Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij met iemand naar bed gaan waarvan je van te voren weet dat je er geen relatie mee wil

Ja
730 (59%)
Nee
503 (40%)

Totaal aantal stemmen: 1233

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:13

Het zou aso zijn als ik veel bedpartners niet zo accepteren. Heb ze zelf ook gehad, maar heb geen idee waarom ik daardoor minder"waard" zou zijn of minder betrouwbaar ofzo......
Ik voel me binnen mijn relatie niet anders dan anderen met een relatie geloof ik. Het enige wat ik weet, is dat ik zeker ben van deze relatie etc. en misschien juist wel door mijn ervaring.
Ik weet wat er te halen is en wat ik wil, dat heb ik.

Bij iemand zonder eerdere bedpartners kun je je ook afvragen of die door weinig ervaring niet altijd zal blijven twijfelen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:14

karuna schreef:
Ben wel heel benieuwd naar de leeftijdsverdeling. Of daar nog wat aan opvalt.

Ik denk dat dat in wezen niets uitmaakt. Gelukkig verander je niet na je 30ste automatisch in een vrieskist :+
De 'oudere generatie' zal vaker in langdurige relaties zitten en dan ligt die vraag natuurlijk anders.
Ik denk dat de vraag dan zou moeten zijn 'als je op dit moment vrijgezel zou zijn....'

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:15

Wel gedaan.... Maar of er kwamen toch achteraf gevoelens bij kijken óf ik knapte zo op die gast af dat ik mijzelf er gewoon rot om voelde dat ik het met hem had gedaan. Dus, als vrijgezel zijnde: Dan maar een vibo :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:17

Tendence, het gaat toch niet om meer of minder waard?
Als iemand dat gewoon niet fijn vind is dat gewoon zo.

Ik hou niet van mannen met veel haar, vooral borsthaar, brrrr.
Heeft toch ook niets met een waarde oordeel te doen? Is gewoon zo....

Maar goed, ik loop ook totaal niet warm voor een scharrel. Ik vind sowieso niet snel iemand die ik niet ken woest aantrekkelijk, is me in iedergeval nog niet overkomen.
Dat komt pas als ik iemand een tijdje ken.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 25-09-15 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Re: Met iemand naar bed gaan die geen relatiemateriaal is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:20

Ik noem het zo, omdat ik het gevoel niet kan omschrijven wat diegene erbij heeft, omdat ik er niet zo in sta. En minder waard, ach, ik zou voor mezelf niet met die omschrijving zitten, dus gebruikte ik dat. Bewust tussen aanhalingstekens zodat het vrij interpreteerbaar is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:22

Als beide plezier hebben, lekker doen.

Ik voel mij zelf het prettigst bij seks in een relatie.
Partner die honderden vrouwen heeft gehad, zou ik niet leuk vinden.
Puur voor mij, zal niks voor zijn liefde aan mij afdoen.

Selka

Tendance schreef:
knip:

Bij iemand zonder eerdere bedpartners kun je je ook afvragen of die door weinig ervaring niet altijd zal blijven twijfelen.

Dit snap ik niet. Stel je hebt een relatie en in een jaar 100x seks t.o.v. iemand die 40 one night stands heeft in hetzelfde jaar. Dan heeft diegene in de relatie imo toch echt meer ervaring dan iemand die wellicht beschonken met 40 verschillende kerels/vrouwen in bed is gestapt :D

En er is nog altijd een verschil in 10 bedpartners of 50 ;)

Maar ach inderdaad op ieder potje een dekseltje zoals Sizzle al zei.

Tendance

En sorry maar een man met borsthaar is voor mij wel minder waard in bed. De sex zou er toch echt minder door zijn.
Bah
Rughaar ohhhhhhhh bah!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:23

Ik vind mensen met veel bedpartners ook zeker niet minder waard, net zoals ik iemand die maagd is niet minder waard vindt. Maar ik heb ook gewoon liever iemand die op het huidige moment hetzelfde in het leven staat op dat gebied als ikzelf. Net zoals ik bv niet val op iemand met een hipsterbaard of iemand die kleiner is dan mij, of een vrouw. Dat maakt voor mij die mensen ook niet minder waard, ik wens ze alleen veel geluk toe met iemand anders die dar wel toe aangetrokken is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:24

Tendance schreef:
En sorry maar een man met borsthaar is voor mij wel minder waard in bed. De sex zou er toch echt minder door zijn.
Bah
Rughaar ohhhhhhhh bah!

hahahaha same here.... Eeen beetje haar prima, no problem. Maar ik heb geen zin in sex met een weerwolf, dan heb ik liever Jacob :Y)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:25

Selka schreef:
Tendance schreef:
knip:

Dit snap ik niet. Stel je hebt een relatie en in een jaar 100x seks t.o.v. iemand die 40 one night stands heeft in hetzelfde jaar. Dan heeft diegene in de relatie imo toch echt meer ervaring dan iemand die wellicht beschonken met 40 verschillende kerels/vrouwen in bed is gestapt :D

En er is nog altijd een verschil in 10 bedpartners of 50 ;)

Maar ach inderdaad op ieder potje een dekseltje zoals Sizzle al zei.

