Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:50

Heb mijn account gewist voor zover dat mogelijk is.

Kreeg berichten van facebook over mogelijke interesses welke meer dan verontrustende data mining bewees.

De koppeling van email e.a. met facebook is héél eng en de bescherming van jouw data, privacy is volstrekt afwezig.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 16:10

Ik heb zelf nog wel Facebook. Maar als ik er zo over nadenk zit ik er wel erg veel op. Misschien
dat ik de Facebook app verwijderd van mijn telefoon en dat ik alleen op de computer kijk. Even
kijken hoe dat bevalt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:54

Huertecilla schreef:
Heb mijn account gewist voor zover dat mogelijk is.

Kreeg berichten van facebook over mogelijke interesses welke meer dan verontrustende data mining bewees.

De koppeling van email e.a. met facebook is héél eng en de bescherming van jouw data, privacy is volstrekt afwezig.

Daar maak ik me dus helemaal niet druk om.
Privacy vind ik iets van in persoon, niet op internet.
Data, dat is hoe ik gelezen wordt door computers. Daar heb ik geen last van. Ze doen maar. Reclames doen me niks, ik kan toch niks kopen dus ze vuren maar af waar ze zin in hebben.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 23:04

Nu voorgoed weg er was iemand vandaag die me via fb wilde spreken.
Ik tikte in zij reageert vervolgens niet eens ja daag ben gekke henkie niet zeg dan wat er is zo irritant ik zei tegen het thuisfront mocht je der zien zeg maar dat ze maar aan huis komt move met fb.
Kan het nu echt goed missen hoor vond het echt niks meer aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:54

Mbt het ´weg maken´ van Facebook is de weg niet zonder valkuilen.
Facebook heeft álles ingericht om zoveel mogelijk wegen voor automatisch inloggen open te houden.
Die moet je allemaal afsluiten om automatisch reactiveren van de account te voorkomen.

Binnen (theoretsisch) 14 dagen inloggen reactiveert nl. de account.

Ik ben inmiddels een half jaar bezig om alle achterdeuren af te sluiten. Heb inmiddels alle vrienden handmatig ontvriend met alle sociale valkuilen van dien.
Hetzelfde geldt voor de informatie op jouw account waar je zelf bij kan. Wis zelf handmatig zoveel mogelijk van de account voor je op de delete optie klikt.

Let ook goed op; deactiveren is niet hetzelfde als deleten.

Verder is het inmiddels door steekproeven door het privacy insituut dat NIET alle data welke gewist zoú moeten worden ook daadwerkelijk gewist wórdt uit de archieven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:16

Huertecilla schreef:
Verder is het inmiddels door steekproeven door het privacy insituut dat NIET alle data welke gewist zoú moeten worden ook daadwerkelijk gewist wórdt uit de archieven.

Precies. daarbij hebben ik weet niet hoeveel instituten evengoed wel je gegevens.

Als je geen zin meer hebt in Facebook, om welke reden dan ook, of er niet aan wilt beginnen om welke reden dan ook, is dat prima, maar dat er ergens data van je bestaan waar sommige computers bijkunnen vindt ik persoonlijk wel het minst zorgwekkende van Facebook.

Een veel engere ontwikkeling vind ik dat mensen nu anderen (incusief dieren)in nood gaan filmen om op FB te delen ipv ze te helpen... om likes te krijgen notabene.
Dat er heksenjachten en rellen worden opgezet via fotos met summiere vaak niet eens kloppende info.
Dat dingen voor waar worden aangenomen, "wat het staat op Facebook"
Dat er mensen in de stresss raken als ze minder likes krijgen dan verwacht of dan hun rivaal.
Dat ze openbaar ruzies gaan zitten uitvechten of pesten via comments.
En zo kan ik wel een lijst van bezwaren maken die er aan kleven.
Maar goed, die dingen heb je dus in de hand als beheerder van je pagina en hoe je zelf reageert.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:33

Lusitana schreef:
Huertecilla schreef:

Precies. daarbij hebben ik weet niet hoeveel instituten evengoed wel je gegevens.

Als je geen zin meer hebt in Facebook, om welke reden dan ook, of er niet aan wilt beginnen om welke reden dan ook, is dat prima, maar dat er ergens data van je bestaan waar sommige computers bijkunnen vindt ik persoonlijk wel het minst zorgwekkende van Facebook.

Een veel engere ontwikkeling vind ik dat mensen nu anderen (incusief dieren)in nood gaan filmen om op FB te delen ipv ze te helpen... om likes te krijgen notabene.
Dat er heksenjachten en rellen worden opgezet via fotos met summiere vaak niet eens kloppende info.
Dat dingen voor waar worden aangenomen, "wat het staat op Facebook"
Dat er mensen in de stresss raken als ze minder likes krijgen dan verwacht of dan hun rivaal.
Dat ze openbaar ruzies gaan zitten uitvechten of pesten via comments.
En zo kan ik wel een lijst van bezwaren maken die er aan kleven.
Maar goed, die dingen heb je dus in de hand als beheerder van je pagina en hoe je zelf reageert.

