ben ik dan echt zo onredelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: ben ik dan echt zo onredelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:01

Als je wil veranderen waarom doe je dan niks?
je wil niet goedkoper gaan leven want je verdient je cola na hard werken.
Je wil neit met je bazin gaan praten die je veel te weinig betaald.
Je wil die kerel niet melden dat ie maar in zijn eigen kot moet blijven....

Vertel eens wat je wél wil doen om de situatie te veranderen?

anneliesdj

En waarom zou je daar blijven werken voor zo'n hongerloontje?

Mando

In een caravan in de winter zonder gas.
Och meis wat doe je jezelf aan.

Je bent mooi een goedkope kracht die ze uitbuiten en omdat je het leuk vind laat je het nog toe ook.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:02

TS je klinkt nu idd meer als een slachtoffer dan iets anders, wat een gemiemel. Kom op meid, maak een keuze en hou op met snotteren. Mijn advies? Ga naar huis, zoek thuis een fatsoenlijke baantje en ga lekker verder met je leven.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:03

Waarom is het dan zo moeilijk voor jezelf te kiezen? Volgens mij is het redelijk simpel, je doet werk waar je niet voor betaald wordt, waardoor je dagelijkse leven niet leuk is. Je hebt een collega die zich niet fijn gedraagt, maar wat je allemaal zelf toestaat. Je zit daar van het winter zonder verwarming, wat simpelweg niet realistisch is. Dus wát is er dan precies wat maakt dat je blijft zitten waar je zit, zoals je zit? Wát is precies de reden dat je geen enkele actie onderneemt, behalve dit topic openen wat in wezen geen actie is?

Wat maakt dat jij voor deze situatie kiest? Want echt waar, hier kies je voor. En daar ligt iets aan ten grondslag. En ik denk dat dit een mooi moment is om even heel erg eerlijk naar jezelf toe te zijn en te vragen waarom je in deze situatie wilt blijven zitten.

Sunrise19

Lekkere bazin heb jij... Ze betaald je minimaal en laat je ook nog lekker in de kou zitten? Snap sowieso niet dat je bij die rare mensen in de buurt wilt zijn..

Sowieso een 55+ kerel die mij dingen gaat vertellen is al aan het verkeerde adres..

akishino

Dat zijn de keuzes die je maakt TS! Je wil graag roken en je colaatje drinken en bent hiervan financieel afhankelijk van een ander die jou ook nog eens vervelens behandeld. Je kunt ook de keuze maken om je colaatje en sigaretten en andere "luxe"dingetjes achterwegen te laten en daardoor onafhankelijk te zijn.
Buiten het financiële plaatje, snap ik niet dat je jezelf zo laat behandelen door iemand. Die man gaat respectloos met je om en dat zou je toch echt niet moeten pikken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:05

JenW schreef:
Dat klopt ook wel, heb der nu al 3u opzitten maar ben nog nooit met zo'n tegenzin naar het werk gegaan..
Ik wil de situatie juist wel veranderen, ik vind het op het moment heel moeilijk om voor mezelf te kiezen.
Ook omdst ik weet dat de winter er aan komt en de bazin aangegeven heeft geen gas meer te halen voor de verwarming zit ik hier dan behoorlijk ook in de kou, in een caravan.

Nou, het is nog geen winter dus je hebt tijd zat om hier op te anticiperen. Op zoek naar andere woonruimte dus of extra geld verdienen om zelf gas te bekostigen.
Of terug naar Nederland natuurlijk. Wees minder afhankelijk van anderen en zorg voor je eigen geluk.

Ik lees heel veel geklaag, maar heb je hierover al eens face-to-face met je bazin gepraat? :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:11

Ts, heb je een concreet plan voor als je terug naar huis moet?

Uit voorgaande topics weet ik dat het thuis nooit zo lekker ging (wat nu dus gelukkig verbeterd is?) en dat dit eigenlijk overkwam als je ticket de wijde, gelukkige wereld in. Maar ja, iets dat ver weg is, komt altijd beter over dan het is. Wat was je eigen plan voor de komende tijd, wanneer zou je dan weer teruggaan naar NL?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:20

ik denk dat je eens moet stoppen met 'ja maaren'

je hebt een aantal keuzes
1: je zorgt dat je onafhankelijk blijft en accepteert het dat je moet bezuinigen. Van geen cola ga je niet dood en als je de rest van je leven zo'n mentaliteit blijft houden zul je nog vaker tegen problemen aanlopen (ik doe hier in Nederland een week boodschappen voor een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen..en ook al is het hier misschien goedkoper, ook jij kan het daar in Frankrijk in je eentje best van redden)

2: je blijft afhankelijk van die kerel die er duidelijk meent iets voor terug te krijgen en wacht op de dag tot het fout loopt

3: je gaat terug naar Nederland

dus...welke wordt het?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:42

Lalidan schreef:
Waarom is het dan zo moeilijk voor jezelf te kiezen? Volgens mij is het redelijk simpel, je doet werk waar je niet voor betaald wordt, waardoor je dagelijkse leven niet leuk is. Je hebt een collega die zich niet fijn gedraagt, maar wat je allemaal zelf toestaat. Je zit daar van het winter zonder verwarming, wat simpelweg niet realistisch is. Dus wát is er dan precies wat maakt dat je blijft zitten waar je zit, zoals je zit? Wát is precies de reden dat je geen enkele actie onderneemt, behalve dit topic openen wat in wezen geen actie is?