Ik heb het dan met name over dat je enkel de enige bent.
Ik ben de eerste en enige voor mijn huidige partner, maar misschien is hij best wel nieuwsgierig over hoe het met een ander zou zijn.
Dat zou ik me dan weer heel goed kunnen voorstellen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:26

Jongens, ik had minder waard tussen aanhalingstekens en projecteerde het op mezelf hè!!!!!
Ik zeg niet dat ik iemand dan minder waard vindt. Zou ook raar zijn, want dan vind ik mezelf minder waard. Wat niet het geval is!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:30

DatBenIkNou schreef:
karuna schreef:
Ben wel heel benieuwd naar de leeftijdsverdeling. Of daar nog wat aan opvalt.

Ik denk dat dat in wezen niets uitmaakt. Gelukkig verander je niet na je 30ste automatisch in een vrieskist :+
De 'oudere generatie' zal vaker in langdurige relaties zitten en dan ligt die vraag natuurlijk anders.
Ik denk dat de vraag dan zou moeten zijn 'als je op dit moment vrijgezel zou zijn....'

Euh woef, daar staan een paar aannames die in de praktijk heel anders zijn.
Doordat duurzame relaties helemaal niet zo duurzaam zijn heeft juist de oudere generatie meer perspectief én meer ervaring; is ook véél ruimdenkender door praktijkerervaring zowel met samenleven als sex.

Wat betreft vrieskist is het eerder huwelijk, de illusie van zekerheid, de routine welke dat veroorzaakt.
Boven de 40-45, kinderen zelfstandig, gescheiden, paar relaties verder, is het imo met zo vrij als voor ´settelen´ maar dan met meer perspectief en ervaring; meer *\o/*

Leeftijd maakt imo HEEL veel uit. Mensen veranderen, leren, ontwikkelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:35

Kwanyin schreef:
Ik vind mensen met veel bedpartners ook zeker niet minder waard, net zoals ik iemand die maagd is niet minder waard vindt. Maar ik heb ook gewoon liever iemand die op het huidige moment hetzelfde in het leven staat op dat gebied als ikzelf. Net zoals ik bv niet val op iemand met een hipsterbaard of iemand die kleiner is dan mij, of een vrouw. Dat maakt voor mij die mensen ook niet minder waard, ik wens ze alleen veel geluk toe met iemand anders die dar wel toe aangetrokken is.

Juist; het nú.
Het punt is: Wat heeft het verleden ermee van doen? Afgezien van potentieel beter belagen ten ijs komen.
Neem die baard; wanneer knul weet dat hij geen baard wil want deze net afgeschoren heeft is dat imo juist +:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-09-15 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:36

PowerReiner schreef:
Ik heb ja gestemd. Liefde en seks gaan niet hand in hand.
Lust en liefde zijn 2 heel verschillende dingen, wat in sommige gevallen ook weleens door elkaar gehaald kan worden.

Doe mij maar iemand die al wat bedpartners versleten heeft juist. Die weet tenminste wat ie aan het doen is :)

+:)+ +:)+ +:)+
Helemaal eens!

Tendance schreef:

Een man zonder haar is ...... een vrouw.
Een echte man heeft haar. Ik heb het idee dat ik anders een tiener in bed heb liggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:43

Goof schreef:
Tendance schreef:

Een man zonder haar is ...... een vrouw.
Een echte man heeft haar. Ik heb het idee dat ik anders een tiener in bed heb liggen.

Gossie.
Dan heb ik het een wereld makkelijker: Ik val op ogen :o Op wie erdoor naar buiten kijkt en dat is veel sterker dan lichamelijk details. Voor recreatieve sex is het nóg makkelijker wat lichamelijke details betreft; is het simpelweg lust en de variatie is schier eindeloos; er zijn zóveel aspecten welke een man/vrouw aantrekkelijk kunnen maken voor een ongecompliceerde rollebol.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:48

Huertecilla schreef:
Kwanyin schreef:

Juist; het nú.
Het punt is: Wat heeft het verleden ermee van doen? Afgezien van potentieel beter belagen ten ijs komen.
Neem die baard; wanneer knul weet dat hij geen baard wil want deze net afgeschoren heeft is dat imo juist +:)+