Ik wil er gewoon niets meer mee te maken hebben.
Wil helemaal niets hoeven te controleren en beheren. Heb liever mijn handen vol aan écht.

Gewoon delete = geen potentieel geneuzel mbt derden/commercie/data mining én ik verlies geen tijd meer aan virtueel sociaal.

maralyn

Re: Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:43

Ik zit de laatste tijd in een soort van, ja weet niet hoe ik het moet noemen. Dat ik geen zin meer heb om ergens op te reageren.

Op FB zoek ik alleen nog maar humor.
Hier op bokt, plaats ik weinig berichten, maak zelf geen topics. En lees enkel de dingen waar ik zin in heb. Hier en daar stip ik, zonder een reactie als -ik volg- nee, ik volg gewoon en als ik zie dat het veulen (om maar een voorbeeld te noemen) geboren is, dan feliciteer ik.

Daarnaast heb ik whats app, die ik eigenlijk bijna niet gebruik. Behalve de studenten app, waar ook genoeg rotzooi wat er niet toe doet op geplaatst wordt. En heel af en toe met een aantal vriendinnen. Maar vaak ook "Wanneer zullen we afspreken?" Ipv onze hele leefsituatie te bespreken op een telefoon.

Op Facebook geniet ik gewoon enorm van de humor van RUMAG bijvoorbeeld. Of mensen die leuke dierfilmpjes plaatsen. Of bloopers.
Ik post hier en daar een x wat. En mag graag een stuk typen... Maar eigenlijk alleen met een positieve insteek.

Genoeg gezeur op de aardbol... Voel me niet behoeven om er nog 1 extra zeur er aan toe te voegen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:12

Ja inderdaad genoeg gezeur ik vond fb echt niet leuk meer ik zag ook weleens voorbij komen dat er ruzies werden uitgevochten of dat er uitgelokt werd met dreigen aan toe van zon 13 jarige puber nog wel 13 jaar en nu al zon bast nou nou nee dank je ik vind het zo wel goed genoeg alles met iedereen delen ik volg het nieuws wel.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:16

Ik ben deze week afgehaakt bij de Facebook groep van paardnatuurlijk. Voel me meer thuis op bokt dan daar. Facebook is vooral brul je mening in 140 tekens, hier wordt veel onderbouwder en respectvoller gediscussieerd.

Wellicht de eerste stap in totale opheffing van m'n Facebook.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:24

Ik haal er mijn werk vandaan van Facebook, dus ik stop niet zo maar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:42

Arabesk schreef:

:)* +:)+

Sociaal contact met échte mensen is veel bevredigender :j

GeneralFlynn

Re: Nog meer mensen die hun facebook weg hebben gedaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:51

Niet facebook verwijden Arabesk!
Dan heb ik een vriendje minder. :\

Nee zonder dollen,ik heb facebook, en ik lees veel, maar plaats vrij weinig.
Heel af en toe eens.
Vind het altijd wel leuk om te zien wat vrienden en familie doen.
Kan alleen erg slecht tegen: Goedemorgen allemaal,en: vanavond erwtensoep.
Stel dat iedereen elke ochtend: Goedemorgen, zou plaatsen.
En iedereen verteld wat ie vanavond eet..
Pfff

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:55

Tinkerloos schreef:
Niet facebook verwijden Arabesk!
Dan heb ik een vriendje minder. :\

Nee zonder dollen,ik heb facebook, en ik lees veel, maar plaats vrij weinig.
Heel af en toe eens.
Vind het altijd wel leuk om te zien wat vrienden en familie doen.
Kan alleen erg slecht tegen: Goedemorgen allemaal,en: vanavond erwtensoep.
Stel dat iedereen elke ochtend: Goedemorgen, zou plaatsen.
En iedereen verteld wat ie vanavond eet..
Pfff

Dat zijn bij mij ook de mensen die ik er vaak na 3 dagen weer af gooi :Y)
Tenzij het een familielid is. Maar daar heb je de 'Niet meer volgen' knop voor dus zie je die berichten niet meer.

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:57

Flowery schreef:
Ik heb mijn facebook helemaal opgeschoond, zodat ik alleen van mijn echte vrienden berichten zie op mijn tijdlijn :) Zelf zet ik er amper wat op, maar gebruik facebook erg vaak om 2e hands artikelen te kopen/verkopen. Dat is voor mij de enige reden om het te houden :)

voor mij dezelfde reden om facebook te hebben :) alleen moet ik wel zeggen dat de meeste mensen op die verkoop pagina's steeds minder fatsoen hebben.. geen 1 advertentie gaat bij mij zonder problemen de laatste tijd :')

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:00

Heb er wel over na gedacht toen ik een aantal jaar gestalkt/bedreigd werd via FB.
Ik zet er niet veel op, meer van die onzinplaatjes. En soms wat ik doe of zin in heb :)

Over racistische opmerkingen ga ik mij niet over uiten, maar ik kan mij in sommige reacties wel vinden moet ik heel eerlijk toegeven. Maar dat is meer persoonlijker :)

Voor de rest trek ik het me niet echt aan, ik lees meer wat anderen erop plaatsen dan dat ik zelf iets doe