Wat maakt dat jij voor deze situatie kiest? Want echt waar, hier kies je voor. En daar ligt iets aan ten grondslag. En ik denk dat dit een mooi moment is om even heel erg eerlijk naar jezelf toe te zijn en te vragen waarom je in deze situatie wilt blijven zitten.

Ik denk dat ik dat wel weet. Dat is de droom van de situatie zoals TS gehoopt had dat die zou zijn en zoals die in het begin misschien ook wel was. In de hoop dat die terugkomt wil ze blijven. Het werk is zo leuk.

Maar het gaat niet meer worden zoals het was. Je werkt voor een bedrijf dat op zijn gat ligt. De opzet was waarschijnlijk te rooskleurig en idealistisch. Wil het bedrijf ooit weer winstgevend worden, dan zullen er dingen moeten veranderen. Er zal gesneden moeten worden in personeelskosten. Dat betekent dat jij of een stuk minder betaald gaat krijgen, of veel meer vervelend werk zal moeten doen en minder vrijheid met de paarden zal hebben. Misschien wel helemaal geen paarden meer.

Ik heb het vermoeden dat je bazin voor zichzelf nog niet toe durft te geven dat het gewoon over is met haar bedrijf, en daardoor jullie aan het lijntje houdt. Of ze durft je nog niet weg te sturen. Vraag haar dus kritisch wat de toekomst van het bedrijf is. Dan kun je daar zelf je conclusies uit trekken.

En die lekkere cola die je nu drinkt is dus die vent z'n cola, want zelf kun je het niet betalen zeg je. Ik zou zelf liever water drinken dan cola van zo iemand.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:46

Ts zet eens op een rijtje wat je nu eigenlijk wil en zorg daarna dat je krijgt wat je wil. Zoniet moet je een andere keuze maken.

Met " ik kan niet, wil niet en durf niet" veranderd er sowieso niets. Wat heb je te verliezen dan?
Je hebt altijd nog je veilige thuis in Nederland.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:19

Ga na huis.. nu is het de gas straks word het loon minder of helemaal niet meer...

Of zorg zelf voor gas , drink limonade enz bespaar zo op de kosten. En stel je grenzen aan die collega.

Als je liever cola drinkt ect.. kan je beter daar weggaan.. en een bedrijf zoeken waar je meer verdiend.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:34

meis, toen ik las dat er komende winter geen gas zal zijn, zakte ik haast door mijn stoel...

Ik ben het eens met LindyH, en heb het gevoel dat je bazin je aan het lijntje houdt.

En die vent, seriously. Ga voor nu terug naar Nederland en zoek iets anders. Maar zo iemand mag je gewoon niet langer in je huis toelaten, geld of niet.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:43

Dit gaat alleen maar slechter, als jouw werkgever je amper dit kan betalen en al niet zorgt dat je van de winter geen verwarming (of zelfs warm water) hebt wordt het van kwaad tot erger.

Je moet zorgen dat je voor de winter een andere plek hebt, maakt niet uit waar, maar daar waar je kan werken aan je eigen financiele onafhankelijkheid.
Als die man er niet was geweest en je woont hier over 10 jaar nog heb je helemaal niets opgebouwd, geen spaarpotje, geen pensioen, geen buffertje, helemaal niets, je bent dan nog afhankelijk van jouw werkgever. Dat is geen gezonde situatie.

Prioriteit 1 voor nu zou moeten zijn dat je zo snel mogelijk een andere plek krijgt waar je de winter goed doorkomt. Liefst tegen fatsoelijk salaris waar je wel van rond kan komen.
Persoonlijk vind ik het van de zotte dat je van €75 per week moet leven, dan gaat het niet eens over het wel dan niet kopen van een cola, maar met dit geld kan je niet eens een keer nieuwe kleren kopen als dat nodig mocht zijn.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:51

Je kunt best een tijdje rondkomen van weinig, maar dit is geen gezonde situatie. Als er concrete plannen of een termijn is waarop de inkomsten weer verbeteren voor de eigenaresse, kun je overwegen dit te overbruggen. Dan wel bezuinigen en die man buiten de deur houden, dus alles zelf bekostigen.
Is er geen zicht op verbetering van de situatie, zsm wegwezen. Zelfs elk willekeurig baantje in een supermarkt levert je meer financiele zelfstandigheid op dan dit.
En wat is dat voor eigenaresse die haar zwaar onderbetaalde personeel ook nog in de kou wil laten zitten in de winter. Dat is toch uberhaupt geen optie voor je neem ik aan?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:53

