Ik zie overal spinnen in mijn huis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:29

Fu_Qi schreef:
Hier is die dan, met trost laat ik mijn nieuwe kamergenoot zien ''Henk'' :')

Hij heeft het heel duidelijk gemaakt dat dit zijn kamer is en heeft dus 2 hooiwagens opgegeten.... (Die zaten echt al veel langer in mijn kamer)

[ [url=m/uFfQMW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben je zeker dat het geen Hendrica is?
Wel schattig dat je het beestje een naam geeft, ik vrees alleen dat het een identiteitsstoornis heeft, de kruisspin leeft normaal buiten.
Tip: leer Henk lezen, dan kan je pijltjes zetten richting andere spinnen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:33

Palmera schreef:
@Rebecca: even terug naar pagina 1 en weer even alles lezen, graag.
Op pagina 1 zullen de begrijpende lezers onder ons namelijk lezen dat ik reageer op Oomens die vond dat men zich niet te druk moest maken.

Dus beter niet zo hoog van de toren blazen ;)

Edit: een toevoeging in de categorie begrijpend lezen:

Ik zeg ook heel duidelijk dat sommige mensen een spin NIET kunnen laten zitten ZONDER zich druk te maken :+

Die mensen zullen er zeker zijn, en ik ontken ook helemaal niet dat zij een probleem hebben met die spinnen. Het zou alleen goed zijn als die mensen dan iets aan dat probleem doen in plaats van aan de (in Nederland) ongevaarlijke en onschadelijke spinnen.

Ik krijg sterk de indruk dat het in alle spinnentopics op Bokt heel normaal wordt gevonden als iemand zegt dat ze totaal blokkeert, gillend in een hoekje kruipt en haar vader/vriend/broer/collega roept/belt/laat komen om de spin weg te halen. Als je echt zóveel last hebt van een spin, dan is het m.i. nodig om iets aan die irrationele angst te doen. Het belemmert je dan namelijk nogal in je normale functioneren, want spinnen in huis zijn, zeker in de herfst, een fact of life.

Vergelijk het met hoogtevrees. De meeste mensen zijn enigszins gespannen als ze op een smal richeltje zonder leuning boven een afgrond staan, en daar is niets mis mee. Wanneer je echter thuis niet van de overloop omlaag durft te kijken, in een parkeergarage alleen op de begane grond wilt staan en niet naar de huisarts durft omdat die zijn praktijk op de 1e etage heeft, dan is het tijd om iets aan die hoogtevrees te doen. Níet om te eisen dat de hele familie naar een bungalow verhuist, níet om dan maar geen parkeergarages te gebruiken en níet om de huisarts te vragen of hij zijn praktijk niet kan verplaatsen.

Nogmaals, ik zeg niet dat mensen in dit soort topics elkaar de spinnenangst (volledig) aanpraten of dat die angst niet serieus genomen zou moeten worden, maar wel dat mensen elkaar er keer op keer in bevestigen dat zo'n spinnenfobie nou eenmaal normaal en geaccepteerd moet worden gevonden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:34

Ik zou hem niet leren lezen hoor. Stel je voor dat hij een leesbril nodig blijkt te hebben.... Duur geintje :')

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:36

SandraVerl schreef:
Fu_Qi schreef:
Hier is die dan, met trost laat ik mijn nieuwe kamergenoot zien ''Henk'' :')

Hij heeft het heel duidelijk gemaakt dat dit zijn kamer is en heeft dus 2 hooiwagens opgegeten.... (Die zaten echt al veel langer in mijn kamer)

[ [url=m/uFfQMW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben je zeker dat het geen Hendrica is?
Wel schattig dat je het beestje een naam geeft, ik vrees alleen dat het een identiteitsstoornis heeft, de kruisspin leeft normaal buiten.
Tip: leer Henk lezen, dan kan je pijltjes zetten richting andere spinnen.

Geen idee of het een vrouwtje of mannetje is, maar aan de grootte zeg ik nu idd een vrouwtje.
Snel even de naam veranderen :')

Hahaha, idd ! Ik benieuwd wat hij/zij gaat doen wanneer de hooiswagens op zijn.
Waar die dan naar toe gaat....

