Aanrijding scooter en auto, ik aansprakelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 10:28

farahdiba46 schreef:
Het hele verhaal dat hij achteruit de oprit afreed en jou niet zag, staat hier imo los van. Jij misschien daardoor boos en daarna plakken, hij misschien daardoor weer boos en remmen en achteruit?

Imo juist niet. Omdat hij zo de weg voor mij op reed zat ik er dicht achter en was ik niet bewust aan het plakken. Staat er dus helemaal niet los van.

Vandaag hebben we de rekening gekregen en die gaat gelijk door naar meneer. Is wel een heel stuk hoger dan ik (en hij denk ik ook) had verwacht. Dus wie weet gaat het alsnog via de verzekering, maar dat is aan hem. Als het maar betaald wordt.

Mioux

Re: Aanrijding scooter en auto, ik aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:03

Mag ik brutaal vragen hoe hoog de schade nu bedraagt?

Zou hem zeker een maximale termijn geven voor betalen en anders alsnog via verzekering doen...helaas beloven sommige teEbetalen en zie je vervolgens maanden niks bij wijze van

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:07

Mioux schreef:
Mag ik brutaal vragen hoe hoog de schade nu bedraagt?

Zou hem zeker een maximale termijn geven voor betalen en anders alsnog via verzekering doen...helaas beloven sommige teEbetalen en zie je vervolgens maanden niks bij wijze van

De schade is €303. Als ie niet binnen een bepaald termijn betaald, gaat het als het aan mij ligt ook zeker via de verzekering! Wat is een geschikt termijn om hem de tijd te geven om te betalen?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:12

Zelfde termijn aanhouden die een verzekering ook probeert aan te houden. Je hebt neem ik aan je scooter nodig voor school/werk whatever. Dus even informeren bij je verzekering wat voor termijn hun zoveel mogelijk proberen na te streven (want soms duurt het bij een verzekering langer als er bv tegenstrijdige verhalen zijn), je hebt toch wel alvast je verzekering ingelicht hoop ik, en dan dat termijn aanhouden.
Het is gelukkig een bescheiden bedrag, daar mag die man zich al voor in de handjes knijpen.

Dat klinkt als een harde opstelling; termijn van verzekering aanhouden, maar jij zit nu zonder vervoer buiten je schuld dus het moet asap klaar zijn.
En anders alsnog gewoon via de verzekering en dan betaalt hij het zelf later maar aan zijn verzekering terug als hij zn no-claim niet kwijt wil.

Niet zijn no-claim jouw probleem maken. En heb een van je ouders erbij als je het termijn doorgeeft. Als hij je probeert te overbluffen, kan die het direct van je overnemen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-10-15 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:14

Ik vind het nog mee vallen kwa bedrag en daarom zou ik hem twee weken geven ...Is tenslotte niet boven 750 dus zou twee weken genoeg moeten zijn althans zo zou ik denken,en als hij dan niet in dat termijn betaald je t via verzekering g laat doen plus schade vergoeding ivm vervangend vervoer zoiets ?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:16

2 weken vind ik idd ook een goede termijn om door te geven. Is het mooi snel afgehandeld.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:19

Ik zou twee weken stellen, binnenkort worden alle salarissen weer gestort en moet er dus geld binnenkomen om jou te betalen.

Het bedrag is niet dermate hoog dat hij daar stijl achterover van zal vallen, paar uur arbeidsloon en je zit zo aan dit bedrag.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:28

Wanneer hij laks is en hij zn schadeformulier etc niet inlevert kan het een behoorlijke tijd gaan duren. Heb deze ervaring zelf meegemaakt :+

Zo vreemd is het niet om het zonder verzekering te regelen, zeker niet bij zo'n laag bedrag.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:30

Ik zou zeggen voor 1 november, anders wordt het een verzekeringskwestie.

Dit bedrag is inderdaad van zo'n kleine hoogte dat zelf betalen goedkoper is dan via de verzekering.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:32

ingvdh schreef:
Ik zou twee weken stellen, binnenkort worden alle salarissen weer gestort en moet er dus geld binnenkomen om jou te betalen.

Meestal eerste week of laatste week in de maand dus vind ik die twee weken lang zat

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 11:33

Okee twee weken dus.

Alles gaat via mijn ouders, voornamelijk mijn vader, en die is hier nogal makkelijk mee. Ik ga er wel druk achter zetten en zeggen dat dit binnen 2 weken betaald moet worden. Had het ook graag zelf geregeld, maar meneer wilde alleen via mijn ouders onderhandelen.
Is ook inderdaad niet een mega hoog bedrag, maar hoorde meneer al zeggen daar 'met 100 euro zal het wel gefixt zijn', dus vandaar.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:35

Dat zeggen ze altijd, lager als dat het kost. Helaas al vaak ongelukken door een ander gehad. 1 meneer zei dat t 500 koste bij mij,was uiteindelijk rond 1200...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:36

Hij heeft toch niet te zeggen met wie hij onderhandeld? k ben even oud als jou en als ik met mijn auto een ongeval krijg kan de andere toch niet gaan eisen dat het via mijn ouders gaat? --'

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:33

lijkt me een irritant ventje die denkt dat tie alles kan maken.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:12

Mioux schreef:
Dat zeggen ze altijd, lager als dat het kost. Helaas al vaak ongelukken door een ander gehad. 1 meneer zei dat t 500 koste bij mij,was uiteindelijk rond 1200...

Ik heb dit ook gehad, een man was achteruit tegen mijn geparkeerde auto gereden. Wilde mij wel ter plekke 500 euro geven als ik niet de verzekering zou inschakelen, zoveel was volgens hem mijn auto nog waard. Uiteindelijk nog 1000 euro via de verzekering gekregen (was economisch total loss). Klinkt inderdaad alsof deze man nog lastig kan gaan doen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:59

Of het is een man die gewoon geen enkel idee heeft wat een scooter en de daarbij horende schade kost. Veel mensen beseffen dat helemaal niet. Zelf heb ik een Vespa. Mensen schrikken zich rot als ze horen wat die nieuw heeft gekost. Een nieuw windscherm kost bijvoorbeeld €185,- mensen denken dat die max €50 kost.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:45

Heb je al wat van hem gehoord?

Waarom ben je ermee accoord gegaan dat het via je ouders gaat? En waarom gaan je ouders daarmee accoord? Je bent 18 hoor, kom op.
Bel hem gewoon en deel hem mede wat de schade is en dat hij 2 weken heeft (zou persoonlijk een week ook lang genoeg vinden maar oke), daar heeft hij het maar mee te doen.
Kom nou zeg, hij rijd jou van de scooter en dan ook nog eisen dat hij de schade afhandelt met je ouders... |o

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:15

En, is het goed afgehandeld?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:36

Ja ben ook wel benieuwd

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 18:35

Helemaal geregeld, uiteindelijk toch via de verzekering !

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 18:46

ja, denk dat hij hoopte er goedkoop mee weg te komen.

ondertussen jouw langer zonder brommer laten zitten :(
wel fijn het is klaar zo :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:55

fijn dat het afgehandeld is.