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:01

Grappig om dit topic te lezen. Ik ben facebookloos maar sterk aan het twijfelen of ik het niet toch wil aanmaken. Het privacygedoe rondom facebook heeft me altijd tegengehouden maar nu ben ik van mijn middelbare school af en verwacht ik binnenkort naar de andere kant van het land te verhuizen voor mijn studie. FB lijkt me erg handig om alsnog wat mee te krijgen van de vrienden en activiteiten die ik nu achterlaat.. Aan de ene kant wil ik up to date blijven maar aan de andere kant wil ik mijn privacy beschermen.. Wat moet ik nu?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:06

Huertecilla schreef:
Arabesk schreef:

:)* +:)+

Dat kan er altijd gewoon bij, hè.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:06

Ach,privacy. .
Als je boodschappen bij AH doet en je scant je bonuspas weten ze presies waar je wat gekocht hebt.
Als je een tankstation binnen gaat sta je op camera.
Als je op Bokt iets plaatst lezen ook weet ik hoeveel mensen je bericht.
Enz enz.
Ik denk dat het met facebook wel meevalt.
Je moet gewoon wel normaal blijven nadenken met wat je allemaal openbaar wilt hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:22

Lusitana schreef:
Huertecilla schreef:

Dat kan er altijd gewoon bij, hè.

Tijd aan Facebbok is geen tijd vrij voor live, hoe je dat ook wendt of keert.

Meeste weekeindes heb ik geen tijd voor de computer.

Ok, ok, ik maak wel gebruík van Facebook in die zin dat mijn lief de sociale agenda vult met ideëen van o.a. Facebook groepen.
Blijft dat ik die agenda op papíer heb en deze tegen mijn eigen sociale agenda hou.
Zo heb ik wel baat bij live sociaal van niet de lasten van virtueel sociaal :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:28

Tinkerloos schreef:
Ach,privacy. .
Als je boodschappen bij AH doet en je scant je bonuspas weten ze presies waar je wat gekocht hebt.
Als je een tankstation binnen gaat sta je op camera.
Als je op Bokt iets plaatst lezen ook weet ik hoeveel mensen je bericht.
Enz enz.
Ik denk dat het met facebook wel meevalt.
Je moet gewoon wel normaal blijven nadenken met wat je allemaal openbaar wilt hebben.

Heb geen enkele andere pas dan bankpas en betaal ALTIJD contact.

Iedereen denkt altijd dat alles wel meevalt.
Ik heb al in 1979 erváren dat het níet meevalt. Dat zelfs de overheid, die het voorbeeld zou moeten geven, de door haarzelf opstelde regels over gegevensbescherming aan de laars lapt. Kun je op je vingers natellen dat bedrijven en andere organisaties er helemáál poep aan hebben.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:32

Huertecilla schreef:
Dat is zo.
De tijd die ik aan facebook besteed zijn de minuutjes op de bank na/tijdens de koffie.
Dan heb ik geen tijd om irl mensen te ontmoeten maar wel eventjes tijd om Facebook te checken.
De tijd op facebook gaat zo ook niet ten koste van de tijd die je in het echte leven aan iemand zou besteden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:36

Huertecilla schreef:

Meeste weekeindes heb ik geen tijd voor de computer.

Ok, ok, ik maak wel gebruík van Facebook in die zin dat mijn lief de sociale agenda vult met ideëen van o.a. Facebook groepen.
Blijft dat ik die agenda op papíer heb en deze tegen mijn eigen sociale agenda hou.
Zo heb ik wel baat bij live sociaal van niet de lasten van virtueel sociaal :D

en veel artsen juichen FB en dergelijke toe omdat zij ervaren dat mensen die chronisch ziek zijn, veel minder geisoleerd raken. Wanneer ik te moe ben om nog ergens heen te gaan, heb ik vaak wel nog wat energie om op mijn eigen bank wat te chatten.
Agenda heb ik trouwens ook nog op papier :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:51

Ayasha schreef:
en veel artsen juichen FB en dergelijke toe omdat zij ervaren dat mensen die chronisch ziek zijn, veel minder geisoleerd raken.

Rolstoelen hebben ook hun nut :j

Citaat:
Wanneer ik te moe ben om nog ergens heen te gaan, heb ik vaak wel nog wat energie om op mijn eigen bank wat te chatten.

Dan chat ik met een levend persoon, pak ik een boek, werk ik aan een boek. Heb ook maar twee fora die ik bezoek en zelden in het weekeinde; ben ik live te sociaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:01

Tinkerloos schreef:
De tijd die ik aan facebook besteed zijn de minuutjes op de bank na/tijdens de koffie.

Ok, koffie.
Ik zet espresso/cappuccino met een 45 jaar oude italiaanse stoommachine met hefboom.

Afbeelding

Dat is een heerlijk ontspannende activiteit op zich en van het resultaat wil ik zónder afleiding genieten :9

Ok ok, solciale afleiding in levende lijve uitgezonderd.
Kreeg deze een tijdje terug van mijn lief opgestuurd als ode aan onze koffie-kwalitijd* in de morgen:

Afbeelding

* heb bij haar in de keuken een gelijk masjien staan.