Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Re: Waar haal je tijd vandaan? (Te?) Veel op een dag doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:51

Winkelen doe ik op zaterdag of zondag net wat uit komt(trouwens dan doe ik ook mijn gewone boodschappen)
Kapper ben ik al bijna een jaar niet geweest, nou is stalgenootje kapster dus die doet het toevallig van de week bijpunten :+

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:52

Winkelen inderdaad meest online of zeldzame keer op zaterdag en 1x per hj naar de kapper. Gelukkig lang haar dus ietsje langer of minder lang geen probleem ;-)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:54

Ik ben op het moment ook wat leeg.

Ik sta 6:45 uur op, laat de honden uit en ga om 7:40u richting werk waar ik om 8:30u aan kom.
Daar is het altijd bizar druk met allerlei deadlines. Niet naar huis voor je die haalt.
Officieel ben ik 17:00u klaar, meestal ga ik pas 18:00u naar huis.
Dan ben ik 19:00u thuis, honden uitlaten, koken, eten.
Rond 20:30u ga ik vaak met de honden om en om sporten, ongeveer 40 minuten per hond.

Dan is het al gauw 22:30u en ruim ik de troep op uit de keuken, hang de was op e.d.
Daarna met vriendje slapen om 23:30u.

En elke dag gaat hetzelfde.

In het weekend ben ik wel vrij. Maar ik ben dan ook wel echt kapot.

Ik ben wel eerder druk geweest maar heb het nooit zo ervaren als nu.
Het is mijn werk waar ik veel last van heb. Eerder werkte ik in een winkel en dan kon je me 12 uur lang neer zetten en had ik nergens last van. 9 tot 10 uur per dag stressen is te veel.
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 14-10-15 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:59

Flauw antwoord misschien.. Maar naar Australië verhuizen. Ben daar nu voor een paar maanden, men maakt zich hier niet zo druk en de gehele sfeer is een stuk relaxter. Kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen! We willen altijd zoveel mogelijk doen en alles mee maken, liefst in zo kort mogelijke tijd. Dat houdt een keer op..

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:02

Ik ken je gedoe..

Ik sta maandag t/m vrijdag om 05:15 op, ga douchen(tenzij ik 's avonds gedoucht heb) dan de hond uitlaten, even wat eten en dan moet ik richting school reizen. Dan ben ik om 17:45 weer thuis van school ( woensdag pas kwart voor 7) en dan ga ik eten en weer de hond uitlaten.
Daarna moet ik nog huiswerk maken, naar mijn paard ( 4 keer per week), mijn vriend wil ook nog weleens aandacht haha en dan nog tijd zoeken om te ontspannen..

Op zaterdag en zondag werk ik de hele dag en zaterdag ben ik 7 uur thuis, 's zondags 6 uur.
In het weekend wil ik graag naar vrienden, maar dan moet ik ook de hond uitlaten, overig huiswerk maken, kamer opruimen e.d. moet ook gebeuren..

Druk druk...
Meestal red ik het niet om alles te doen en dan moet ik mijn prioriteiten stellen.
Ik ben altijd moe en heel vaak ziek dus dat werkt ook erg tegen, maar ben benieuwd naar de tips van anderen. Ik weet het namelijk ook af en toe niet meer. :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:05

Fenny schreef:
Flauw antwoord misschien.. Maar naar Australië verhuizen. Ben daar nu voor een paar maanden, men maakt zich hier niet zo druk en de gehele sfeer is een stuk relaxter. Kunnen we in Nederland een voorbeeld aan nemen! We willen altijd zoveel mogelijk doen en alles mee maken, liefst in zo kort mogelijke tijd. Dat houdt een keer op..

Nou idd!! Een van de redenen waarom wij dit willen gaan doen. Helaas is het verkrijgen van een visum niet zo eenvoudig.

Zie ook veel mensen die 3-4 dagen werken en dan lange dagen maken. DAT lijkt me ideaal zeg!! Helaas is het bij ons pertinent niet toegestaan minder dan 5 dagen te werken :(

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:35

Ik heb helemaal aan het begin gereageerd, maar was het topic even kwijt. Heb even bijgelezen bij iedereen en het doet best goed om te zien wat anderen zoal tegen komen in hun dagelijks leven. En wat jullie doen om een beetje tijd te hebben.

