar heb ik nu toch veel berichtjes over gehad :') alhoewel mijn foto's met mijn ex ook gewoon op facebook stonden..

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 03:45

Ik heb een tijdlang een huisgenootje gehad en beide hadden we een vriendin, hetero's werden dan ook verwelkomd met een tekst op de deur; het maakt niet uit dat je hetero bent, we accepteren je zoals je bent. Veel vonden dat maar raar :')

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 03:47

Rofah schreef:
Ik heb een tijdlang een huisgenootje gehad en beide hadden we een vriendin, hetero's werden dan ook verwelkomd met een tekst op de deur; het maakt niet uit dat je hetero bent, we accepteren je zoals je bent. Veel vonden dat maar raar :')

Ge-wel-dig! :') :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:27

Rofah schreef:

prachtig :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:24

Geryon schreef:
Ik heb het wel eens gehoord en ook van bi seksuelen die zelf toegeven, dat als ze in een relatie met het ene geslacht zijn, de seks missen met het andere geslacht. Lijkt me ook niet geheel onlogisch als je op beide valt. En de kans op vreemdgaan is dan (als je behoefte hebt aan beide) heel algemeen gezien groter natuurlijk.

Nee hoor. Neem er gewoon een vrouw mee naar huis. Man blij, jij blij :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:25

Niet elke man wordt daar blij van :+

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:13

Ik heb eigenlijk niet echt vooroordelen naar lesbiennes of home's.. Iedereen moet doen wat hij of zij zelf wilt..

Ik ben alleen soms wel nieuwsgierig hoe dat het nou allemaal gaat in een lesbisch relatie.. en dan niet alleen qua seks maar qua alles.. denk dat daar ook de vraag van wie is de man vandaan komt..
Hoe dingen gaan in een hetero relatie weet ik want doe heb ik zelf en dat heb ik gezien bij mn ouders en grootouders.. en vanuit vroeger is er een man/vrouw rolverdeling gekomen die ook nu nog een stempel drukt op de maatschappij en op de relaties zelf..
Ik ben dan gewoon benieuwd hoe een homoseksueel stel dat doet.. niet om te oordelen maar uit interesse voor t gene wat ik nog niet ken..

Is dat dan raar dat ik daar benieuwd naar ben en ben ik dan daardoor niet open mined etc? Ik dat dat los staat van elkaar

Ik moet overigens wel zeggen dat ik niet snel n opmerking zou maken als je bent te knap om gay te zijn oid

Trouwens gebeurt anders ook veel.. hetero's die aangezien worden voor lesbisch :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:33

Je zal altijd een rolverdeling hebben wbt bepaalde dingen, zoals het huishouden bijv. Maar dat hoeft toch niks te maken te hebben met geslacht? Die oude rolverdeling komt nog uit begin 20e eeuw toen de mannen werkten en de vrouwen (grotendeels) thuis waren om het huishouden te doen en voor de kinderen te zorgen; tegenwoordig werken vaak beide partners en wordt de rolverdeling meer ingedeeld op tijd. Als een vent van mij zou verwachten dat ik het huishouden altijd alleen doe, altijd kook etc. zou hij meteen buiten staan. Overigens zijn er ook genoeg mensen die een traditionele rolverdeling wel prettig vinden, of het zelfs omdraaien (huisman) en als dat voor hen werkt is dat fijn natuurlijk. Maar dat betekent niet dat er in een homoseksuele relatie altijd een "mannetje" of "vrouwtje" moet zijn op de traditionele manier (bij sommige relaties zie je wel een vorm van traditionele verdeling als je vergelijkt met hetero's, maar lang niet bij alle. En dat een bijv. thuis is en de ander werkt wil ook niet zeggen dat die eerste dan daarom een "vrouwtje" is. Het zijn allebei vrouwen. Of gewoon twee mannen).
Rolverdeling zoals ik het ken, gaat dus meer op tijd. Sowieso bij mijn eigen relatie maar ook als ik kijk naar mijn ouders. Afhankelijk van hoe druk beiden het hebben kookt mijn vader vaker dan mijn moeder en doet hij meer in het huis. Soms is het andersom. Er is geen sprake van een rolverdeling gebaseerd op geslacht, ik zie niet in waarom er verschillen zouden zijn op dat gebied binnen een homo- of heteroseksuele relatie. Hetzelfde gaat op voor het opvoeden van de kinderen en geld/werkzaken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:41

In de praktijk blijkt dat ook terwijl de vrouw 40u werkt zij het meeste in het huishouden doet. (bij een m/v relatie).