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:38

AlwaysH schreef:
He bah:')

Als ik van die dikke spinnen zie denk ik drie dingen:

1. Gadver straks is het even giftige vioolspin x)

Kijk dan nog eens goed, en je ziet dat die dikke spin op de foto een doodgewone kruisspin is (al vind ik de naam 'kruiskopspin' ook wel mooi gevonden, TS. Da's er zeker een die zijn web met schroeven vastzet).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:41

Fu_Qi schreef:
Geen idee of het een vrouwtje of mannetje is, maar aan de grootte zeg ik nu idd een vrouwtje.
Snel even de naam veranderen :')

Hahaha, idd ! Ik benieuwd wat hij/zij gaat doen wanneer de hooiswagens op zijn.
Waar die dan naar toe gaat....

Geen idee wat ze dan gaat eten, maar trilspinnen (hoogstwaarschijnlijk de 'hooiwagens' die jouw Henrica gevangen heeft) doen het vrij goed op zilvervisjes. Ik zie zilvervisjes alleen niet zo één-twee-drie in een kruisspinnenweb terecht komen, dat is toch vooral geschikt voor vliegende prooien.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:50

Veerust is je beste vriend met die vieze dingen.
En dat dan ook in elk hoekje en gaatje spuiten.

Echt respect voor jou TS dat je nog in je huis durft te komen met die joekels ;( :Y)

Ariannee

Re: Ik zie overal spinnen in mijn huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:08

gister kwam er een spin uit mijn broek die ik wou aantrekken, voorlopig gaat die niet meer aan

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:18

cynthia5 schreef:
Veerust is je beste vriend met die vieze dingen.
En dat dan ook in elk hoekje en gaatje spuiten.

Echt respect voor jou TS dat je nog in je huis durft te komen met die joekels ;( :Y)

Dankje, ik wil hem liever daat niet weg halen.
Ze zit te hoog en als ik haar wilt vangen en zij laat los... Mijn god.. Mijn huis gaat in de fik :')
En nu heb ik goed zich op haar, ben bang op de dag wanneer ze weg ik...
Dan wordt ik heel gespannen :')

Sunrise19

Re: Ik zie overal spinnen in mijn huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:26

Ik zag 2 maanden geleden in een deel van een kledingkast een spin. Wij hebben inbouwkasten en ik ben ook sinds die tijd niet meer aan die kant geweest :o

Mijn man vroeg zich al af waarom zijn sokken en ondergoed ineens verplaatst waren :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:29

Gatver de gatver, ik kan ze hier niet eens meer opzuigen omdat ik een stofzuiger zonder zak heb en ik eigenlijk helemaal niet wil weten of ze na het opzuigen nou verder leven of niet. :r

Dus hier gaat er een schoen op als de katten ze niet vantevoren te pakken hebben gekregen. Ik heb echt geen vliegjes of mugjes in huis (daar zijn katten ook goed voor), dus ze blijven met lekker buiten of het wordt hun einde. }>

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:43

oomens schreef:
AlwaysH schreef:
He bah:')

Als ik van die dikke spinnen zie denk ik drie dingen:

1. Gadver straks is het even giftige vioolspin x)

Kijk dan nog eens goed, en je ziet dat die dikke spin op de foto een doodgewone kruisspin is (al vind ik de naam 'kruiskopspin' ook wel mooi gevonden, TS. Da's er zeker een die zijn web met schroeven vastzet).

Ik heb het over van die doodnormale huisspinnen, had ik het over die kruisspin gehad, had ik het bericht wel gequote. Dus... ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:34

oomens schreef:
Ik krijg sterk de indruk dat het in alle spinnentopics op Bokt heel normaal wordt gevonden als iemand zegt dat ze totaal blokkeert, gillend in een hoekje kruipt en haar vader/vriend/broer/collega roept/belt/laat komen om de spin weg te halen. Als je echt zóveel last hebt van een spin, dan is het m.i. nodig om iets aan die irrationele angst te doen. Het belemmert je dan namelijk nogal in je normale functioneren, want spinnen in huis zijn, zeker in de herfst, een fact of life.

Groot gelijk. De volkswijsheid luidt dat vrouwen "nu eenmaal" bang zijn voor spinnen, en op een site met 95% vrouwen gaat iedereen elkaars angst lopen versterken. Ik geloof er niet veel van. Onze voorouders, ook de vrouwelijke, liepen de hele dag te jagen en te verzamelen in het bos. Als je dan in een stuip schiet van elke spin die je tegenkomt, heb je verdomd weinig te eten. Dus praat elkaar geen angst aan maar spreek elkaar moed in! :)