Is dit strafbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:01

een goede opleiding= ik kan goed leren
dat zegt niet dat je alles weet en snapt ofzo

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:01

Ghostattack schreef:
Het antwoord heb je inmiddels al, maar wat ik mij heel erg afvraag: Waarom vind jij het krom? Kun je dat onderbouwen? :)

Het kromme vind ik dat er geen verschil in zit tegen wie je je vals identificeerd. Als het tegen een officiele instantie is begrijp ik de boete 100%. Net zoals dat als dat vriendinnetje in de club was gepakt. Nu was het een poging tot, bij een onofficiele instantie, en toen de poging faalde wilde wij gewoon weer vertrekken.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:02

Volgens mij begrijpt de ts niet dat de portier hiertoe bevoegd is en zou ze het alleen logisch vinden als de politie direct zou beboeten?
Dat is wat ik er uit opmaak in ieder geval. Gelukkig is een portier daar wel toe bevoegd en werkt daarin samen met politie. Anders hadden ze bijzonder weinig te doen op een avond denk ik :(:)

Portier werkt toch gewoon voor de club? ('officiële instantie')

bruintje123

Re: Is dit strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:03

Portier is bevoegd. Lees mijn berichten even terug.

Het is mijn werk :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:04

Hoe kom je er bij dat een kroeg met porties (die werken bij een beveiligingsbedrijf) onofficiele instanties zijn?

Kijk, als jij je vals identificeert aan je vriendin, is er niks aan de hand. Maar iets als een kroeg draait om transacties uiteindelijk (wat gepaard gaat met de strenge leeftijdscontrole!! waar zij een grote boete voor kunnen krijgen) en je vriendin in kwestie doet zich dan als een ander voor om zo'n aankoop (alcohol) te kunnen krijgen wellicht, wat niet mag.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:06

ElineCath schreef:
Ghostattack schreef:
Het antwoord heb je inmiddels al, maar wat ik mij heel erg afvraag: Waarom vind jij het krom? Kun je dat onderbouwen? :)

Het kromme vind ik dat er geen verschil in zit tegen wie je je vals identificeerd. Als het tegen een officiele instantie is begrijp ik de boete 100%. Net zoals dat als dat vriendinnetje in de club was gepakt. Nu was het een poging tot, bij een onofficiele instantie, en toen de poging faalde wilde wij gewoon weer vertrekken.

Je ID is niet alleen belangrijk tussen jou en de officiële instanties, maar ook voor derden die op basis van je leeftijd jou wel of niet mogen bedienen - in het bijzonder waar het gaat over aan tabak, alcohol en drugs. De persoon die jouw ID niet controleert, of dat nou de kassière bij de supermarkt is, of de portier bij de club, hangt een heel veel hogere boete dan 370 euro boven het hoofd. Vandaar dat je dus ook bij wat jij een onofficiele instantie noemt je niet als een ander voor mag doen. En ook een poging daartoe is strafbaar.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:06

ElineCath schreef:
Ghostattack schreef:

En als jij iets van iemand wilt kopen, en die geeft een vals id op en t product blijkt niet goed te zijn? Of je gebruikt een andermans id om abonnementen af te sluiten? Of je hebt een ongeluk en je identificeert jezelf met een ander ID?
Geen officiële instanties, maar wel fouter dan fout en niet goed te praten.

Probeer dan de smoes ' id vergeten', ipv identiteitsfraude :+ dat deed ik ook, of er werd niet naar gevraagd.
Enne, dan heb je nog geluk want 'S' in dit verhaal had geen ID bij zich en was dus op dat moment ook strafbaar en had ook een boete kunnen krijgen :+
Laatst bijgewerkt door Celiien op 27-09-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:07

Benfan schreef:
ElineCath schreef:
Voor de duidelijkheid: ik probeer het lenen van een id niet goed te praten, maar wel het feit dat hier een boete voor is uitgeschreven.

Serieus... hoor jezelf nou even... mijn goden.. En dat moet later mijn kont afvegen als ik in een tehuis zit. :(:)

Als je eenmaal zover bent dat ze je kont moet afvegen heb je het besef niet meer dat het gebeurd.
Je zegt zelf dat je het lenen van een id niet goed kan praten. Maar je doet het wel zelf ook. Beetje dom toch

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:07

Ik stap uit dit topic, erg jammer dat ik zoveel persoonlijke aanvallen krijg om mijn mening.