Ik werk zoals al eerder gezegd 32u per week op kantoor en heb inderdaad ook een ritme waar ik me aan moet houden wil ik alles redden. Gelukkig heb ik de mazzel met een vriend die ook mee helpt in het huis en met eten koken. Ook staat mijn paard op pension, maar wel alles zelf doen (voeren, buitenzetten, e.d.) dat hebben we met de pensioners onder elkaar verdeeld waardoor we niet alles zelf moeten doen.

Tijd maken door nee te zeggen vind ik best moeilijk (iets met perfectionisme en mensen niet teleur willen stellen)

Mijn schema dagelijks

6.30u opstaan, hardlopen
7.00u douchen ontbijten
7.30u paarden voeren op maandag/naar mijn werk rijden
8.15u naar mijn werk rijden op maandag
8.30u of 9u werken
17.00u (maar vaak later) klaar met werken
17.30u thuis, opruimen als vriendlief aan het koken is of koken
18.00u aan tafel
18.30u afwassen, keuken opruimen
19.00u paard (mesten, rijden, longeren, hooibalen sjouwen e.d.) of trainingspaardje
21.00u hooien (laatste voerbeurt op stal, hooi geven, mest uit de stallen halen, dekens op, etc)
22.00u thuis, douchen, slapen

Ik probeer er wel altijd een punt van te maken om thuis te eten samen met mijn vriend anders leven we helemaal langs elkaar heen.
Vaak heb ik 's avonds nog vergaderingen van de stichting waar ik in het bestuur zit, heb ik EHBOles, geef ik EHBOles en wil ik ook nog wel eens iets als een sociaal leven...

Mijn weeklijst is alsvolgt;

Maandag Paarden voeren, Paard (vrije dag), Werken, Trainingspaard/EHBOles geven
Dinsdag Hardlopen, Werken en Sporten
Woensdag Hardlopen, Werken en Paard + Hooien/ vergadering 1x per maand
Donderdag Hardlopen, Werken en Paard + Hooien/ EHBOles
Vrijdag Paarden voeren, buitenzetten, weiland schoonmaken, traningspaard, sportschool, 1x per 2 weken dressuurles, EHBOles geven, administratie voor mijn moeders bedrijf
Zaterdag Boodschappen, Trainingspaard, Paarden binnenhalen en voeren, Paard
Zondag Sportschool, Paard en Paarden voeren

En tussendoor 's avonds wil ik nog de wereld verbeteren door mensen te reanimeren in een burgerreanimatieteam. Dat betekend dat ik ook zo weggeroepen kan worden in alles wat ik doe als er bij mij in het dorp een reanimatie gemeld wordt.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 11:52

Bij mijn vorige afdeling was de teammanager altijd blij met paardenmeiden.
Zijn van die doorzetters. Als je de schema's hoort van die meiden; petje af. *\o/* (waardering!!)

Bij deze wil ik graag het compliment delen. _/-\o_

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:53

Laten we dan maar vooropstellen:
Paardenmeiden weten wel van aanpakken *\o/* *\o/*

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 11:57

Ja he! ~~}> Gas op die lolly. *D

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:01

Hahahahaah zeker weten, lekker doorpakken!!! ~~}>

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:04

Lastig hoor, tijd verdelen! Ik ken het probleem...

Grappig wel om te zien hoe iedereen zijn tijd anders indeelt en iedereen op een andere manier 'druk' is.

Ik studeer aan 2 hbo's (één in de avonduren, één in de weekenden), ik heb twee paarden waarvan ik één actief dressuurwedstrijden mee rijdt (en wij hebben de paarden aan huis, ik doe alles zelf), ik heb een voltijdbaan (40+ uren), ik geef nog 6 uur privélessen in de week, doe af en toe vrijwilligerswerk voor onze vereniging (coördinatie van vrijwilligers voor concoursen), heb een vriend, een soort van sociaal leven en af en toe word ik inderdaad gillend gek. Ik stond niet voor niets in de BIT met een artikel over werk, school en paard-verdeling. :D

Ik ben er niet altijd trots op, soms wordt het me te veel, maar ach...