De beste voorspeller voor actueel/toekomstig gedrag is gedrag uit het (recente) verleden. Dus als iemand zelf niet gewonnen is voor veel bedpartners en een partner wil die daar zowat hetzelfde over denkt kan dat een probleem zijn. Op zich maakt dat toch niet uit wat iemand belangrijk vindt? Zolang twee personen daarover praten, afspraken maken, ... Je zegt telkens zelf dat iedereen vrij is om overeen te komen wat en hoe met een partner, maar als het dan over een standpunt gaat waar je het niet mee eens bent ga je ten strijde. Heel flauw.
Ik heb zelf nee geantwoord al is dat niet in steen geschreven en kan het dus dat ik daar op een ander moment anders ga over denken (net zoals dat mbt andere gedachten ook zo kan zijn), hoe een potentiële partner hier tegenover staat of wat die in haar verleden heeft gedaan is op zich voor mij geen criterium.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:50

Haha wat ik in al die jaren heb geleerd dat ik sexueel actief ben ( o jee, dat klinkt erg fout _-:( ) is dat je heel snel kan zeggen dat je ergens niet op valt, maar dat het in de praktijk vaak iets anders is dan je van te voren zou zeggen.

Zo vond ik dat vroeger ook, over borsthaar.
Toch heb ik meerdere mannen gehad met borsthaar, logisch ook, maar ook een met heel erg veel borsthaar. Waar ik vroeger dus van walgde. Toch had diegene zoveel andere kwaliteiten, dat ik zijn borsthaar helemaal vergat, en nee ik was niet verliefd op die jongen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:55

Ik moet zeggen dat ik er over dacht als zonnebloem. Tot ik mijn huidige man tegen kwam. Nuance bij hem is dat hij ook een aantal lange relaties had gehad (5 jaar, 8 jaar..) en daarin nooit vreemd gegaan was. Gezien ik verder stapelgek van hem was heb ik de rest opzij kunnen zetten maar zeker in het begin was ik daardoor wel erg onzeker. :) Dat hebben we ook altijd bespreekbaar kunnen maken trouwens. :)
Maar zou ik hem "gewoon leuk" gevonden hebben dan was het niet verder gegaan zijn dan "hoi, leuk je weer eens te zien.". Het is dat ik gewoon al vlinders in mijn buik had (die ik nooit gehad had) van het moment dat ik hem zag aan wandelen. :+:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:00

Iemand die veel bedpartners heeft gehad staat vaak anders in het leven dan iemand die dat niet heeft. Dat kan elkaar ook prachtig aanvullen. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:02

Of gigantisch tegen werken. Als Zonnebloem zich daar niet goed bij voelt hebben de vrouwen die wel seks zonde liefde hebben haar daar evemin over aan te vallen als dat Zonnebloem hen zou aanvallen op hun keuzes. :) Zeker op dit onderwerp is het een kwestie van gevoel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:03

Ik val haar niet aan? Ik snap haar juist heel goed. Ik sta hetzelfde in het leven als Zonnebloem op veel vlakken. Maar ik ga niet op een eerste date zeggen "Heb je meer dan 10 bedpartners gehad? Wegwezen! :P "
Ik leer mensen graag beter kennen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:05

Nee, maar de rest van de bende, iemand noemde het zelfs "absurd".
Had het dus niet specifiek op jou al kan dat niet duidelijk geweest zijn dus excuus als dat zo over gekomen is. :)
In mijn man zijn geval wist ik dat hij nogal een player was in de tijd dat ik hem kende (we kennen elkaar al behoorlijk lang) maar ik was hem ook een aantal jaren uit het oog verloren. Dus op het moment dat ik tot de angstaanjagende conclusie kwam dat ik stapel verliefd was toch eerst maar eens gaan uitzoeken of hij ubehaupt wel deed aan relaties enzo.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:08

Beetje apart ja dat Zonnebloem daar zo op afgerekend wordt. Ikzelf ben nogal losbandig, maar snap heel goed dat een ander het niet fijn vindt dat zijn/haar partner dat is. Ik moet toegeven, ik ben daar zelfs heel erg hypocriet in en zou het niet super leuk vinden als mijn toekomstig partner 50+ avontuurtjes had gehad :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:10

Ja seks en alles eromheen is zo persoonlijk, niemand kan een ander vertellen wat goed of fout is, op een paar extreme uitzonderingen na.

En dat is toch prima? Wat kan ons het schelen of Zonnebloem waarde hecht aan het aantal partners? Of dat iemand een hekel heeft aan borsthaar.

Ik heb bepaalde wensen en iemand gevonden met wie ik helemaal op 1 lijn zit. Als ik alleen maar seks zou willen tijdens volle maan met een oranje kroontje op en een publiek wat bestaat uit schapen en koeien en ik heb iemand gevonden die dat ook wil, dan hoef ik dat toch niet te verdedigen? Het gaat erom wat een ieder fijn vindt.