De voordelen van zwanger zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: De voordelen van zwanger zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:44

Dat is ook zoiets, als je niet de hele dag met hartjes in je ogen loopt te jubelen over het wondertje, dan ben je ondankbaar ofzo :P Terwijl dat niets met elkaar te maken heeft :)

Maar een goed advies: niet teveel zeggen hoe je het ècht ervaart maar gewoon braaf ja knikken als mensen zeggen dat je er van moet genieten, want anders praten ze je weer aan dat je een depressie zou hebben ofzo :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:45

Borsten is een goede! Ik had een normale B cup. Nu met nog maar 12.5 week naar een hele royale C. Nog even en ik moet maatje D gaan halen :').

Hebben die mannen toch ook nog een voordeel als ze klaar zijn met die rotklusjes :P

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:54

Ik vind het juist leuk als mensen geïnteresseerd zijn! Aanraken hoeft dan weer niet..

Ik vind die borsten maar leed..Ik was al gezegend met een cup 80F en tik nu met 22 weken zwangerschap cup I aan..Ik hou mijn hart vast voor de rest van de zwangerschap.. :D

Op mijn werk zijn ze er ook van overtuigd dat ik er minimaal 2 in heb zitten. Mijn collega is 24 weken en is nog niet half zo dik dus ik denk dat het daar mee te maken heeft maar echt leuk om te horen is het niet..

Ik heb ook al een aantal keer de vraag gehad of de vader en ik nog bij elkaar zijn..dat vind ik wel ongepast en ik snap het nooit zo goed wat een ander dat aangaat.. (wij zijn al anderhalf jaar happy en ook nog nooit uit elkaar gegaan dus ik snap hem niet..mijn vriend donker maar echt niet elke donkere man laat een zwangere vrouw achter hoor..)

Ik heb al heel wat kwalen overwonnen en een hoop stress gehad in het begin maar nu begin ik er steeds meer van te genieten!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:03

Oei die dames van jou zijn niet klein Jessy90!
Geen fysieke klachten dat ze té groot worden?

En ook niet echt netjes nee dat ze gewoon vragen of hij nog bij je is :?

Mij is ook wel eens gevraagd: huh, heb jij een vriend dan?! _O- _O-

Ik ben ook zeer dankbaar voor het feit dat het ons ook zo snel gegund is om zwanger te raken :j
Heb heel dichtbij mee mogen maken met mensen die er gewoon 8 jaar lang over hebben gedaan om zwanger te raken. Dat leed is ook verschrikkelijk.

Maar dan hoef ik nog niet de hele dag als een stralend zonnetje rond te lopen, als ik mij niet als een stralend zonnetje voel :') Voel mij eerder zo lamlendig als het maar zijn kan als ik WEEER tijdens het eten koken moet hollen naar de w.c., om vervolgens van alles aan te laten branden.
Nou, echt fantastisch hoor!
Neemt niet weg dat ik dit er voor over heb. (al valt het zwaarder dan verwacht, maar oké)

estja schreef:
Verder heb ik tijdens de zwangerschap toch wel heel erg genoten van alle aandacht ondanks dat ik veel pijn heb gehad. Mijn oom waarschuwde me al daarvan te genieten want na de bevalling gaat alle aandacht naar de baby. En hij had gelijk. Iedereen rent naar de baby terwijl jij daar net de prestatie van je leven geleverd hebt :=

Hier ben ik het ook wel helemaal mee eens! Mijn vriendin was zo blij dat ik een cadeautje voor haar kleintje had gekocht, maar ook eentje voor haar. Was de enige volgens haar die ook gewoon aan haar dacht :j
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 23-09-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:06

Ik vind de vraag of het geplant is ook altijd zo krom... Wat gaat dat iemand aan. En so what als het niet zo was :Y) hoef je er niet minder blij om te zijn.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:14

cp112 schreef:
Borsten is een goede! Ik had een normale B cup. Nu met nog maar 12.5 week naar een hele royale C. Nog even en ik moet maatje D gaan halen :').

