Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lienie_F schreef:Heey, kunnen jullie me helpen? Ik heb deze opdracht
"make a chart and a table which shows the distribution of the amount of hours that the selected group of students work, divided into male and female students"
De chart is geen probleem, maar wat ik ook probeer, de tabel blijft een meter lang. En dat lijkt me niet te kloppen.
Het is in een opdrachtenserie over T-tests, maar ik weet niet of je die hiervoor nodig hebt
) Lienie_F schreef:Heey, kunnen jullie me helpen? Ik heb deze opdracht
"make a chart and a table which shows the distribution of the amount of hours that the selected group of students work, divided into male and female students"
De chart is geen probleem, maar wat ik ook probeer, de tabel blijft een meter lang. En dat lijkt me niet te kloppen.
Het is in een opdrachtenserie over T-tests, maar ik weet niet of je die hiervoor nodig hebt
Josien_ schreef:Ik snapte er ook nooit zo veel van maar sinds ik dat boek heb gebruikt heb ik niet meer lager dan een 7 gehaald en bij mijn beide thesissen eigenlijk weinig opmerkingen erover gehad.
Gewoon een kwestie van de juiste methode opzoeken en letterlijk stap voor stap alles nadoen.
Marjoow schreef:Josien_ schreef:Ik snapte er ook nooit zo veel van maar sinds ik dat boek heb gebruikt heb ik niet meer lager dan een 7 gehaald en bij mijn beide thesissen eigenlijk weinig opmerkingen erover gehad.
Gewoon een kwestie van de juiste methode opzoeken en letterlijk stap voor stap alles nadoen.
Ik heb helaas geen 60 euro liggen voor een boek... Ik sla hem even op, misschien dat ik mijn ouders zo ver kan krijgen dat zij hem kopen
Lienie_F schreef:Ik heb net een two way ANOVA tabel gemaakt en krijg vervolgens de volgende vraag:
Mention the assumption of the statistical model regarding the variances (σ_i^2)
Iemand een idee wat ik met variantie moet/kan?
De vorige keer bij de Ttest moest ik een Levene's test doen, maar dat kan niet bij een two-way ANOVA toch?

daydream schreef:Ik denk dat je te veel categorieen hebt met een te kleine waarde.. dit moet je even nakijken en indien het zo is moet je opties of groepen samenvoegen. voor de rest kan dit prima met een chisquare. Ik kan nu niet voor je in mijn boeken duiken de komende tijd (om je een hint te geven) want ik ben a) niet thuis de komende dagen en b) op dit moment bezig met kwalitatief onderzoek dus even uit het kwantitatieve.
Over een paar dagen kan ik in het boek van de vocht kijken, maar dat is heel erg makkelijk te begrijpen en lost dit gewoon voor je op, dus ik zou gewoon naar de bieb gaan en zelf in dat boek lezen over de chisquare (3 blz ofzo) en probleem opgelost. Zo moeilijk is dat niet. Alleen even onthouden dat de 0-hypothese bij de chisquare precies andersom is dan de meeste testen.
En het is niet de bedoeling dat we hier je huiswerk VOOR je doen .. Succes.
Je moet dit makkelijk zelf kunnen. En anders zou ik het aan een leraar vragen. Het is echt te doen!