Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Prima om het de moeder uit te laten leggen, maar dan moet die moeder wel een beetje openminded zijn vind ik. Als zo'n moeder gaat vertellen dat je een geitenwollen-sokken-mens bent die geen realistische kijk heeft op het leven en steeds maar je mening opdringt, en dat kind vooral niet naar je moet luisteren, dan denk ik fiets it en geef ik met liefde eerlijke antwoorden op dat kind zijn vraag.
Nu ken ik in mijn omgeving eigenlijk alleen maar mensen die heel positief staan tegenover het vegetariër zijn of zelf ook vegetariër of flexitariër zijn, dus ik ben het probleem nooit tegengekomen
Maartje1990 schreef:Ik vind het nogaal zwaar om zoiets "simpels" als vegetarisme als "taak van de ouders" te zien. Maakt t ook zo zwaar rn beladen om te zeggen "vraag maar aan je moeder" het is niet alsof ze vragen hoe je seks moet hebben ofzo...
xMercury schreef:Luister eens, ik ben docent. Als leerlingen aan mij vragen waarom ik geen dierlijke producten consumeer, dan mogen ze een eerlijk en open antwoord verwachten. Ik wil namelijk dat ze opgroeien als individuen en niet als een dode vis met de stroming mee worden gevoerd.
Brainless, dat jij 'rare' verhalen tussen aanhalingstekens zet kan ik niet begrijpen. Het is ook zielig om vlees te eten, hoe kun je daar nou toch om heen draaien. Ongelooflijk
8nnemiek schreef:Noodzakelijk om vlees te eten, dat is natuurlijk onzin. De mens is gewoon een planteneter, die vroeger net als andere primaten hooguit een enkele keer per jaar een beetje dierlijk at.
8nnemiek schreef:Noodzakelijk om vlees te eten, dat is natuurlijk onzin. De mens is gewoon een planteneter, die vroeger net als andere primaten hooguit een enkele keer per jaar een beetje dierlijk at.
Liesje1611 schreef:xMercury schreef:Luister eens, ik ben docent. Als leerlingen aan mij vragen waarom ik geen dierlijke producten consumeer, dan mogen ze een eerlijk en open antwoord verwachten. Ik wil namelijk dat ze opgroeien als individuen en niet als een dode vis met de stroming mee worden gevoerd.
Brainless, dat jij 'rare' verhalen tussen aanhalingstekens zet kan ik niet begrijpen. Het is ook zielig om vlees te eten, hoe kun je daar nou toch om heen draaien. Ongelooflijk
Jemig. Ik heb ook zo'n docent ie ongelofelijk belerend overkomt en de enige waarheid is die van hem. Ondersteunt zijn lessen met filmpjes van "Wakker dier" en vind deze ook ábsoluut objectief. Ik neem toch niet aan dat je leerlingen qua leeftijd tussen de 4 en 10 jaar zitten, zoals in de op, of wel?
Het gaat er toch om dat óúders hun kinderen voorlichten over dit soort dingen? Zoals Emma al zo mooi omschreef; dat is gewoon simpelweg niet een taak voor een buitenstaander. Misschien is het voor dat kind in kwestie wel noodzakelijk om vlees te eten. Ik zou het als buitenstaander dan ook heel luchtig houden; ik lust geen vlees. Taak aan de ouders om de rest te doen.
Ik zou echt not amused zijn als mensen later mijn kinderen gaan indoctrineren met dingen als "ik eet geen vlees, want dat zijn dode dieren. Jij eet nu een dood kalfje. Vind je dat niet zielig? Ik wel hoor".
Liesje1611 schreef:xMercury schreef:Luister eens, ik ben docent. Als leerlingen aan mij vragen waarom ik geen dierlijke producten consumeer, dan mogen ze een eerlijk en open antwoord verwachten. Ik wil namelijk dat ze opgroeien als individuen en niet als een dode vis met de stroming mee worden gevoerd.
Jemig. Ik heb ook zo'n docent ie ongelofelijk belerend overkomt en de enige waarheid is die van hem. Ondersteunt zijn lessen met filmpjes van "Wakker dier" en vind deze ook ábsoluut objectief. Ik neem toch niet aan dat je leerlingen qua leeftijd tussen de 4 en 10 jaar zitten, zoals in de op, of wel?
Het gaat er toch om dat óúders hun kinderen voorlichten over dit soort dingen? Zoals Emma al zo mooi omschreef; dat is gewoon simpelweg niet een taak voor een buitenstaander. Misschien is het voor dat kind in kwestie wel noodzakelijk om vlees te eten. Ik zou het als buitenstaander dan ook heel luchtig houden; ik lust geen vlees. Taak aan de ouders om de rest te doen.
Ik zou echt not amused zijn als mensen later mijn kinderen gaan indoctrineren met dingen als "ik eet geen vlees, want dat zijn dode dieren. Jij eet nu een dood kalfje. Vind je dat niet zielig? Ik wel hoor".
Citaat:Alleen hoop ik niet dat de kids het gaan kopiëren met eten wat zij zelf niet lekker vinden'ik eet dat niet, want ik vind dat niet lekker. En X eet ook niet wat ze niet lekker vindt...'
8nnemiek schreef:Wetenschappers komen er steeds vaker op terug dat mensen omnivoor zijn, of wat de goede definitie is voor omnivoor. Een hond eet bv ook groente, is dat dan ook een omnivoor?
De definitie zegt dat een omnivoor minimaal 5% vlees eet en altijd grote hoektanden heeft.
De mens at lang geleden niet meer dan 1% vlees, voordat ze uit hongersnood speren gingen maken en serieus moesten gaan jagen. De bonobo eet nog steeds niet meer dan 1% vlees. En grote hoektanden, die hebben we al lang niet meer. Als mensen in grote getale rauwe kip zouden eten, prima, dan zou ik ook zeggen dat we omnivoren zijn, maar wij hebben gewoon haast alle kenmerken van een planteneter.
Dat wij knobbelkiezen hebben betekent niet dat wij vlees eten (want daar zijn ze ook niet heel erg geschikt voor), maar vooral dat wij geen gras/hooi/boomschors en andere taaie planten eten.
Er zijn genoeg bewijzen op internet te vinden die vertellen dat mensen planteneters zijn. Google maar eens op 'mens planteneter'.
8nnemiek schreef:Op internet kom ik het vooral andersom tegen; mensen die vinden dat ze het eten van vlees aan anderen moeten opdringen. En dan vooral door redenen te noemen die nergens op slaan zoals hoeveel regenwoud er wel niet wordt gekapt voor de productie van soja voor vleesvervangers, terwijl 80% van de soja voor veevoer bestemd is. Dat vind ik dan altijd weer jammer om te lezen. Als je zo'n standpunt inneemt, lees je dan eerst eens in denk ik dan..