Hebben die mannen toch ook nog een voordeel als ze klaar zijn met die rotklusjes :P

Nou, die van mij interesseert dat onderdeel van mijn lichaam niet zo. Maar hij merkte van de week wel op dat ik meer heup krijg. Hij: <3 Ik: >;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:23

Kaka schreef:
cp112 schreef:

Nou, die van mij interesseert dat onderdeel van mijn lichaam niet zo. Maar hij merkte van de week wel op dat ik meer heup krijg. Hij: <3 Ik: >;)

You've got an ass man :P

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:36

Ik zit nu op 37 weken en 3 dagen en heb werkelijk de hele zwangerschap nergens last van gehad.
Niet boven de wc gehangen,gewoon kunnen rijden tot 34 weken en toen maar gestopt omdat je toch een keer moet stoppen (verstandig ofzoiets??? Eigenlijk meer voor het thuisfront.), niets aangekomen en pas vanaf 23 weken begon mijn buik te groeien. Mest nog steeds iedere dag 2 boxen uit, heb geen vreetbuien en geen dingen die ik extra of juist niet lekker vind......

Oftewel al die kwaaltjes...... ik ken ze niet!

Hier heel duidelijk geweest toen iemand vroeg of ze mijn buik mocht voelen: "Nee sorry, ik zit toch ook niet aan jouw tieten!?"
Waarop vervolgens niemand het geprobeerd heeft. Waarschijnlijk straal ik het "blijf van mijn lijf" heel goed uit!
Verdere vragen als "Hoe gaat het?" beantwoord ik snel met "Alles gaat volgens het boekje".
En mensen die vinden, dat ik nog te veel hooi op mijn vork neem, die hebben aan 1 van mijn blikken genoeg.

Gelukkig kennen mensen om mij heen me goed genoeg om te weten, dat ik me absoluut niet gek laat maken en genieten dus heerlijk met me mee van deze eenvoudige zwangerschap.

Voordeel: niet ongesteld.
Nadeel: nu even niet rijden. Oh en die borsten van maat E naar grote F hadden van mij niet gehoeven.

Maar ach ik weet waarvoor het is..... Onze kleine man mag komen. Alles is klaar!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:38

cp112 schreef:
Ik vind de vraag of het geplant is ook altijd zo krom... Wat gaat dat iemand aan. En so what als het niet zo was :Y) hoef je er niet minder blij om te zijn.

Mij is deze vraag gelukkig nooit gesteld, maar ben dan ook 31 en al 10 jaar bij dezelfde vriend, dus denk niet dat iemand erover getwijfeld heeft.
En ze weten dat bij mij eigenlijk ALLES bewust gaat.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:40

Ik was ook al 8 jaar bij dezelfde partner en aan mij werd ook gevraagd of het gepland was. Zelfs nu met de 2e vragen ze het weer. En ik geef gewoon eerlijk antwoord. :j
Alsof je een zwangerschap kan plannen...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:42

Een roze wolk heb ik trouwens geen moment gehad. Alle 37 weken niet, maar heb niet het idee, dat ik daardoor een slechtere moeder ga worden.
Ik heb dat romantische gewoon niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:44

Stacey schreef:
Ik was ook al 8 jaar bij dezelfde partner en aan mij werd ook gevraagd of het gepland was. Zelfs nu met de 2e vragen ze het weer. En ik geef gewoon eerlijk antwoord. :j
Alsof je een zwangerschap kan plannen...

Die van mij was wat dat betreft wel echt gepland. Ik heb in september en november een miskraam gehad en vervolgens in januari weer gepland en toen bleef het dus zitten.

Ik heb een exacte cyclus van 25 dagen. Al sinds de eerste keer dat ik ongesteld was en exact op de 11e dag ben ik vruchtbaar.
De 10e en 12e dag pakt het bij mij niet.
Dus jep.... ik kan het plannen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:48

Ik denk dat weinigen van ons het zo goed kunnen plannen als jij Tendance :P

Ach, bij ons was het volkomen onverwacht. En mij vragen mensen hoe het in vredesnaam onverwacht kan zijn, want we weten toch hoe anticonceptie werkt (dertigers, 12,5 jaar samen en anticonceptie werkt oko niet altijd volgens plan).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:49

Wow wat heb jij een voorbeeldige zwangerschap tendance :Y) haha.