IK ben het er niet mee eens, betekent nog niet dat ik een of andere imbiciel ben.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:08

ElineCath schreef:
Ik stap uit dit topic, erg jammer dat ik zoveel persoonlijke aanvallen krijg om mijn mening.

IK ben het er niet mee eens, betekent nog niet dat ik een of andere imbiciel ben.

:))

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:09

Cursusje begrijpend lezen raad ik veel van jullie aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:09

Cursus wetten in Nederland iets voor jou?

Identiteitsfraude:
Identiteitsfraude is het opzettelijk gebruiken van gestolen of vervalste identiteitspapieren. De naam en identiteit van een ander wordt misbruikt om strafbare feiten te plegen.

Hoe wordt identiteitsfraude gepleegd?
Iemand maakt illegaal gebruik van uw persoonsgegevens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:10

Wij begrijpen het prima, maar de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet is wel van toepassing op je laatste comment.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:10

Maar bij jouw redenatie mag je dus een identiteit stelen en overal voor gebruiken, als je maar politie en dergelijke zaken ontwijkt.

Dat klinkt hetzelfde als inbreken zolang je niet gepakt wordt.
Stelen tenzij de politie toe kijkt...
Laatst bijgewerkt door _Yasmine_ op 27-09-15 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:11

Dus TS, als je zelf binnenkort ook niet 370 euro wilt dokken, je weet nu wat je níet moet doen.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:11

Graag, en juist omdat ik die niet heb gehad stelde ik hier mijn vraag!

Of ik het eens ben met de motivatie achter het antwoord zou geen van jullie iets aan moeten gaan.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:11

ElineCath schreef:

Cursusje begrijpend lezen raad ik jou ook aan, net als googlen. De eerste link die je krijgt is van de Rijksoverheid.

Een mening geeft ruimte tot discussie ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:12

_Yasmine_ schreef:
Maar bij jouw redenatie mag je dus een identiteit stelen en overal voor gebruiken, als je maar politie en dergelijke zaken ontwijkt.

Dat klinkt hetzelfde als inbreken zolang je niet gepakt wordt.
Stelen tenzij de politie toe kijkt...

precies ja....vreemde logica..kan er niks anders van maken

wel een vermakelijk topic :+
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 27-09-15 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Als je geen meningen van anderen wil moet je geen topic openen op een discussieforum maar ben je een grote meid en bel je het juridisch loket. (Oh ja, en krijg je hetzelfde antwoord).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-15 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Jeetje TS wat ben jij gauw op de kast voor een 17jarige :') Pak het niet zo serieus op.

Als je een topic zou lezen met 'Gisteren kocht ik een vis en legde hem op tafel. Vandaag lag hij er nog, maar hij is dood. Is dat normaal?' zou je het ook een beetje apart vinden toch? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:13

Een winkelbediende houdt toch ook dieven staande als ze op heterdaad betrapt worden om deze dan vervolgens aan de politie uit te leveren. Die dieven komen nadien ook gewoon voor de rechtbank, want stelen is even illegaal als een ID van een ander gebruiken.
Volgens jou logica zouden dan alle winkeldieven maar gewoon hun gang mogen gaan, want de winkelbediende is geen officiële beambte. :n
Ben ik blij dat die portier zijn job serieus neemt en wel de politie gebeld heeft, alleen jammer dat jij wel met een valse ID erdoor geglipt bent.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-15 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:13

Celiien schreef:
ElineCath schreef:

Cursusje begrijpend lezen raad ik jou ook aan, net als googlen. De eerste link die je krijgt is van de Rijksoverheid.

Een mening geeft ruimte tot discussie ;)

Geen behoefte aan een discussie, ander had ik in de op wel om meningen gevraagd!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:14

Het enige wat ik hier vraag is een antwoord op mijn vraag. Punt uit, niks meer niks minder.
Laatst bijgewerkt door ElineCath op 27-09-15 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:14

Dan moet je gewoon google gebruiken, en niet je vraag stellen op een discussie forum. Dikke kans dat er een discussie komt. (die er nu nog niet eens is, iedereen is het eigenlijk eens)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:15

Mag je blij zijn met een boete. Ik moest hiervoor naar halt! (Dat ik 15 was...)