Zoveel verdriet om alles wat je lief is, achter te laten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:56

WOUW!! Tranen in m'n ogen......
Eindelijk weer eens een mooi bericht over de vluchtelingen i.p.v. al de narigheid _/-\o_

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:59

safina schreef:
Ik heb me inmiddels aangemeld om met de kerst te werken in een crisisnoodopvang hier in de buurt. Zo'n opvang in een sporthal. Mede naar aanleiding van jouw stukje leek het me wel zinvol om eens met eigen ogen te aanschouwen hoe dat er aan toe gaat. Ik dacht: Je kunt altijd maar over mensen praten, maar je kunt in plaats daarvan ook eens met die mensen praten....

Geen idee wat te me wachten staat.... Misschien valt het wel vreselijk tegen. :\ Ach, erger dan het kerstdiner bij mijn schoonfamilie zal het in ieder geval niet zijn. En daar hoeven we nu dus mooi niet heen. :D

Klasse _/-\o_ veel plezier

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:09

Prachtig....echt heel bijzonder..... en heel mooi dat je dit deelt hier. Goed om de andere kant eens te laten zien ook....

Wat me wel meteen opvalt, is dat als er een 'negatief' topic komt, de hele goegemeente reageert om zijn/haar punt te maken. Maar met zo'n mooi verhaal als dit, loopt men niet zo hard. Dan zie je maar weer waar de goegemeente haar focus op heeft, he....

En dat vind ik zo jammer. Je zult alles maar achter moeten laten. De meeste mensen hebben geen idee wat dat echt concreet inhoudt. En ze kunnen het zich blijkbaar ook niet eens voorstellen.

Waar ik woon, nemen ze amper vluchtelingen op (200 maar, als ik het goed heb), omdat de bewoners hier er zo tegenin gegaan zijn. Allemaal angst. En geen inlevingsvermogen..... tja......

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 12:18

Dat ben ik niet met je eens hoor, het bericht is op facebook meer dan 2000 keer gedeeld, tienduizenden keer gelezen, honderden reacties, over het algemeen positief.
Dat vind juist zo mooi

Hier op bokt ook al 6600 keer gelezen.