Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:53

Mars schreef:
Zoals ik t nu begrijp willen TS & vriendin graag samenwonen maar is dit financieel moeilijk. Om die reden is afgesproken zoveel mogelijk te sparen om evt een (huur)huisje te realiseren. In die zin kan ik wel begrijpen dat vriendin zegt 'goh, we hadden om die en die reden een afspraak en is die Apple Watch nu echt zo belangrijk om daarvan af te wijken'.

Een compromis zou kunnen zijn dat TS niet nu die apple watch koopt maar het in gedeeltes bij elkaar spaart in een apart potje. Evt met hulp van cadeaubonnen voor sint/kerst/verjaardag of iets dergelijks. Dan blijft er toch wat ruimte om te sparen maandelijks en komt die watch vanzelf in zicht.

100% mee eens. :j

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:54

Het zijn inderdaad aannames die gedaan worden op de dingen die we hier vertellen. Wat logisch is natuurlijk, dat is het 'vervelende' van bokt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:55

Ricie schreef:
Echt serieus, wat een reactie's.....Denk dat ik mijn eigen topic maar niet meer ga volgen.

Jullie willen zelf een discussie tussen jullie beide uitvechten op een forum. Dan kun je verwachten dat er mensen wat van zeggen.

Ik vind het kinderlijk en helemaal gezien het discussiepunt. Praat met elkaar ipv een topic op bokt aan te maken. Zelfs hier reageren jullie onafhankelijk van elkaar.

Daarnaast vind ik dat je zo'n ding niet in het verkeer moet gebruiken. Er gebeuren genoeg ongelukken waar telefoons een grote rol spelen. 'Even' een berichtje bekijken kan grote gevolgen hebben dus alleen daarom zou ik het al niet doen.
Heb verschillende voorbeelden waarbij het serieus mis gegaan door 'even' een berichtje kijken, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:56

jolmer20 schreef:
Het zijn inderdaad aannames die gedaan worden op de dingen die we hier vertellen. Wat logisch is natuurlijk, dat is het 'vervelende' van bokt.

Misschien moet je zo'n kwestie dan niet op bokt zetten? :)
Logisch dat er aannames worden gedaan op basis van wat je op internet gooit.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:57

jolmer20 schreef:

Daar vraag je dan toch zelf om?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:57

jolmer20 schreef:

tip; houd discussies van relaties dan binnen de relatie ipv ze op bokt uit te vechten. Anders kan je het net zo goed op facebook vragen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:58

_sharonnn schreef:
jolmer20 schreef:

Misschien moet je zo'n kwestie dan niet op bokt zetten? :)
Logisch dat er aannames worden gedaan op basis van wat je op internet gooit.

Het was ook niet de bedoeling dat het zo zou escaleren :')
Het was gewoon de bedoeling om meningen te verzamelen.

Collie2008

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:59

het is toch niet geëscaleerd?

Neverland

Als hij zou willen sparen dan deed hij het wel.
Ik persoonlijk had het niet gekocht. Het werk gaat toch ook prima zo? Ik denk dat jullie het met elkaar moeten bespreken ipv met bokt. Hier schiet je toch niks mee op. Krijg je alleen meer 'ruzie' van. :+

Bhodi

Collie2008 schreef:

Inderdaad

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:00

Hoe lang zijn jullie samen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:01

_sharonnn schreef:
Collie2008 schreef:

Inderdaad

:') Als dit al escalatie zou zijn......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:01

Dat is niet zozeer het vervelende van Bokt, maar het vervelende van een gesprek dat plaatsvindt op een beeldscherm in plaats van IRL. :)

Sommige mensen reageren gewoon heel plat op wat er staat en de anderen die denken door met eigen invullingen die je er zelf niet aan gaf en anderen stellen eerst vragen.

Nouja... zo gaat het IRL ook. :')

Ik denk dat er genoeg meningen bij zitten waar je wel wat mee kan, naast de meningen natuurlijk waar je niets mee kan. De kunst is natuurlijk wel om niet te fel te reageren op meningen die haaks op de jouwe staan of die wat persoonlijk getint zijn.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:02

Gentlegiant schreef:
Hoe lang zijn jullie samen?

