Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarlindeRooz schreef:EskeGirl schreef:Ik vind het heel vervelend. Leuk dat jij een overtuiging hebt (van het Vliegende Spagettimonster, tot God, tot veganisme), maar val mij er niet mee lastig. En doe al helemaal niet of je erdoor superieur bent.
Zo heb ik godsdienst op school: het gros onderwijst over godsdiensten en laat je je eigen mening vormen. Eentje probeerde je te bekeren en deed alsof zijn mening over dingen als abortus ('je bent je leeftijd plus 9 maanden. Al vanaf de eerste dag leef je. Abortus is slecht (niet letterlijk).') een feit is.
Of Jehova's die maar terug bleven komen en vriendelijk afwezen niet werkte. Toen m'n moeder bozer werd, bleven ze eindelijk weg. Ze wachtten soms zelfs voor de deur tot we thuis kwamen
Ik had ooit een godsdienstlerares die mevrouw Benedictus heette... Do I need to say more?
Die was ook behoorlijk streng hoorde ik altijd. 
En anders moeten ze dat boek maar dichtslaan. Enig idee hoeveel niet-gelovigen een discussie over bijv. ‘de buitenlanders’ beginnen met ik ben niet racistisch, maar hun moet ik niet..

Gelovig of niet.. direct oordelen staat imo niemand netjes. Ookal is het een menselijk iets.
Stukje 'filosofie' of hedendaags actueelprobleem aan de hand van een bijbeltekst Kinke schreef:Jep, ik oordeel daar over, en gelukkig…ik mag dat![]()
Het toepassen van het niet discrimineren waar ik het over heb betreft namelijk veroordelen terwijl men niet eens persoonlijk ervaring heeft met betreffende gediscrimineerde personen. Het betreft discriminatie over donker getinte mensen. "ze hoeft echt geen zwarte mee naar huis te nemen, en dat weet ze ook wel'. Dit niveau dus.
Betreffende persoon komt met zeer grote regelmaat in de kerk. blijkbaar helpt bijna wekelijks herinneren geen ene biet.

OsMo schreef:Helaas ook niet zo fijne ervaring met katholieke mensen.
Ik kom uit een katholiek gezin.
Toen leerde ik mijn man kennen en die heeft een getinte huid.
Dat was nog al een shock geloof ik
Toen besloot ik naar de vrije baptisten gemeente te gaan en mij daar aan te sluiten.
Toen ik mij daar liet dopen toen was ik echt een afvallige en een gods lasteraar.
Ik stelde God diep teleur.
Ach ik laat dat gewoon langs mij afglijden. Heeft wel even pijn gedaan maar ik zie dat gewoon als onwetendheid.
Kinke schreef:Tja, het zal aan mij liggen, maar ik verwacht blijkbaar 'meer' van gelovigen. Als het geloof zo in je leven is verweven, dan zou je toch in principe een beter mens moeten zijn dan een niet gelovige.
ruitje schreef:Nee sorry Tamary, ik heb door mijn oude werk een aantal Jezuieten persoonlijk meerdere malen mogen ontmoeten. Deze mensen waren niet 'fanatiek' , zij hadden een soort interne rust waar ik nog jaloers op kan zijn. Zij weten dat God bestaat en zouden het fijn voor jou vinden als jij hem ook vind in je leven. En nee, ik werd niet een kerk ingetrokken of lastig gevallen, dit waren mensen die juist vinden dat je God zelf moet vinden en dat zij er voor je willen zijn als je daar hulp bij nodig hebt.
Dat vind ik gewoon mooi, want face it, in onze huidige tijd: Wie doet er nou nog wat voor een ander zonder daar zelf ook beter van te willen worden?
Winged schreef:Een geloof is een keuze en iedereen is vrij om te kiezen naar een geloof wat het beste bij deze persoon past.
Zelf ben ik niet gelovig omdat ik sommige zaken niet kan rijmen met een geloof. En die discussie aangaan met een jehova is geen goed idee
Niet iedereen is hetzelfde natuurlijk maar over het algemeen staan ze daar juist voor open. anneliesdj schreef:[naam] schreef:Helaas ook niet zo fijne ervaring met katholieke mensen.
Ik kom uit een katholiek gezin.
Toen leerde ik mijn man kennen en die heeft een getinte huid.
Dat was nog al een shock geloof ik
Toen besloot ik naar de vrije baptisten gemeente te gaan en mij daar aan te sluiten.
Toen ik mij daar liet dopen toen was ik echt een afvallige en een gods lasteraar.
Ik stelde God diep teleur.
Ach ik laat dat gewoon langs mij afglijden. Heeft wel even pijn gedaan maar ik zie dat gewoon als onwetendheid.
Waarom sluit je je aan bij zo'n gemeente?
Als ze er zulke ideen op na houden, geef je eigenlijk aan dat je 't ermee eens bent als je je aansluit.
Kinke schreef:Tja, het zal aan mij liggen, maar ik verwacht blijkbaar 'meer' van gelovigen. Als het geloof zo in je leven is verweven, dan zou je toch in principe een beter mens moeten zijn dan een niet gelovige.
dnieSz schreef:Als ik ergens toch een hekel aan heb..![]()
Iedereen moet allemaal voor zich weten waarom moet je het zo opdringen, als mensen geloven deden ze dat al wel.
Ik geloof ook echt niet dat door die praatjes mensen opeens zijn geloven of zie ik dat verkeerd?