bridgetF schreef:bridgetF schreef:Of naar je baas die zit te zeuren, zeg je toch ook niet, wat ben je een vreselijke kloo... #**&%$& piep. Dan ga je dat ook uit de weg ter wille ter behoud van je baan of draai je er ook om heen om het subtiel te brengen. Maar kun je dat? Tegen je baas eerlijk zeggen dat het een ongelooflijke zeikerd eerste klas is voor dit ongelooflijk onderbetaalde K#t baantje. Het niet zeggen .. is dan toch ook niet eerlijk? Want je draait er dan om heen ipv te zeggen waar het om staat. Er om heen draaien is ook niet eerlijk.
Ik begrijp dat ongevraagd je mening geven wat anders in dan open en eerlijk zijn, maar wat als die zelfde baas je vraagt tijdens een functioneringsgesprek van of je het hier wel naar je zin hebt?
Wat zeg je dan? Eerlijk dat je het een stomme k#t baan vind? Baantjes liggen niet voor het oprapen, zou je dat risico nemen door eerlijk te zeggen dat je het een K#t baan vind.
Wat denk je van: ik vind het werk niet leuk en ik vind het lastig met u samenwerken.
Dan ben je eerlijk maar wel beleefd.
Je wordt toch wel een eenzame kluizenaar als je altijd op bovenstaande manier zou communiceren. Een verbitterd, arrogant persoon die uiteindelijk niemand om zich heen houdt.
Ik zou voor zo iemand ook per direct omlopen en absoluut geen zin hebben in een gesprek.
Ik vind dat respectloos. Je kunt prima de waarheid vertellen en nergens omheen draaien, zonder dat je iemand beledigt.