Ik heb al vanaf 10 weken een beste buik. Iedereen denkt ook dat ik al veel verder ben. Hang iedere morgen ook boven de plee :')

10 weken. Inmiddels alweer flink gegroeid.
Afbeelding

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:45

Iemand zei dat dan maar mooi weer spelen beter is dan eerlijk zijn. Ik moet zeggen datik er vaak juist eerlijk over ben dat ik niet geniet... juist omdat veel memensen denken dat je de hele dag maar op een roze wolk zit.
Bij de eerste zat ik wel tegen die depressie aan. Voor mij heeft dit zo zijn redenen. Voor mijn gevoel werd er niet echt naar mij geluisterd en pas toen de ha met de diagnose beginnende depressie kwam leek ik serieus genomen te worden. En kreeg ik de eindelijk de rust die ik zo nodig had.

vandaar dat ik bij deze zwangerschap gewoon eerlijk ben en zeg waar het op staat. Als ik dat niet gedaan had had ik dezelfde richting weer op gegaan en ik benblij dat dat nu niet gebeurd is. Dan zienze me maar als die klagende zwangere of wat dan ook... als dat nodig is om duidelijk te maken dat niet elke zwangere alleen maar op een roze wolk zit prima.

wat betreft de tieten: het is ook oneerlijk verdeeld hè. Ik ben nu 38 weken en bovenstaande is dus mijn resultaat... domper. En dat terwijl de dames met al wat grotere cups juist wel groeien... wat me ook heel lastig lijkt... t is ook nooit goed hè?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:10

Hahaha nee, inderdaad Jojootje.
Al heb ik geen last van die big mama's hoor!

Er zijn wel mensen, die je kunnen veroordelen (zo voelt het) omdat je geen roze wolk hebt en roosmantisch bent over de zwangerschap, deze mensen vind ik heel zielig!
Maar ook daar heb ik bij 20 weken mijn oplossing voor gevonden:
Ik had gewoon ergens op een blauwe wolk moeten springen (jongetje), maar dacht dat iedereen op een roze moest, dus heb mijn wolk gemist, zeg ik dan.

Heb er totaal geen problemen mee, dat er geen wolk voor me is. Ik ben happy met de zwangerschap, maar ben gewoon niet van de wolkjes.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:11

Ik ben gewoon onwijs nuchter, maybe that's the problem......

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:14

cp112 schreef:
Wow wat heb jij een voorbeeldige zwangerschap tendance :Y) haha.

Ik heb al vanaf 10 weken een beste buik. Iedereen denkt ook dat ik al veel verder ben. Hang iedere morgen ook boven de plee :')

10 weken. Inmiddels alweer flink gegroeid.
[ [url=m/j59ovx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben dan natuurlijk ook altijd een voorbeeldig mens. Hahahhahaha

Maar 10 weken joh?
Bij 23 vroeger de buren zich af of ik nog wel zwanger was.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:16

Ja inmiddels dus bijna 13 dus al weer een stuk meer buik.

Maarrrrrr nu zitten er bij mij ook 2 in :P dat helpt wel voor de buikvorming hahaha

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:16

Ja, dat is waar. Dan ben je ook wat sneller gevuld.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:18

Maar ik draag ook erg naar voren :j dat heeft lang niet iedereen.

Voordeel er aan is wel dat mensen niet snel twijfelen of het een zwangerbuikje is of gewoon een buikje :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:29

Ik draag ook naar voren, maar ben zelf 1.84 en breed gebouwd, dus ik had eerst ontzettend veel ruimte in mijn eigen lijf, voordat het ruimte naar voren zocht.

Tot wanneer hebben jullie allemaal eigenlijk nog gereden?
En waarom ben je op dat moment gestopt?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:45

Ik ben gelijk gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Ik heb super brave paarden maar je zal nét zien dat je tijdens jr zwangerschap er wel een keer afkukeld en verkeerd terecht komt. Met alle nare gevolgen van dien. Dat zou ik mezelf nooit vergeven dus een leuke bijrijdster voor mijn hengst gezocht (de anderen zijn of jong of hadden al een bijrijdster) en ik geniet nu lekker langs de kant. Rijden komt volgend jaar wel weer :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:49

Ik rijd voorlopig lekker door. Ik voel geen extra angst oid, hoewel ik het ook niet opzoek door alleen naar het duin te gaan of te gaan springen. Nu rijd ik bij, dus ik hoef ook niet dagelijks. Vorige week door omstandigheden wel een aantal dagen achter elkaar gereden en toen trok mijn lijf wel direct aan de rem, kwam s avonds niet meer de bank af van de bandenpijn. Les geleerd...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:54

ik ben zelf niet zwanger of zwanger geweest ouzo maar het lijkt me dat je lekker lang op de bank kan hangen en niemand klaagt erover <<)
of is dat alleen maar een gedachte van mij :')