Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:Heb mijn account gewist voor zover dat mogelijk is.
Kreeg berichten van facebook over mogelijke interesses welke meer dan verontrustende data mining bewees.
De koppeling van email e.a. met facebook is héél eng en de bescherming van jouw data, privacy is volstrekt afwezig.
Huertecilla schreef:Verder is het inmiddels door steekproeven door het privacy insituut dat NIET alle data welke gewist zoú moeten worden ook daadwerkelijk gewist wórdt uit de archieven.
Lusitana schreef:Huertecilla schreef:Verder is het inmiddels door steekproeven door het privacy insituut dat NIET alle data welke gewist zoú moeten worden ook daadwerkelijk gewist wórdt uit de archieven.
Precies. daarbij hebben ik weet niet hoeveel instituten evengoed wel je gegevens.
Als je geen zin meer hebt in Facebook, om welke reden dan ook, of er niet aan wilt beginnen om welke reden dan ook, is dat prima, maar dat er ergens data van je bestaan waar sommige computers bijkunnen vindt ik persoonlijk wel het minst zorgwekkende van Facebook.
Een veel engere ontwikkeling vind ik dat mensen nu anderen (incusief dieren)in nood gaan filmen om op FB te delen ipv ze te helpen... om likes te krijgen notabene.
Dat er heksenjachten en rellen worden opgezet via fotos met summiere vaak niet eens kloppende info.
Dat dingen voor waar worden aangenomen, "wat het staat op Facebook"
Dat er mensen in de stresss raken als ze minder likes krijgen dan verwacht of dan hun rivaal.
Dat ze openbaar ruzies gaan zitten uitvechten of pesten via comments.
En zo kan ik wel een lijst van bezwaren maken die er aan kleven.
Maar goed, die dingen heb je dus in de hand als beheerder van je pagina en hoe je zelf reageert.
Tinkerloos schreef:Niet facebook verwijden Arabesk!
Dan heb ik een vriendje minder.![]()
Nee zonder dollen,ik heb facebook, en ik lees veel, maar plaats vrij weinig.
Heel af en toe eens.
Vind het altijd wel leuk om te zien wat vrienden en familie doen.
Kan alleen erg slecht tegen: Goedemorgen allemaal,en: vanavond erwtensoep.
Stel dat iedereen elke ochtend: Goedemorgen, zou plaatsen.
En iedereen verteld wat ie vanavond eet..
Pfff

Flowery schreef:Ik heb mijn facebook helemaal opgeschoond, zodat ik alleen van mijn echte vrienden berichten zie op mijn tijdlijnZelf zet ik er amper wat op, maar gebruik facebook erg vaak om 2e hands artikelen te kopen/verkopen. Dat is voor mij de enige reden om het te houden
alleen moet ik wel zeggen dat de meeste mensen op die verkoop pagina's steeds minder fatsoen hebben.. geen 1 advertentie gaat bij mij zonder problemen de laatste tijd

Lusitana schreef:Huertecilla schreef:
Sociaal contact met échte mensen is veel bevredigender
Dat kan er altijd gewoon bij, hè.
Tinkerloos schreef:Ach,privacy. .
Als je boodschappen bij AH doet en je scant je bonuspas weten ze presies waar je wat gekocht hebt.
Als je een tankstation binnen gaat sta je op camera.
Als je op Bokt iets plaatst lezen ook weet ik hoeveel mensen je bericht.
Enz enz.
Ik denk dat het met facebook wel meevalt.
Je moet gewoon wel normaal blijven nadenken met wat je allemaal openbaar wilt hebben.
Huertecilla schreef:Dat is zo.Tijd aan Facebbok is geen tijd vrij voor live, hoe je dat ook wendt of keert.
Huertecilla schreef:Tijd aan Facebbok is geen tijd vrij voor live, hoe je dat ook wendt of keert.
Meeste weekeindes heb ik geen tijd voor de computer.
Ok, ok, ik maak wel gebruík van Facebook in die zin dat mijn lief de sociale agenda vult met ideëen van o.a. Facebook groepen.
Blijft dat ik die agenda op papíer heb en deze tegen mijn eigen sociale agenda hou.
Zo heb ik wel baat bij live sociaal van niet de lasten van virtueel sociaal
Ayasha schreef:en veel artsen juichen FB en dergelijke toe omdat zij ervaren dat mensen die chronisch ziek zijn, veel minder geisoleerd raken.
Citaat:Wanneer ik te moe ben om nog ergens heen te gaan, heb ik vaak wel nog wat energie om op mijn eigen bank wat te chatten.
Tinkerloos schreef:De tijd die ik aan facebook besteed zijn de minuutjes op de bank na/tijdens de koffie.