drawerlover schreef:vuurneon schreef:Je bent gewoon een normale, onzekere puber die zichzelf overschat. Net als de meeste van jouw leeftijd. 13/14/15 is ook echt geen fijne leeftijd qua puberteit. Op zoek naar jezelf, los willen komen van de verzorgers, maar ondertussen nog harstikke afhankelijk ervan zijn. Je verleden moeten meenemen in het heden en het heden te moeten dealen met je verleden.
T is niet makkelijk![]()
Je mag ook zelf naar de huisarts gaan om je probleem voor te leggen
Zouden er hier ook psychologen op bokt zitten?? (Ja)
En zo ja zouden die dan via bokt al meer kunnen helpen dan jullie?? Want zo ja dan doe ik dat. Dan heb ik het toch een soort van gedaan zonder dat mijn ouders het hoeven te weten.
Ja die zitten er en nee, een goede psycholoog zou je niet zo in behandeling nemen via internet. Hooguit een luisterend oor, maar diagnosticeren is geen optie.
Is er geen lotgenoten club voor wat jij hebt meegemaakt? Lijkt mij ook wel prettig als je kan praten met mensen die iets soortgelijks hebben ervaren?
Als je een afspraak maakt bij de huisarts, dan komen je ouders dat toch niet te weten? Je kan ook dat voorleggen dan aan de huisarts: of de huisarts de weg weet naar de hulpverlening buiten zicht van de ouders om.

) en het is helemaal niet nodig om lijstjes met je tekortkomingen te maken. Maak liever lijstjes met de dingen waarin je goed bent, met je dromen, met je plannen voor de toekomst!