Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:18

Ik denk ook dat juist de mensen die hier nu 'gefrustreerd' raken, de mensen zijn die ook alles zelf hebben opgebouwd en veel hebben bereikt, juist door hun handjes uit de mouwen te steken.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:21

Brainless schreef:
fleurtjeuh schreef:
Wat fijn dat jullie allemaal goede mensen zijn die precies voor elkaar hebben gekregen wat jullie willen in het leven.
Bravo, geef jezelf een klopje op de schouder dat jullie van die sterke mensen zijn. Bravo

Denk je echt dat jij de enige bent die het zwaar heeft (gehad)?
Dan vergis je je degelijk in.
De meeste hier hebben genoeg meegemaakt, vaak op een ander vlak; maar iedereen heeft zijn gevecht moeten leveren.

Daarnaast geeft het niets als je het even niet meer zit zitten, want dat is ook heel menselijk.
Ga kijken wat je wel wil en kijk hoe je daar kan komen.
Zoals ik al aangaf: kijk of je werk in de buurt van Groningen kan krijgen, dat is nl te fietsen.
Ga sparen en dan heb je de mogelijkheid een huisje/kamer voor jezelf te zoeken.
Evt ook geld voor een autootje waardoor je niet meer hoeft te fietsen.

Misschien moet het autootje dan wél wat vaker de wasstraat in......ivm de modder......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:23

Voor diegenen die een rot start hadden in hun leven, en daardoor ook verkloot in het leven gingen staan.
Ging het bij jullie gelijk goed toen je de wereld fiets vond?

Ik weet wel dat het bij mij wel even duurde zo'n 2 jaar voordat ik uit mijn negatieve kijk weg kwam en reacties als niet zeuren maar actie ondernemen kwamen echt niet goed aan :n
Nog steeds niet trouwens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-15 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:25

TS, mijn vader zegt altijd: alleen voor niets komt de zon op. Oftewel, in de rest zul je moeten investeren om het naar je zin te maken. Ik heb zelf ook krom moeten liggen om mijn leven op orde te krijgen.
Ik heb je topics op Bokt gevolgd toen je naar het buitenland ging en ook toen stond je al negatief in het leven. Soms leek je echt de wereld wat positiever in te zien, maar dat zakte snel weer in elkaar. Ook in dit topic wek je de indruk dat het altijd de schuld van een ander is. Je zou je eens kunnen afvragen hoe jij het zou opvatten wanneer je de posts en topics zou lezen die jij op bokt hebt geplaatst. Wat voor adviezen zou je die persoon dan geven? :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:26

Ik lees ook wel eens andere reacties van jou in andere topics, en telkens denk ik hetzelfde: je komt over als een verdrietig, eenzaam meisje dat niet lekker in haar vel zit. Eigenlijk spat dat zelfs van je berichten af. Hiervoor hoef je je niet te verdedigen, maar ik zou er wel eens over na denken als ik jou was. Waarom zeggen zoveel mensen hetzelfde? Zit er misschien tóch een kern van waarheid in? Ik denk dat jouw probleem dieper zit dan dat je zelf denkt, dat je vastzit in een negatief dal. Daarom vond ik de eerder gegeven tip, praat eens met een psycholoog of een levenscoach of iets dergelijks helemaal niet zo gek eigenlijk.
Succes verder!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:29

Ik snap dat het niet komt aanwaaien.
Ik snap dat ik er zelf ook wat aan moet doen.
Ik snap dat het moeilijk is.
En misschien ben ik ook wel depressief, weet ik veel.
Wel weet ik dat ik al vaak uit huis ben gegaan. Elke keer weer met de beste intenties en de grootste hoop.
Positief met mn beste beentje voor. Vol ervoor gaan.
Maar in loop van tijd ben ik iedereen kwijt geraakt, en heb ik een hoop meegemaakt. Ik heb geen goede band met mijn ouders, en geen vrienden. Echt gewoon 0. Ik heb alleen mijn vriend. Die ontzettend lief en behulpzaam is.
Maar verder ben ik eenzaam.
Telkens kom ik weer thuis terecht.
En langzaam ben ik dat positieve kwijtgeraakt. Ik heb er de energie niet meer voor.
Maar ik blijf proberen. Ik probeer mezelf terug te vinden.
En dan klaag ik eens. En dan wordt ik door bijna iedereen uitgemaakt voor passief, lui en depressief.
Nou misschien ben ik dat wel geworden ja.
Weet ik veel. Ik weet niet eens wat ik wil.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:29

