Ik weet niet hoe met kinderen/baby's om te gaan, help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:16

Heel herkenbaar!
Inmiddels heeft het merendeel van mijn omgeving het geaccepteerd dat ik geen kinderen wil en niet van kinderen houd. Ik haat ze niet maar zie ze liever gaan dan komen.

Ik ben daarentegen gek op dieren!
Mensen in mijn omgeving die gek op kinderen zijn maar niet op dieren en zo door bleven hameren dat ik kinderen MOET leuk vinden, heb ik een hond of kat op schoot geworpen. Zo, staat je best leuk zo'n dier! Dát vinden ze dan weer niet grappig maar snappen daarom ondertussen wel hoe ik me voel met een kind op schoot en laten me tegenwoordig gelukkig met rust.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 19:58

Poiuytrewq schreef:
Ken je zulke mensen ook zelf rainbow? Ik niet .. maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen met adhd heel moeilijk kan zijn om de zorg van 1 of meer kinderen op zich te nemen

Ja, die ken ik..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:04

Goof schreef:
Mandy_89 schreef:
Wanneer of hoe wisten jullie dat je ondanks dat je niet weet hoe je met die kleintjes om gaat. Zelf wel kinderen wou?

Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden op deze vraag.
Ik ben namelijk wel benieuwd naar waarom iemand die niets met (kleine) kinderen heeft wel beslist om kinderen te nemen? :+

Hier komen geen kinderen. Ik heb er niks mee en wil ze ook niet. Ik juich een kindvrij leven toe!

Ik wilde geen Kids, ben 2 keer aan m'n baarmoeder en eileiders geopereerd.. Als ik Kids wilde moest het via ivf en ik wilde aan mijn lijf geen polonaise.. 5 maanden na de laatste operatie was ik zwanger van m'n dochter.. Omdat ik alleen ben wilde ik dit m'n kind niet aandoen, daarom is mijn zoon er.. Hij is gehaald op 38 weken, omdat m'n baarmoeder op.scheuren stond.. Ik ben voor mijn Kids geen bezigheidstherapeut, maar als er iets is kunnen ze altijd bij me terecht..
Eerlijk antwoord genoeg??

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:05

Whahaha, zo herkenbaar dit allemaal! (heeft alleen pagina 1 gelezen). Ik voel ook altijd plaatsvervangende schaamte als iemand gekke stemmetjes opzet of gekke bekken trekt tegen een baby of kind. Het lijkt wel alsof mijn hele lijf op slot gaat als er zo eentje in mijn buurt komt. Maar goed, fijn om te weten dat ik niet de enige ben!

Roosch

Re: Ik weet niet hoe met kinderen/baby's om te gaan, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 01:11

Ik heb echt zo hard gelachen met dit topic. :D Zo herkenbaar!
Ik kan ook echt niet met kinderen omgaan, maar mijn vriendinnetje heeft een half jaar geleden een kleine kerel op de wereld gezet en die vind ik wel leuk. Zolang er niks raars gebeurt. :D :D
Zonder gekheid.. ik snap dat mensen kinderen leuk vinden maar ik heb zelf geen kinderwens en tot voor kort ook niet echt met kleine kinderen te maken gehad. Ik ben het gewoon niet gewend. :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:03

Goof schreef:
Mandy_89 schreef:
Wanneer of hoe wisten jullie dat je ondanks dat je niet weet hoe je met die kleintjes om gaat. Zelf wel kinderen wou?

Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden op deze vraag.
Ik ben namelijk wel benieuwd naar waarom iemand die niets met (kleine) kinderen heeft wel beslist om kinderen te nemen? :+

Hier komen geen kinderen. Ik heb er niks mee en wil ze ook niet. Ik juich een kindvrij leven toe!

Ik heb ook heel lang niets voor eigen kinderen gevoeld. Nog steeds niet mijn levensdoel. Het is voor op op dit moment niet erg als het er nooit van zou komen, maar ik voel wel meer en meer groeien dat ik het ook helemaal niet erg zou vinden als het er wel komt.
Waarom? In de eerste plaats omdat mijn besef groeit dat een eigen kind heel anders is dan een kind van iemand anders. Eigen kind schoon kind hé. Je hebt het gedragen, je hebt de band gemaakt, je bent 24 uur hoofdverantwoordelijk, jij bent "zijn/haar mama", en dat maakt dat je sowieso anders en beter zal reageren. Enerzijds omdat je nu ook gewoon moet, anderzijds omdat je gewoon veel beter zal weten wat moet. Ik heb dat nu ook bij mijn neefje gezien, al was hij zo klein dat hij niet eens al fatsoenlijk kon zien, als hij in een bui zat was het mama die hem moest vastnemen en dan werd hij kalm, niemand anders. Ik denk zo'n beetje alsof je veel beter zal aanvoelen hoe je je eigen paard moet aanpakken dat je al 10 jaar hebt, dan dat je een uurtje eentje zou lenen, of je zoals een baas van een hond veel beter op elkaar afgestemd zou zijn dan als de hond een uurtje bij een oppas moet zitten :+ .

Maar daarnaast ook het besef dat een baby en een klein kind een fase is waar ze wel uitgroeien. En dat heb ik eerlijk gezegd eigenlijk best vaak gehoord: "de eerste 4 maanden vond ik er eigenlijk maar weinig aan hoor, maar nu hij zo begint stevig te worden en dingen vastpakt en onderzoekt, nu vind ik het wel geweldig om naar te kijken". Ik hoor soms zelfs mensen zeggen dat ze er de eerste 3 jaar weinig aan vinden en dan pas echt genieten van ouder zijn. Dus worst case wil ik wel even op mijn tanden bijten :D .

Maar dit geld natuurlijk heel persoonlijk voor mij, als je vanbinnen geen greintje gevoel hebt dat je wel eens je eigen kind veel leuker zou vinden(of gewoon in het algemeen mensen haat :D ) dan moet je er ook niet aan beginnen imo.

karijn

Re: Ik weet niet hoe met kinderen/baby's om te gaan, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:39

Kwanyin, je verwoordt het mooi. Er is ook niets mis met het bijstellen van je mening toch, Goof? Sommigen zullen kinderen nooit leuk vinden, en daar is ook niets mis mee. ieder zijn ding.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:01

karijn schreef:
Kwanyin, je verwoordt het mooi. Er is ook niets mis met het bijstellen van je mening toch, Goof? Sommigen zullen kinderen nooit leuk vinden, en daar is ook niets mis mee. ieder zijn ding.

Ho even, ik stel ook niet dat daar wel iets mis mee is he ;)

Ik was er gewoon benieuwd naar.
Ik heb niets met baby's en kan baby's en een kinderwens dan niet in 1 zin matchen. Maar dat wordt kennelijk door anderen anders gezien :D
Hier geen kinderwens iig.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:08

Dan las ik je post anders Goof, misschien ook geleid door de smiley die je erachter zette. :o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:22

Nou ts nog een in de rij hoor hier. Voor mij geen baby's. Ik heb me er wel eens in verdiept waarom ik er niks mee heb. Eigenlijk vind ik baby's vooral vies. Poep, plas, spuug, snotneusjes, zure melk en Zwitsal lucht, vage griepjes en ziektes en later luizen. Na die leeftijd gaat het beter en ik kan het iets beter verbergen tegenwoordig. Gelukkig weet m'n omgeving dat dus tijdens babyshowers en dergelijke pas ik op de hond en zo.