Struinen door 2e-handswinkels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Struinen door 2e-handswinkels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:07

Dat het milieubewuster is om te recyclen snap ik uiteraard en dat was mijn vraag ook helemaal niet :+.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 10:30

Plien91 schreef:
Dat het milieubewuster is om te recyclen snap ik uiteraard en dat was mijn vraag ook helemaal niet :+.

Je moet denken in en/en in plaats van of/of.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:19

Ik denk dat het er vooral op neerkomt dat er op dit moment zó gigantisch veel kleding in de omloop is dat je het net zo goed nog een tijdje langer kan dragen. Ik heb drie kasten vol met kleding (en dan ook echt propvol) en mijn wasmand ligt ook altijd vol. Heb er gewoon niet eens plek voor. Eens in de zo veel tijd verzamel ik alles wat ik niet meer draag en dat gaat naar de kringloop. Dan is er in ieder geval 1 consumentengroep (de mensen die mijn kleding opkopen bij de 2e handswinkel) die geen nieuwe kleding koopt en dus ook geen uitbuiting stimuleert. Ik denk dat het wel degelijk een verschil kan maken als er een verschil in attitude komt naar tweedehandswinkels, maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het ook niet willen. Ik koop zo nu en dan wat tweedehands, maar ik vind nieuwe kleding kopen toch een stuk leuker.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:47

Hier jammer genoeg alleen Het Goed, met slechte zooi en veel te hoge prijzen (en nog een stoffig winkeltje die draait op vrijwilligers, en eigenlijk ook met zooi moet doen).

Zelf loop ik ook graag te snuffelen bij de kringloop, maar dus na de verandering van bedrijf is prijs niet meer leuk. Wel altijd even kijken bij de boeken en dingen van paarden e.d. :P

Even voor idee van prijs: Lag paar maanden terug paardenspul. Oude plastic roskam 3,- , ponyhoofdstel met bit (met scherpe randjes en leer wat compleet versleten is en bijna brak) 20,- :=

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 12:53

HetGoed hebben wij idd ook, inclusief troep en hoge prijzen. Moest voor een heel dun vergeeld boekje 3,50 euro betalen :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 13:26

Het Goed is echt VEEEEEL te duur. Sterker nog: see and avoid! Liever naar een andere 2e hands dan dat 'Goed'.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:28

Ik weet van 1 kringloop dat die de kleding zo neerhangen vanuit de container waar je het in achterlaat, zonder te wassen. Nou dat is al een reden waarom ik daar dus geen kleding koop. Ze hebben namelijk wel eens rottend vlees in zo'n container gevonden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 13:33

Cinnepin schreef:
Ik weet van 1 kringloop dat die de kleding zo neerhangen vanuit de container waar je het in achterlaat, zonder te wassen. Nou dat is al een reden waarom ik daar dus geen kleding koop. Ze hebben namelijk wel eens rottend vlees in zo'n container gevonden.

Iew... :r

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:34

Schijnen vele kringloop winkels te doen hoor, zonder te wassen. En wie weet wat ze er idd ingooien allemaal. Maar van deze weet ik het zeker ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:20

Mocht je een keer in de buurt van Nunspeet zijn dan is het de moeite waard om daar even naar binnen te lopen. Alle kleding is gewassen en zonder vlekken of wat dan ook. Ik heb meer moeite met meubels omdat je gewoon niet weet of ze uit een rokerswoning komen.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 15:47

Ik ben altijd jaloers op mensen die tweedehands schatten vinden voor een leuke prijs! Hier ben ik alleen bekend met 'Het goed'.

Weten jullie nog een paar winkels in de omgeving van Almere? :)

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:25

Anoeska27 schreef:
Mocht je een keer in de buurt van Nunspeet zijn dan is het de moeite waard om daar even naar binnen te lopen. Alle kleding is gewassen en zonder vlekken of wat dan ook. Ik heb meer moeite met meubels omdat je gewoon niet weet of ze uit een rokerswoning komen.

Waar zit die precies?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:29

Als je vanaf de A28 komt dan ga je over het spoor en dan bij de rotonde de 2e afslag. In de bocht naar links ga je rechtdoor en dan zit hij aan de linkerkant op een klein industrieterrein.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:33

Heerlijk! :))
Bij mijn ouders in de buurt zit een geweldige kringloop waar ik altijd wel IETS tegenkom. :P

Ik koop geen kleding, daarintegen larp ik veel dus ben ik altijd op zoek naar historisch uitziende spulletjes, stof, naaigaren, dat soort spul! :)) En gezien bijna al die spullen van oudere mensen komen vind ik genoeg. :P