OsMo schreef:
Voor diegenen die een rot start hadden in hun leven, en daardoor ook verkloot in het leven gingen staan.
Ging het bij jullie gelijk goed toen je de wereld fiets vond?

Ik weet wel dat het bij mij wel even duurde zo'n 2 jaar voordat ik uit mijn negatieve kijk weg kwam en reacties als niet zeuren maar actie ondernemen kwamen echt niet goed aan :n

Oh nee hoor......maar door alleen nog meer zelfmedelijden te kweken schiet het ook niet op.
Als je de wereld/ je leven wilt veranderen dan moet je vooral bij je zelf beginnen.

Inderdaad zijn hier inmiddels genoeg hele goeie en mooie suggesties voorbij gekomen, allemaal om TS uit haar dalletje te krijgen.
Maar als dat meteen wordt neer gesabelt kan je minder leuke reacties verwachten.
Immers, wat je uitstraalt krijg je dubbel en dwars terug.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:33

Waarom informeer je niet bij de huisarts voor een doorverwijzing naar een psycholoog?
misschien ben je ook echt gewoon depressief, ook daar kan best wat aan gedaan worden

Alles even achterlaten kan erg goed doen.
Het belangrijkste is om daarna niet terug te gaan maar je eigen leven op te zetten want dan verval je direct weer in het oude leven.

Dus het terugkomen uit belgie (?, heb dat niet gevolgd) was waarschijnlijk beter verlopen als je dan direct vanuit daar een baantje en een kamer in een andere plaatst had geregeld.
Maar 'hadden is een lelijk woord' zei mijn opa altijd. Dus kun je alleen verder in de toekomst plannen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:33

fleurtjeuh schreef:
Wel weet ik dat ik al vaak uit huis ben gegaan. Elke keer weer met de beste intenties en de grootste hoop.
Maar in loop van tijd ben ik iedereen kwijt geraakt, en heb ik een hoop meegemaakt. Ik heb geen goede band met mijn ouders, en geen vrienden. Echt gewoon 0. Ik heb alleen mijn vriend. Die ontzettend lief en behulpzaam is.
En langzaam ben ik dat positieve kwijtgeraakt. Ik heb er de energie niet meer voor.
En dan klaag ik eens. En dan wordt ik door bijna iedereen uitgemaakt voor passief, lui en depressief.

Als je hier nu eens een kopietje van maakt en naar je huisarts stapt krijg je zeker de hulp en aandacht die je nodig hebt.
Moet je wél even naar de huisarts.........en écht.........dat is GOED bedoeld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:36

TS je kan beter kijken naar wat je wel hebt ipv naar wat je niet hebt en dan van daaruit je leven weer opbouwen. Je hebt een relatie, een vriend, iets waar niet iedereen mee is gezegend. Je berichten zijn ronduit negatief en ik hoop echt voor je dat je hier iets mee doet en je ogen opent... Het leven gaat niet over rozen, bij niemand! Dus als het weer eens minder gaat, kop op! It will get better sooner or later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:41

fleurtjeuh schreef:

Fleurjeuh het is niet goed als je zo'n negatieve kijk hebt op alles om je heen. En ik bedoel niet te zeggen dat het niet mag of dat het verkeerd is want die negatieve kijk is voor jou realiteit.
Maar als je hier mee rond blijft lopen dan kun je uiteindelijk in hevige depressie belanden.
Je hebt het nodig om anders te gaan kijken want met deze kijk ga je niet gelukkig worden en daarbij heb je wel wat meer hulp nodig dan alleen je vriend.
Het is mooi dat hij jou bijstaat maar je hebt echt meer nodig :j
Probeer niet te kijken naar waarom niet maar kijk naar waarom het moet gebeuren.