Citaat:
Maar dat betekent niet dat er in een homoseksuele relatie altijd een "mannetje" of "vrouwtje" moet zijn op de traditionele manier.
Niet altijd.. maar in - en het verbaast mij dat veel vrouwen hier een stuk moeilijker overdoen dan de mannen - de praktijk zie je vaak wel dat een vrouw bij v/v wat 'mannelijker' is en een man bij m/m wat 'vrouwelijker' is. Niks mis mee.. Lekker zijn wie je wil zijn, en imo hoeft dat al helemaal niet gevraagd te worden (wie is bij jullie de man? - er hangt immers geen slurf tussen de benen - dus in dat opzicht is het antwoord niemand), maar ga het aub ook niet hardnekkig ontkennen dat dat nooit voorkomt..

Hoe je het ook wendt of keert.. er is verschil in geslacht.. En dat geeft ook helemaal niet.. Vrouwen kunnen bepaalde dingen beter dan mannen en andersom ook. Het heeft geen zin om op dat gebied oogkleppen op te doen, want zelfs in kleine dingen zie je vaak (gemiddeld genomen) verschil (denk alleen al aan het vuilnis buiten zetten en wie de kids bijv. het meest naar bed brengt). Maar de taken in het huishouden verdeel je in samenspraak en hoe die verdeling dan ligt maakt dan niet uit. Als je er beiden maar happy mee bent :)

En als mensen willen zeuren vinden ze toch wel wat... Wij hebben buren gehad waar hij de 'huisvader' was en zij gezellig de voorgevel stond te schilderen. Kwam ook weer zat commentaar op (zowel van mannen als van vrouwen(!)).. Lekker zelf doen waar je je goed bijvoelt...
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-12-15 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:46

Sammie schreef:
In de praktijk blijkt dat ook terwijl de vrouw 40u werkt zij het meeste in het huishouden doet. (bij een m/v relatie).)

Dan ben ik opgegroeid in de uitzondering :7

Sammie daarom zeg ik ook dat je het wel ziet, maar dat het niet per se in iedere relatie zo hoeft te zijn. Ook bij heterorelaties zie je grote verschillen binnen de verdeling van de taken. De een is meer traditioneel (vind ik overigens niks mis mee, mits het uiteraard in goed overleg is), de ander niet. Wat dat betreft is een homoseksuele relatie gewoon hetzelfde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:49

Nou dat ben je oprecht ook.. Daar zijn nu juist de uitzonderingen voor.. :) Gemiddeld genomen is de vrouw gewoon de pisang.. en sommigen willen dan ook weer niet eens dat de man het doet.. (want die doet het toch niet goed en ik doe het beterrrr) Daar heb je bij v/v relaties dan weer geen last van :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:52

Sammie schreef:
Nou dat ben je oprecht ook.. Daar zijn nu juist de uitzonderingen voor.. :) Gemiddeld genomen is de vrouw gewoon de pisang.. en sommigen willen dan ook weer niet eens dat de man het doet.. (want die doet het toch niet goed en ik doe het beterrrr) Daar heb je bij v/v relaties dan weer geen last van :))

Haha oefening baart kunst... ~~}>

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:41

Als ik ooit in een relatie kom ("gewoon" met een vrouw), kan ik ondanks mijn mannelijkheid bogen op een zeer ruime ervaring in het huishouden. Lang genoeg alleen gewoond, en om nou elke week mijn moeder uit Zeeland te laten komen... :) (Overigens ziet mijn moeder als ze bij mij op bezoek is altijd wel zesentwintig dingen die voor verbetering vatbaar zijn, grrr..... maar ik dwaal nu wel erg af.)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 02:25

Was ik weer even offline :P maar ik ben zelf geen heel mannelijke in mijn maniertjes, ik draag mijn kleedjes en hakken met trots. Koken doe ik niet graag en een moeilijke pot appelmoes of mayo doe ik wel even open. De paarden zijn mijn leven en vuil worden vind ik niet heel erg :D Maar ik ben dus echt wel 'beide'.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:05

Danique schreef:
''Wie is dan de man in jullie relatie?''
Nou, bij voorkeur niemand. Dat is een beetje het punt...

nou niemand dus..anders was je wel hetero tocj :')
Sorry hier moest ik direct aan denken

edit; zelf wel hetero trouwens