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:35

JaaIk hou ook echt van de kringloop! Ik ga vaak naar 1 in Noord-scharwoude, daar hebben ze vooral erg gaaf servies en af en toe wat kleding. Verder ga ik vaak naar Alkmaar waar je 3 kringlopen bijna naast elkaar hebt, die zijn wat duurder, maar die hebben meer kleding.
Maar vooral ben ik fan van de Ijhallen! 1 keer in de maand op de ndsm werf in Amsterdam. 750 kramen aan tweedehands spullen en kleding. Leuk is dat je daar ook vaak merk kleding vindt, vaak staan er ook eigenaren van kledingwinkel die dus ook nieuwe kleding heel goedkoop verkopen. Zo heb ik daar laatst een nieuwe gstar broek gevonden voor 15 euro :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 19:48

Ik breng zelf eigenlijk nooit iets naar de kringloop maar zet het meestal op één van de weggeefhoeken. Die zijn ook leuk trouwens. Vandaag bij een loting een big shopper vol boeken gewonnen. Geen idee wat er verder in zit, maar het bovenste boek is er eentje waar ik al een tijdje naar op zoek was.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:13

Ik vind die weggeefhoeken helemaal niks :n Hier komen ze nooit opdagen :n Pas nog een hoekbank erop gezet. Zaten wel vlekken in maar had nog spray staan wat zo mee mocht. Nou 5 x afgesproken en 5x voor niks gewacht. Dus maar naar de stort gedaan.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:29

Inderdaad, ik heb ook al dingen gewoon gratis aangeboden op een paardenmarktplaats groep.
Gewoon tot 3X toe niet komen opdagen :(
Erg jammer als je het mensen gunt en het daarom gratis weggeeft.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:39

Dat is denk ik ook regio gebonden. In de regio van mijn vader raakte ik ook niets kwijt op de weggeefhoek. Hier kent de beheerder vrijwel iedereen en hij zit er ook echt bovenop dat afspraken nagekomen worden. Zo niet dan wordt je erop aangesproken en heb je geen goede reden dan word je verwijderd uit de groep.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:42

Hier op het dorp ook niet hoor, dan komen ze gewoon wel netjes. Maar had hem op gratis ophalen in Utrecht e.o gezet :')

Ook van die stomme excuses enz. Dus grofvuil gebeld en die is hem komen halen. Overigens zoeken die ook meteen uit wat nog bruikbaar is en dat gaat ik dacht ook naar de kringloop.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:49

ladypaard schreef:
Hier jammer genoeg alleen Het Goed, met slechte zooi en veel te hoge prijzen (en nog een stoffig winkeltje die draait op vrijwilligers, en eigenlijk ook met zooi moet doen).

Zelf loop ik ook graag te snuffelen bij de kringloop, maar dus na de verandering van bedrijf is prijs niet meer leuk. Wel altijd even kijken bij de boeken en dingen van paarden e.d. :P

Even voor idee van prijs: Lag paar maanden terug paardenspul. Oude plastic roskam 3,- , ponyhoofdstel met bit (met scherpe randjes en leer wat compleet versleten is en bijna brak) 20,- :=

Nunspeet heeft 2 redelijk goede kringloopwinkels.
De cirkel aan de nijverheidsweg (industrieterrein) en woord en daad in de stationslaan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:03

lor1_1984 schreef:
Nunspeet heeft 2 redelijk goede kringloopwinkels.
De cirkel aan de nijverheidsweg (industrieterrein) en woord en daad in de stationslaan.

Die tweede ken ik nog niet, volgende keer daar ook eens kijken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:13

als je de rotonde rechtdoor gaat zit 'ie aan de rechter kant, nog voor Scheer & Foppen.
Hij is wel gesloten op elke christelijke dank- feest- en weet ik veel wat voor dag maar dat staat dan ook netjes aangegeven. :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:18

Ik koop nooit kleding tweedehands maar ik vindt het wel hartstikke leuk om over rommelmarkten, tweedehands zaken en nog meer van die zaakjes te struinen. Ik spaar veel van Disney en soms vindt ik nog wel eens wat voor een prikkie.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 22:32

Cinnepin schreef:
En de zwarte markt? Hoe staan jullie daar tegenover dan? ( kleding ). Is vaak ook niet duur. Soms zie ik daar ook nog wel eens wat. Ik kom er niet vaak, is ook niet nodig, is vaak hetzelfde :D

ligt eraan, sweaters heb je er echt voor 3,- maar als ik ga kijken voor broeken, toch wel 20/30 euro.

Persoonlijk shop ik graag bij Primark, omdat ik een vestje na 1/2 seizoenen zat ben.
En dan er liever 20,- voor betaald heb, dan 75,-....

ik heb nog nooit over 2e-hands kleding nagedacht, dit topic zet mij wel aan het denken zeg :)