2 jaar.

En ik bedoel escaleren in de zin van dat er niet gereageerd wordt op de manier die mij vriend verwacht (denk ik) zou hebben.

Hij had meer voordelen/nadelen van de apple watch verwacht en niet zoveel reacties over dat hij het maar beter niet hier neer kan zetten en dat hij zielig is of dat ik gemeen en dergelijke.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:03

_sharonnn schreef:
Mars schreef:
Zoals ik t nu begrijp willen TS & vriendin graag samenwonen maar is dit financieel moeilijk. Om die reden is afgesproken zoveel mogelijk te sparen om evt een (huur)huisje te realiseren. In die zin kan ik wel begrijpen dat vriendin zegt 'goh, we hadden om die en die reden een afspraak en is die Apple Watch nu echt zo belangrijk om daarvan af te wijken'.

Een compromis zou kunnen zijn dat TS niet nu die apple watch koopt maar het in gedeeltes bij elkaar spaart in een apart potje. Evt met hulp van cadeaubonnen voor sint/kerst/verjaardag of iets dergelijks. Dan blijft er toch wat ruimte om te sparen maandelijks en komt die watch vanzelf in zicht.

Maar hij wil dat ding graag hebben, voor z'n werk/hobby. Z'n vriendin krijgt d'r hobby betaald. Mag hij dan voor z'n geld ook wel eens wat kopen?

Natuurlijk wel, maar moet dat per se nú?
Wat is er mis mee om het ding in een apart potje bij elkaar te sparen en intussen gewoon doorwerken aan het gezamelijk doel dat je hebt?

Blabla1980

dit is precies de reden waarom mijn man en ik gescheiden rekeningen hebben en 1 gezamelijke voor de vaste lasten. Ik doe wat ik wil met mijn geld en hij met dat van hem omdat we nu eenmaal aan andere dingen ons geld kwijt willen. Zou toch te gek zijn voor woorden dat je alles met je wederhelft moet beslissen!

EN ja ik snap dat grote uitgaves iets anders zijn, maar dan denk ik aan auto's paarden..dat soort zaken, niet aan dingen als een apple watch...ik zeg kopen! want straks komen er kinderen en dan hou je geen geld meer over voor dat soort dingen ;) geintje!

Gentlegiant

Hij vraagt toch niet om voor of nadelen van de Apple watch?!?!
Dan is z'n hele opbouw van z'n topic verkeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:04

Gentlegiant schreef:
Hij vraagt toch niet om voor of nadelen van de Apple watch?!?!
Dan is z'n hele opbouw van z'n topic verkeerd

Ik dacht al dat ik gek werd :')

Vraag dan naar voordelen/nadelen van een apple watch.. Begin dan niet in de titel al met 'vriendin oneens'.

Luxe van paarden of niet (hier geen paard meer nml); hier worden dergelijke aanschaffen ook normaal overlegd. En dan wonen we gewoon samen, hebben we allebei onze eigen rekening maar 450 euro voor een apple watch zou er hier ook niet ingaan zonder even te overleggen met elkaar. Zonder bokt. In persoon, dus niet via forum, facebook of whatsapp.. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-15 15:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:06

Maar TS en Jolmer... Wat denken jullie precies te bereiken met een spaarrekening om op jezelf te gaan? Hoeveel willen jullie op zo'n rekening bij elkaar sparen? Is het niet een beetje de omgekeerde wereld dat je al praat over samenwonen, zonder dat er een stabiele basis voor is (vast inkomen)?

Een eigen huishouden runnen is echt heel erg duur. Zoals hier al gezegd wordt: €1000,- vaste lasten minimaal en dan heb je vaak nog niet eens alle boodschappen gedekt. Hoe gaan jullie dat bekostigen van een spaarrekening? Hoe lang denken jullie te kunnen teren op spaargeld?

Ik denk dat het zaak is om eerst beiden een vaste baan te vinden zodat jullie werkelijk kunnen sparen (en een Apple Watch kunnen kopen). Pas dan kunnen jullie gaan denken aan een plekje voor jullie samen.