Kun je misschien iets meer achtergrond geven over waar je zit en waarom je er zit?
Ik snap er niets van. Werken voor 400,- in de maand en geen gas??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:54

Ts ziet het ernaar uit dat het ooit weer beter gaat met het bedrijf?
Wat is het eigenlijk voor bedrijf, waar halen zij inkomsten uit en heb je er enig kijk op wat er in en uitgaat?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:24

Ik heb het hele topic gelezen, maar op de een of andere manier snap ik het niet helemaal.
Als ik het goed begrijp werk je hier en kreeg je eerder gewoon betaald, maar vanwege problemen bij het bedrijf krijg je nu maar 100 euro per week. Eerder in dit topic lees ik dat dit ook beneden het Franse minimumloon is.
Heb je dit zomaar geaccepteerd of heb je een belofte dat je achterstallige loon later alsnog uitbetaald wordt?

Of is het vrijwilligerswerk, waarbij je een onkostenvergoeding en kost en inwoning krijgt?

Of het nu situatie 1 of situatie 2 is, ik denk dat je behoorlijk uitgebuit wordt. 7 dagen per week werken voor nog geen 15 euro per dag is gewoon moderne slavernij. Zeker als jouw prive niet gerespecteerd wordt, doordat een collega ongewenst jouw woning en in uitloopt en hierbij invloed op jouw persoonlijke levenssfeer probeert uit te oefenen.

En bedenk voor jezelf eens: hoe zie je jouw situatie over een jaar of al eerder, deze winter?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:36

Wat doe je daar nog TS? Ik ken het achtergrond verhaal niet, maar laat je lekker ophalen door je vader en ga er weg. Ergens anders kan je het ook leuk hebben.
Ook ik vind dat je enorm wordt uitgebuit door je bazin, heb je haar inmiddels gesproken?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:37

Jij hebt je keuze al gemaakt, nu nog doorzetten

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 22:48

Het is een boerderij met 50 hectare grond. In de 70 haflingers, 70 warmbloeden, in de 50 koeien, in de 40 schapen, kippen, honden, katten en varkens.
Ze haalde normaal de inkomsten uit de jongeren, hier worden jongeren opgevangen waarvan het land waar ze uitkomen het niet meer aankunnen. Dus wel heftig maar goed te doen met regels en duidelijkheid.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:12

Hoe deed ze dat?
Asielzoekers? Jongeren met een strafblad?
En hoeveel loopt er nu nog dan?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:16

Woon je in de boerderij,of in een caravan bij de boerderij?
En is dat jou eigendom, of is dat van je baas?
En moet jij al die dieren verzorgen met alleen die collega van 55?
Of wonen/werken er nog meer mensen?
Ik snap niet zo goed hoe het nu precies zit.
Je baas wil geen gas kopen in de winter, is dat voor in de boerderij of in de caravan?
(als het jou eigendom is, dan moet je toch ook zelf voor gas en electra zorgen? )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:13

JenW schreef:
Het is een boerderij met 50 hectare grond. In de 70 haflingers, 70 warmbloeden, in de 50 koeien, in de 40 schapen, kippen, honden, katten en varkens.
Ze haalde normaal de inkomsten uit de jongeren, hier worden jongeren opgevangen waarvan het land waar ze uitkomen het niet meer aankunnen. Dus wel heftig maar goed te doen met regels en duidelijkheid.

ik lees een hoop geld op pootjes dus, maar niets voor de werknemers?

ze zou ook gewoon voor het moment iets minder picky kunnen zijn aan wie ze verkoopt..

een stuk of 10 paarden verkopen en wat ponies, een koe of wat aan de slager en ze kan jullie in ieder geval het komende half jaar een beetje normaler betaler, of althans waar je beter van rond kunt komen.. plus ze kan haar stacaravans van gas voorzien..

van de zotte dat je voor haar werk, ik gok dat je onderdak krijgt, een eigen huisje op het terrein maar het is van haar en jij hebt het in bruikleen?, dat ze je 400 euro in de maand toeschuift en je dan in de kou laat zitten en verwacht dat je daar ook maar van stookt..

nog meer reden om weg te gaan in mijn ogen..
iedereen weet dat als je zo krap zit en vrijwel geen inkomsten hebt, je gewoon weg in moet krimpen tot je weer rendabel kunt draaien..

vind het van de zotte dat ze wel mensen 'in dienst neemt'. (lees vrijwilligers werk laat doen voor een zakcentje) en ondertussen een vermogen aan vee heeft rondwandelen en dan 'geen geld' als excuus gebruikt om je letterlijk straks in de kou te laten zitten.