Een terug val is echt niet vreemd, daar loop ik ook nog wel tegen aan. Hou je vast aan de momenten dat je wel genoot. Probeer minder aandacht te geven aan alles wat negatief is.
En opnieuw hulp zoeken is echt geen schande!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:42

TS, in jouw geval zou ik echt eens met psycholoog gaan praten.
Die kan je helpen met je zelfbeeld en je gevoelens, maar ook een ondersteuning bieden bij het zoeken naar jouw geluk in deze wereld.
Je bent nog zo jong en het is zonde dat je op deze manier in het leven staat.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:44

OsMo schreef:

Je hebt helemaal gelijk hoor, alleen zal 'je hebt gelijk' ook niet werken. Bij spuien op internet kun je tegenreacties verwachten. Spuien voor jezelf kan ook, daar heb je dagboeken voor.

Cayenne

Re: Vandaag is mijn dorp weer een beetje lelijker geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:46

Opschrijven kan wel een mooi hulpmiddel zijn. Op die manier ventileer je je gevoel en het op papier zetten kan ook een hulpverlener (psycholoog, you name it..) helpen met inzicht geven in de denkwijze van de TS.
Maar op een forum kun je tegengas verwachten. Dat is niet om TS te pesten, maar omdat het meerdere mensen opvalt dat ze in dit denkbeeld blijft hangen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:47

Jennifuur schreef:
Ik denk ook dat juist de mensen die hier nu 'gefrustreerd' raken, de mensen zijn die ook alles zelf hebben opgebouwd en veel hebben bereikt, juist door hun handjes uit de mouwen te steken.

Juistem :+ dat lukt je niet als je de jammerende huilie uit hangt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:50

Het probleem zit hem hem in het niet correct verwoorden.
Als TS geschreven had: ik weet dat het mogenlijk is, maar ik zie zelf geen uitweg meer. Dan had ze totaal andere reacties gehad.

Nu zegt ze: ik kan niets want de stad is 15 km verderop. Dan is het logisch dat mensen aandragen dat je gewoon de fiets pakt.

Volgens mij wil niemand iemand iets verwijten maar ik bezit in iedergeval geen glazen bol. Dus ga ik uit van de text zoals hij er staat.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:53

fleurtjeuh schreef:
Maar dit topic ging helemaal niet over mijn huidige situatie.
Het ging over dat de gemeente laks is, al meerdere keren, en nergens rekening mee houdt.
De afspraak met de gemeente was dat ze het dijkpark zouden onderhouden.
Dit hebben ze het hele jaar niet gedaan, en dan komen ze in het natte seizoen ineens maaien.
Het is dat er iemand was die het pad maaide, want anders hadden we er gewoon niet kunnen lopen, terwijl dat het het idee was.

Ok dus we mogen geen opmerkingen maken over.je huidige situatie?

Zet dan en vredesnaam niet je halve levensverhaal in de OP! Sjonge jonge grow a pair.

Bermen maaien is vaak vanaf hakf september. Dit ivm vogels en bepaalde bermplanten/bloemen die daarvoor door maaien schade kunnen oplopen.

Ga je serieus dus een topic aanmaken over een paar ieniemienie bandenspoortjes? (want echt het is net niks). Kom dan hier over 2 weken even kijken als ze maïs gaan oogsten. Maargoed dat je "poedersuiker" hier niet staat. Jij zou spontaan een hartverzakking krijgen van alle modder :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:54

farahdiba46 schreef:
Jennifuur schreef:

Juistem :+ dat lukt je niet als je de jammerende huilie uit hangt.

Ik vind dit dus wel echt een on respect volle reactie!

Sallandval er zit een groot verschil in "je hebt gelijk" en medeleven en begrip tonen zonder het zelfmedelijden te versterken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:55

Sizzle schreef:
Het probleem zit hem hem in het niet correct verwoorden.
Als TS geschreven had: ik weet dat het mogenlijk is, maar ik zie zelf geen uitweg meer. Dan had ze totaal andere reacties gehad.