Maar goed, dat is mijn mening.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:07

Mars schreef:
_sharonnn schreef:

Maar hij wil dat ding graag hebben, voor z'n werk/hobby. Z'n vriendin krijgt d'r hobby betaald. Mag hij dan voor z'n geld ook wel eens wat kopen?

Wat is er mis mee om het ding in een apart potje bij elkaar te sparen en intussen gewoon doorwerken aan het gezamelijk doel dat je hebt?/////

Wat is er mis mee om nog een maand extra door te sparen?
(Misschien volgende keer m'n hele bericht quoten? Je hebt m'n argumenten weggelaten, zo lijkt m'n standpunt nogal zwak ;) )

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:07

Mars schreef:
_sharonnn"
[quote="Mars schreef:

Wat is er mis mee om het ding in een apart potje bij elkaar te sparen en intussen gewoon doorwerken aan het gezamelijk doel dat je hebt?[/quote]

Dit is dus mijn idee.
Ik vind het echt niet erg als hij iets wil kopen voor zichzelf,
vind het ook heel erg dat er mensen zijn die hem sterkte wensen en zeggen dat ik hem niks gun.
Dat is echt absoluut niet zo. Het is meer dat ik het een grote uitgave vind ik 1 keer, ik zou het fijner vinden als hij het grotere bedrag opsplitst in onze spaardoelen.

Hij vraagt inderdaad niet om de voor/nadelen van een apple watch, dat zie ik ook wel. Maar hij vraagt ook niet om medelijden oid. En ook dat krijgt hij.
Ik denk dat hij gewoon andere reacties verwacht had.

Bhodi

Re: Aanschaf Apple Watch, vriendin oneens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:09

Maar jij hóéft ook geen grote uitgaven te doen als jouw hobby betaald wordt..

jolmer20

Kayleigh_ schreef:
Maar TS en Jolmer... Wat denken jullie precies te bereiken met een spaarrekening om op jezelf te gaan? Hoeveel willen jullie op zo'n rekening bij elkaar sparen? Is het niet een beetje de omgekeerde wereld dat je al praat over samenwonen, zonder dat er een stabiele basis voor is (vast inkomen)?

Een eigen huishouden runnen is echt heel erg duur. Zoals hier al gezegd wordt: €1000,- vaste lasten minimaal en dan heb je vaak nog niet eens alle boodschappen gedekt. Hoe gaan jullie dat bekostigen van een spaarrekening? Hoe lang denken jullie te kunnen teren op spaargeld?

Ik denk dat het zaak is om eerst beiden een vaste baan te vinden zodat jullie werkelijk kunnen sparen (en een Apple Watch kunnen kopen). Pas dan kunnen jullie gaan denken aan een plekje voor jullie samen.

Maar goed, dat is mijn mening.

Dat snap ik best, het is ook enorm duur. Het samenwonen bedoel ik dan, we weten dat dat veel kost. Het is ook niet een rekening om een huis te willen bekostigen ofzo, want dat ligt weer heel anders(meeverhuizen met ouders e.d.) Maar gewoon een rekening voor ons, voor later.
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 08-10-15 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Dan had hij die afspraak niet moeten maken met z'n vriendin.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:11

Niemand heeft medelijden?
Althans niet hoe ik vind dat iemand medelijden toont

Ik vind dat jullie beide erg onvolwassen zijn om het überhaupt op bokt neer te zetten
Als je nu al "gezeur" hebt om n Apple watch van nog geen 500€ hoe moet dat dan later als jullie volwassen zijn

Jullie gaan vast niet binnen nu en n half jaar samen wonen
Dus als hij nu t geld heeft en dat ding koopt ben jij d'r vanaf
Of dat hij nu 250€ apart zet en 250€ in n potje doet
En volgende maand t zelfde doet en dat ding koopt
Staat eveneens 500€ apart
D'r vanuit gaande dat d'r verder alles betaalt is

Als jij zo volwassen bent zoals je nu reageerd waarom ga je dan niet lekker zelf je hobby bekostigen ipv je ouders hier voor te laten opdraaien
Je weet toch beter dan je vriend hoe je met geld on moet gaan als ik t goed begrijp