Toch zou een dag van 48 uur me beter passen! :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:18

Hier wordt het me ook regelmatig teveel, maar dankzij dit topic wel heel knulilg een lijstje gemaakt met wat ik dagelijks moet / kan doen, daar staat dus bijv. ook stofzuigen op, want dat schiet er regelmatig bij in door drukte...
denk dat ik thuis maar een memobord op ga hangen met klusjes / taken... mn vriend ziet en doet wel eens wat, maar niet echt structureel, en het zou juist zo fijn zijn om structuur te hebben...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:24

Wat mij opvalt in dit topic is dat mensen hun drukke leven vertellen maar onder dat drukke leven ook hun hobby's en sporten verstaan (paarden/sportschool etc). Dat zijn juist de dingen om bij te ontspannen, waarom dat meenemen als druk bestaan? Als je dat als druk beschouwt doe je imo iets niet goed.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:30

Ik heb een druk leven maar als ik in de auto stap naar stal is het echt een moment om te ontspannen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:33

Tuurlijk zijn de paarden een plek om bij te ontspannen... maar ik móet er wel degelijk heen gaan, want anders wordt de stal niet gemest en krijgen ze geen eten. Het is dus wel degelijk iets wat op vaste dagen in mijn rooster gepast moet worden. Dus ja, dat zet ik er ook in, want dat kost me wel een paar uur tijd op de dagen dat ik ga.

Betekent niet dat ik er niet van geniet ofzo... maar ik geniet ook van mijn stage, vind ik ook leuk... leuk vinden =/= druk zijn, denk ik toch?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 12:36

Daar heb je een punt. Ik kom altijd wel blij thuis als ik lekker heb gereden of lekker bij mijn paardje ben geweest. En ik zie dat echt als een voorrecht hoor. Ben er heel erg blij mee.

Maar als de wekker weer vroeg gaat heb je soms niet zo veel energie omdat er simpelweg tijd te kort is geweest waardoor je te laat naar bed bent gegaan. :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:36

Klopt. Paarden/sporten zijn pure ontspanning maar het kost je ook energie en dat is meer het gevoel dat je het druk heb.
Het zijn toch een soort van verplichtingen.(zeker de zorg van paarden)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:45

Sporten vind ik echt geen ontspanning. Ik heb er echt een hekel aan! Maar zou me graag wat fitter voelen en makkelijker bewegen dus dan 'moet' ik wel anders lukt me dat nooit... De paarden is inderdaad wel ontspannen, maar inderdaad wat Roos zegt, het moet wel echt, als ik niet ga heeft ze de volgende dag geen eten! Uitmesten wordt gelukkig gedaan waar ik sta, en als ik echt echt eens niet kan kan ik wel een stalgenootje regelen, maar toch, het is niet vrijblijvend.
Weet je wat het is... ik zou graag gewoon minder werken voor hetzelfde salaris, dan had ik dat probleem niet :Y)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:05

Over sporten zelf wil ik helemaal niet praten. 8)7 Echt noodzakelijk kwaad.
Ik probeer het positief te bekijken hoor. Maar niet voor de lol. :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:47

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:20

Hahahaha beste tip!

Glas Chardonnay

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:32

shoppen vind ik vreselijk, ik koop alles online, tot mijn boodschappen aan toe, lang leve AH-to-go

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:40

ik koop ook alles online, alleen boodschappen doe ik nog in de winkel, maar ik ben aan het kijken of dit ook een optie is online

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:44

:')

Ik hou juist van lekker door de stad lopen. Als ik wil relaxen ga ik een uurtje (of beter nog een hele middag) de stad in. Gewoon lopen. Koffie drinken. Leuke winkels in. Nog een koffie drinken. Lekkere hapjes kopen. Geen telefoon, geen tijd in de gaten houden, gewoon opgaan in de stad en mensenmassa. HEERLIJK. :D :D