Nu zegt ze: ik kan niets want de stad is 15 km verderop. Dan is het logisch dat mensen aandragen dat je gewoon de fiets pakt.

Volgens mij wil niemand iemand iets verwijten maar ik bezit in iedergeval geen glazen bol. Dus ga ik uit van de text zoals hij er staat.

Klopt.

Enige informatie waar wij het met moeten doen, is de door jouw zelf geschreven tekst ts. Het is de toon die de muziek maakt immers.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:56

Pfoe modder onderaan het dijkje... (wat met een week weer weg is)

Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:57

Fleur.
Denk jij dat iedereen maar een fijne jeugd heeft gehad met geweldige ouders?

Mijn vader is sinds ik klein ben uit mijn leven.
Moeder had vriend met losse handen.
Moeder die altijd dreigde met zelfmoord.
Geen leeftijdgenoten die daar niets van begrijpen.
Na de mavo gaan werken.
Niet voor een half jaartje klagen dat het koud is dat ik pijntjes had.
Nee jaren 60 uur in de week.
Zwaar lichamelijk werk.
Maar ik kom zo wel mijn eigen boontjes doppen.
Rijbewijs gehaald want hier ook een dorpje met niets.
Daarna studie gekozen die ik wilde. Zelf betaald.
Ondertussen huis gekocht. Daarna vriend gekregen. Ook man zonder leuke jeugd.
Flink gewerkt samen en nu huis met 4 paarden erbij.
Dat kan dus met doorzetten.
En nee ik schrijf dit niet voor mezelf maar om jou te laten zien hoe het kan.
Maar klagen zoals jij. Ja bij een baaldag om de dag erop weer door te gaan.verleden is geweest.
Maak je toekomst.
En je België topic is dezelfde klaagzang als nu.
Verloren tijd.
En met deze mentaliteit veranderd je toekomst niet.
Zo simpel werkt het leven.
Er zijn dingen waar je geen invloed op hebt. Maar veel ook wel.

Succes.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:03

Osmo, dat mag jij vinden, ik noem dat zeggen waar het op staat. Ik ben van mening dat mensen in haar positie daar meer baat bij hebben dan van een in zachte geitenwollensokken virtuele knuffel. Deze zin klopt/loopt niet :o

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:06

Mensen nemen de tijd om je verhaal en topic te lezen, ze laten een reactie achter met goede bedoeling. Om jou te helpen, omdat zij levenservaring hebben en weten van hoe en wat. Als ik jou was zou ik de adviezen en tips ter harte nemen.

Jij bent 'slechts' zes jaar ouder dan dat ik ben, maar ik heb geleerd (hard) te werken voor wat ik, af en toe gaat het niet lekker en loopt het niet zo als dat ik graag zou willen, maar dan denk ik aan de dingen die ik wel heb, dat waar ik trots op mag zijn en weet ik dat, als ik maar mijn best doe, het weer goed komt. Soms heeft het gewoon even tijd nodig.

Jij woont in een dorp wat anderhalf keer groter is dan het dorp waar ik in woon. Hier is het ook ons kent ons. Om eerlijk te zijn heb ik ook niet zoveel met mijn leeftijdsgenoten hier, maar ik heb mijn vrienden een paar dorpen verderop te wonen. Ik ben gaan sporten in een ander dorp, mede door school, om daar nieuwe contacten te leggen en nieuwe vrienden te maken. En ja, het is veel reizen, maar dat heb ik er wel voor over. Waar een wil is, is een weg!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:07

Mag ik vragen waarom iedereen denkt meer levenservaring te hebben en het beter te weten?
Niemand hier heeft ook maar enig idee wat ik heb meegemaakt en hoe ik daar mee om heb moeten gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:08

fleurtjeuh schreef:
Mag ik vragen waarom iedereen denkt meer levenservaring te hebben en het beter te weten?

Men wil je enkel helpen.
Niets meer en niets minder.