Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
its_daantjee schreef:Blue_Eyes schreef:Mijn kinderen mogen 1x per week, op zaterdagavond, hun schoen zetten. En dan zit er iets kleins in (kleine chocoladeletter of een cadeautje van <5 euro).
ik mocht ook elke zaterdag ( hoe kinderachtig ook, toch ben ik aan het peilen bij mn ouders of ik hem weer voor 1 keer mag zettenondanks dat ik 15 ben) en dan zat er idd ook iets van ongeveer 5 euro in.. en uiteraard kregen wij op 5 december een hoop leuke cadeautjes!
ik kan me ook herinneren dat ik in de week na 5 december een keer bij mijn opa en oma heb gelogeerd en dat ik toen ik beneden kwam het echt een t*ring zooi was.. overal lagen cadeautjes en pepernoten en alles was overhoop gehaald.. toen geloofde ik nog in sinterklaas dus voor mij was dit geweldig natuurlijk haha heeft blijkbaar grote indruk gemaakt want ik kan het me nogsteeds herinneren..
Rocamor schreef:Ik vraag me af of dat erachter zit, bij ons vroeger in ieder geval niet.Ik vermoed (even knuppel in het hoenderhok) dat veel ouders een bepaald "schuldgevoel" tegenwoordig proberen af te kopen door de kids elke dag de schoen te laten zetten en dus veel "materialistische zaken" te geven. Of er zijn een fiks aantal ouders die geen "nee" durven te zeggen tegen hun kroost.
Rocamor schreef:Ik vermoed (even knuppel in het hoenderhok) dat veel ouders een bepaald "schuldgevoel" tegenwoordig proberen af te kopen door de kids elke dag de schoen te laten zetten en dus veel "materialistische zaken" te geven. Of er zijn een fiks aantal ouders die geen "nee" durven te zeggen tegen hun kroost.
HorseTopShop schreef:Wij mochten het vroeger (Zo'n 25 jaar geleden) gewoon 1 keer per dag zetten. 's Ochtends zat er wat lekkers in en soms een brief van de sint
Er zaten nooit cadeautjes in. Alleen wat te snoepen. Cadeautjes kregen we op 5 december.
maar dan praat ik over meer dan 20 jaar geleden! En wij waren ook erg blij met een mandarijntje, een tekenplaat, een brief van Mr. Sinterklaas en 1 keer in week zat er wat zoets in zoals pepernoten, chocoladecentjes, schuimpjes of muizen en kikkers. Maar ik stond ook elke avond echt uit volle borst te zingen en ik deed altijd wat hooi van de konijnen of een wortel in m'n schoen voor het paard van Sinterklaas ja ik nam het heel serieus
KoudbloedKim schreef:Rocamor schreef:Ik vraag me af of dat erachter zit, bij ons vroeger in ieder geval niet.Ik vermoed (even knuppel in het hoenderhok) dat veel ouders een bepaald "schuldgevoel" tegenwoordig proberen af te kopen door de kids elke dag de schoen te laten zetten en dus veel "materialistische zaken" te geven. Of er zijn een fiks aantal ouders die geen "nee" durven te zeggen tegen hun kroost.
Wij mochten volgens mij ongeveer een week lang elke dag onze schoen zetten en er kwam elke keer wel iets in, maar vaak kostte dat nog geen gulden.
Dus in plaats van 1 of 2 keer schoen zetten en iets voor 5 gulden erin, kregen wij gewoon elke dag en dan iets goedkopers.
Ik vind niet dat je daar zo over kan oordelen.
Kentaro schreef:De zaterdag dat de sint in het land kwam en de zaterdagen erna tot 5 december
En ik had er ook eentje voor mezelf in mijn schoen gedaan.